صنعت کفش ماشینی قم با روش‌های روز دنیا پیش می‌رود

0
67
صنعت کفش ماشینی قم
صنعت کفش ماشینی قم
رئیس انجمن کفش ماشینی قم گفت: فعالان صنعت کفش با سابقه در قم، امروز تولیدات خود را با استفاده از روش‌های روز دنیا ارائه می‌کنند و از نظر کیفیت فاصله کمی با کشور‌های صاحب نام در صنعت کفش جهان دارند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد شعبانزاده گفت: اکنون استان قم به عنوان قطب تولید کفش ماشینی کشور و ترمینال صادراتی این محصول مطرح است و ما با برگزاری چندین نمایشگاه بین‌المللی در قم، تلاش کردیم ظرفیت‌های خود در تولید کفش ماشینی را به فعالان اقتصادی در کشور‌های هدف صادراتی نشان دهیم.

رئیس انجمن کفش ماشینی قم افزود: در گذشته ما وارد کننده کفش ماشینی بودیم، اما امروز با داشتن تولید کنندگان پیشرو، جوان و خلاق سهم ۱۰۰ میلیون دلاری صادرات کفش را عهده دار هستیم و محصولات ما به بیش از ۳۴ کشور در نقاط مختلف جهان صادر می‌شود.

او ادامه داد: در همین رابطه باید سیاست‌ها در این حوزه در راستای حمایت از تولید داخل و توسعه صادرات باشد و جلوی قاچاق گرفته شود.

شعبانزاده با اشاره به مزایای گسترش صنعت کفش ماشینی در قم با توجه به زیست‌بوم آن، گفت: صنعت کفش در این استان، صنعتی پیشرو، پاک، کم‌آب‌بر و اشتغالزا به‌شمار می‌آید و به خصوص در حوزه مشاغل خانگی می‌تواند عامل ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد باشد.

۷۰ درصد کفش ماشینی کشور در این استان گفت: کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق در قم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازار‌های داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید