بدون دخالت دولت بازار داخلی کفش را در دست بگیریم

0
1479
عبدالمجید چینی‌ساز- مدیرعامل آی سودا

عبدالمجید چینی‌ساز در مورد ممنوعیت ورود کفش به کشور گفت: معتقدم که به جای ممنوعیت واردات، تولیدکننده داخلی باید با استفاده از مزیت‌های کیفیت و قیمت، خود بتواند از ورود محصولات خارجی به کشور جلوگیری کند و بدون دخالت دولت بازار داخلی کفش را در دست بگیرند.

عبدالمجید چینی‌ساز یکی از تولیدکنندگان فعال در استان قم است. ایشان یکی از بازدیدکنندگان از غرفه مجله اخبار صنعت چرم و کفش در نمایشگاه شابز بودند و ما فرصت را غنیمت شمردیم و از وضعیت کنونی تولید جویا شدیم.

چینی ساز در مورد ممنوعیت ورود کفش به کشور گفت: من معتقدم که به جای ممنوعیت واردات، تولیدکننده داخلی باید با استفاده از مزیت‌های کیفیت و قیمت، خود بتواند از ورود محصولات خارجی به کشور جلوگیری کند. برای بالا رفتن کیفیت محصولات باید تکنولوژی وارد ایران شود و محصولات به روز و با قیمت مناسب به بازار ارائه دهند. اینگونه خود به خود دست تولیدکننده خارجی از بازار کوتاه می شود نه این که دولت مداخله کند. اگر دولت مداخله کند و جلوی واردات را بگیرد موجب رانت می شود کما این که در مورد خودرو این اتفاق افتاده است و دو کارخانه ایران خودرو و سایپا هر تولیدی که بکنند مردم مجبور هستند خریداری کنند. دولت باید واردات را آزاد کند و خود تولیدکننده ها بازار داخلی کفش را برای خارجی‌ها ببندند.
در چین هم اوضاع به همین گونه است. جنس با کیفیت چینی که از داخل چین خریداری شود قیمت بالاتری نسبت به مشابه خارجی خود دارد ولی از کیفیت بهتری هم برخوردار است. چینی‌ها کالای خارجی را در بازار چین خریداری نمی‌کنند چون کیفیت کالای خودشان بالاتر است. رسانه های ما باید این موضوع را تبلیغ کنند. باید برای تولید صحیح سرمایه‌گذاری کرد تا سرمایه هدر نرود.
وی در پاسخ به این سئوال که هزینه تمام شده محصول در کشور نسبت به مشابه خارجی آن بسیار بالاتر است می‌گوید: دستمزد کارگر در تولید کفش حداقل سی درصد قیمت تمام شده است. در حال حاضر دستمزد ما نصف دستمزد کشور چین است همچنین بسیاری از هزینه‌های دیگر هستند مثل انرژی و حمل و نقل که درکشور ما بسیار ارزان تر است. پس هزینه‌های تولید ما نسبت به سایر کشورها خیلی پایین است. در مورد مواد اولیه هم اگر تولیدکننده داخلی با استفاده از تکنولوژی روز محصولات با کیفیت تولید کند قطعا مورد استفاده تولید کننده کفش قرار می گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید