سالی سخت‌تر از دوران کرونا

0
38
افشین شادی مهر
افشین شادی مهر

سلام بر عزیزانی که امسال نیز ما را همراهی کردند و با مطالعه مجله، ارائه پیشنهادها و انتقادهای سازنده و تشویقشان ما را یاری و پشتیبانی کردند.
سالی که گذشت با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود. وضعیت معیشتی مردم دستخوش تغییرات شد و این امر در فروش کالاهای کیف و کفش چرمی نیز تاثیر گذاشت به گونه‌ای که کیف و کفش چرمی هم اکنون جزو کالاهای لوکس محسوب می‌شوند. این روند سبب شد تا ورود نقدینگی به صنعت کم شود و صنعت را تحت فشار قرار دهد. از طرفی دیگر مشکلات مالیاتی موجب دلسردی واحدهای تولیدکننده و حتی منجر به تعطیلی تعدادی از آنها گردید. عدم توجه جوانان به کار در صنعت چرم و کفش نیز این صنایع را با فقدان نیروی انسانی مواجه کرد.
این مسائل تنها بخشی از مشکلات صنعت‌گران بود که هر کدام از آنها می‌توانست منجر به تعطیلی یک واحد تولیدی گردد اما عده‌ای از تولیدکنندگان ما مردانه ایستادند و با پشتکار، برداشت کمتر و حتی اضافه کردن سرمایه به صنعت، جایگاه خود را حفظ کردند. تعداد زیادی از تولیدکنندگان نیز برای صادرات آستین‌ها را بالا زدند و با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی توانستند به این مهم دست یابند.
به هر حال سال 1402 رو به اتمام است و به زودی وارد سال 1403 خواهیم شد. ما امید داریم که علی‌رغم مشکلات فزاینده برای صنعت در سال آینده با فعالیت و پشتکار زیاد بتوانیم سال آینده را نیز با پیروزی و دستیابی بر اهدافمان پشت سر بگذاریم.
در مقاله‌ای خواندم که سال 2025 را سال تحولات بزرگ در دنیا می‌دانند که این تحولات در سراسر دنیا از اواخر سال 2024 شروع می‌شود. آدمی به امید زنده است و همانطور که ما دوران کرونا را پشت سرگذاشتیم در حالی که عده‌ زیادی در آن دوران مایوس و ناامید بودند، سال‌های سخت نیز می‌گذرند فقط باید بتوانیم اهداف درستی را تعیین و در رسیدن به آن اهداف تلاش کنیم تا موفق شویم.
در این شماره از مجله که آخرین شماره در سال 1402 است جا دارد تا از همکارانم که شبانه‌روزی با من همکاری داشتند تا بتوانیم 18 کار چاپی داشته باشیم قدردانی کنم. با حضور این دوستان بود که به این مهم دست یافتیم. از حامیان مجله که به ما اعتماد کردند و مجله را حمایت مالی کردند نیز بسیار سپاسگزارم و همچنین از شما مخاطبان که با مطالعه مطالب و دیدن ما در فضای مجازی و گذاشتن پیام‌های خود ما را تشویق و راهنمایی کردید بسیار سپاسگزارم.
امیدوارم سالی سرشار از تفکرات مثبت، پیروزی و لذت پیش رو داشته باشید.


افشين شادي‌مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید