تورم و گرانی بازار کیف را به رکود کشانده است

0
651
کاهش ۹۰ درصدی تقاضای کيف در آستانه بازگشايی مدارس

رئیس اتحاديه صنف سراجان تهران:
تورم و گرانی بازار کیف را به رکود کشانده است

صنف سراجان در نیمه نخست سال جاری در رکود بسر برده و همچنان از حضور اتباع خارجی در این صنف گلایه‌مند هستند. اتباع علاوه بر گرفتن بازار کیف زنانه، به بازار کوله و ساک نیز در سال جاری ورود پیدا کرده‌اند و در این راستا عرصه را برای تولیدکنندگان داخلی تنگ کرده‌اند.

رکود بازار
سیدمحمود موسوی رئیس اتحاديه صنف سراجان تهران در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: صنف سراجان صنف مظلومی است و وضعیت صنف ما از ابتدای سال چندان خوب نبوده است. در بازار کیف، دچار رکود و تورم بودیم و با توجه‌ به‌ اینکه کیف جزو سبد خانواده نیست، هم‌صنفی‌های ما، هم تولیدکنندگان و هم بنکداران به‌خاطر کاهش قدرت خرید مردم فروش چندانی نداشتند. حتی باوجود آغاز مدرسه، مردم چندان خریدی انجام ندادند. تولیدکنندگان به قیمت تمام‌شده حاضر به فروش هستند تا بتوانند چک‌های خود را پاس کنند.
وی در ادامه‌ خاطرنشان کرد: صنف سراجان همچنان با مشکل اتباع روبرو هستند. 
موسوی در پاسخ به این پرسش که وضعیت کیف چرمی چگونه است، گفت: کیف چرم چندان گران نیست، توليدکنندگان به فکر فروش هستند. سعی دارند که به قیمت تمام‌شده کالای خود را بفروشند. 

حضور در امپکس
وی همچنین درباره نمایشگاه امپکس عنوان کرد: نمایشگاه امپکس مهر‌ماه و همزمان با نمایشگاه نساجی و پوشاک برگزار می‌شود و این تاریخ نیز برای تولیدکنندگان تاریخ مناسبی است. در نمایشگاه امپکس حدود ۲۰ تولیدکننده کیف، کیف پول، کیف اداری، کیف زنانه و کمربند حضور دارند. امیدواریم در نمایشگاه برای تولیدکنندگان کیف اتفاق‌های خوبی بیفتد، چراکه واقعا بازار خوبی ندارند.

کيفيت یراق‌آلات در حال رشد است
رئیس اتحاديه سراجان در پاسخ به این پرسش که با وجود نوسان نرخ ارز بازار یراق‌آلات چگونه است، گفت: یراق‌آلات در زمينه کوله، ساک و چمدان در داخل تولید می‌شوند و کيفيت تولیدکنندگان خوب شده است. در بخش زنانه جای کار بیشتری وجود دارد، چراكه تنوع یراق‌آلات زنانه بسیار است، از این‌رو واردات نیز دارند. چرم مصنوعی‌ توليدات داخلی نيز به‌روز شده‌ است ما در چرم مصنوعی نیز مشکلی نداریم. تنها تا حدی برای یراق‌آلات زنانه مشکل داريم که‌ امیدواریم آن نیز حل شود. در زمینه برزنت رنگی نيز روز به روز در حال بهتر شدن هستیم و در این زمینه نسبت‌ به‌ سال‌ قبل کیفیت‌ها در حال بهتر شدن است، اما کماکان برای بهتر شدن جا دارد. 
موسوی در پاسخ به اين پرسش که دفتر آموزشی‌تان به کدام مرحله رسیده، گفت: تجهیزات این دفتر در مراحل‌ پایانی قرار دارد. لوازم و چرخ آن تهیه شده که فکر می‌کنم ظرف یک ماه آینده آماده شود.

افزایش مالیات
وی همچنین درباره مالیات عنوان کرد: مالیات امسال‌ نسبت به سال قبل بسیار افزایش داشته، به‌ویژه اینکه امسال‌ برای تولیدکنندگان و بنکدارها اصلا سال خوبی نبوده است. اگر این روند ادامه داشته باشد چه تولیدکنندگان سنتی چه صنعتی باید تعطیل کنند. برخي از تولیدکنندگان اگر زمانی ۱۰۰ کارگر داشته‌اند، اکنون‌ به ۲۰ کارگر رسیده‌اند؛ درحالی‌که تولیدات ما به‌روز شده و حتی در زمینه صادرات حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم، اما بازار نداریم، تورم و گرانی بازار کیف را به‌ رکود کشانده، چراکه کیف جزو سبد خانواده نیست، در شرایط تورمی تهيه مواد غذایی در اولويت سبد خانوار است. 

رکود در انتظار نیمه دوم سال
رئيس اتحاديه سراجان در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما برای نیمه دوم سال چیست، گفت: برای صنف سراجان نیمه دوم راکدتر از نیمه اول است. از سوی دیگر اتباع خارجی بازار را در دست گرفته‌اند و به این صنف ضربه وارد کرده‌اند. سال گذشته ۸۰ درصد بخش زنانه را اتباع گرفتند، امسال‌ نیز به بخش کوله و ساک مسافرتی رخنه کرده‌اند و در این راستا به‌ تولیدکنندگان خسارت‌ وارد کرده‌اند. 
موسوی در پایان خاطرنشان کرد: از مجله اخبار صنعت چرم و کفش نيز کمال تشکر را دارم که پا به پای صنعت پيش می‌آید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید