نمایشگاه فناوری دباغی سیماک ۲۰۲۱

0
507
نمایشگاه فناوری دباغی سیماک ۲۰۲۱

هدف از این نمایشگاه بین‌المللی که از 31 شهریور تا 2 مهر در میلان برگزار شد احیای کل این صنعت به لطف حضور سازندگان بین‌المللی نوآورانه‌ترین فناوری‌های بخش تولید، خودرو و بهپوشی بود.
به گفته شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان عملکرد این دوره فراتر از توقع بود و به لطف سامانه پشتیبانی دیجیتالی نمایشگاه که برنامه‌ای اختصاصی بستر آن بود ۵ هزار کاربر و خریدار به صورت حضوری و مجازی حضور یافتند که یک‌سوم آن از ۵۰ کشور خارجی بودند.
بازدیدکنندگان آمده بودند تا راهکارهای ابتکاری را ببینند و جویای اطلاعات فنی بیش‌تر در مورد تازه‌ترین فناوری‌های دیجیتالی‌سازی، خودکارسازی، ایمنی و کارکرد زیست‌محیطی شوند به طوری که بیش از ۳۳ هزار پیام درخواست اطلاعات بین خریداران و شرکت‌کنندگان در بستر برنامه نمایشگاه رد و بدل شد و در کل ۲۸ هزار صفحه این برنامه مورد بازدید قرار گرفت.
عدم‌قطعیت‌ها و محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا سبب شد حضور معمول خریداران بعضی کشورها (به خصوص کشورهای آسیای جنوب شرقی) محدود شود اما مدیران بلندپایه ده مرکز بین‌المللی فناوری و قطب‌های نوآوری در سه میزگرد دیجیتالی شرکت کردند و راجع به تازه‌ترین نوآوری‌ها در حوزه فناوری صحبت کردند.
آسوماک طرح خود به نام جنگل آسوماک را تقویت کرد. این طرح در دوره ۲۰۲۰ سیماک متولد شد و در حال حاضر در چارچوب آن ۷۰۰ درخت در جنگلی در ماداگاسکار کاشته شده است تا انتشار دی‌اکسید کربن جبران شود. دوره بعدی سیماک در سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

بازگشت فناوری دباغی سیماک به نمایشگاه
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سیماک ماریا ویتوریا بروستیا رئیس نمایشگاه سیماک و انجمن فناوری‌های پایپوش، کالاهای چرمی و دباغی ایتالیا (آسوماک)، مانیلو دی‌استفانو معاون وزرات امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی، گویدو گیدسی عضو شورای توسعه اقتصادی منطقه لمباردی و کارلو ماریا فررو رئیس خبرگزاری ایتا حضور داشتند.
مانیلو دی‌استفانو معاون وزرات امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی گفت: از نظر ما نمایشگاه دباغی سیماک نمایشگاه اصلی صنعت چرم، پایپوش و دباغی و اوج تعالی است. این نمایشگاه بخشی جدایی‌ناپذیر از بخش کلی ماشین‌افزار و صدای اول صادرات ما و مایه افتخار طرح «ساخت ایتالیا» در جهان است.
در ضمن دولت و وزارت خارجه به نقش نظام نمایشگاه‌های بازرگانی ایتالیا در ترویج احیای اقتصاد و صادرات باوری عمیق دارد. به همین دلیل از 15 ژوئن گذشته از بازگشت به نمایشگاه‌های حضوری حمایت کردیم و به آن باور داشتیم. به لطف هماهنگی‌های تنگاتنگ با وزارت بهداشت نیز دسترسی به مناطق کشور را برای نمایشگاه‌داران خارجی تسهیل کردیم تا ماهیت بین‌المللی نمایشگاه‌ها از بین نرود.
گویدو گیدسی عضو شورای توسعه اقتصادی منطقه لمباردی هم گفت: نمایشگاه‌ها و همایش‌ها همیشه از نظر منطقه لمباردی بخشی جدایی‌ناپذیر از زنجیره ارزش تولید بوده است. سیماک جلوه‌ای دیگر از موفقیت معتقدان به بازگشایی بخش نمایشگاه است و هم اکنون پرشماری شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان و از جمله خارجیان جلوه‌ای از این موفقیت است.
بخش ماشین افزار و فناوری که در این نمایشگاه حضور داشتند نیز بخش‌هایی اساسی در صادرات و گردش مالی هستند. از این زنجیره تامین باید حمایت کرد و از لحاظ نیروی انسانی باید آن را تقویت کرد. جوانان باید بدانند که هم اکنون اشتغال در این بخش مایه اعتبار و ابتکار است به طوری که تقاضای زیادی در بازار برای این حرفه وجود دارد و چشم انداز رشد حرفه‌ای آن عالی است.
کارلو ماریا فررو رئیس خبرگزاری ایتا هم گفت: لحظه مهمی برای از سرگیری فعالیت این بخش و همچنین صادرات بود. داده‌های اقتصادی مثبت است و صادرات از میزان قبل از کرونا بالاتر رفته است. به لطف پایداری شرکت‌های ایتالیایی و سامانه ملی که شبکه سفارت‌خانه‌ها و دفاتر خبرگزاری ایتا جلوه‌ای از آن است نتایج مثبت از هم اکنون نمایان است.
اما می‌توان تلاش بیش‌تری به خرج داد و نمایشگاه‌ها ابزار اساسی در این کار هستند. ایتالیا دومین صادرکننده بزرگ جهان است و در کشورهای بسیاری تامین کننده نخست هستیم. این نشانه جایگاه عالی نمایشگاه‌های بازرگانی بین‌المللی و از جمله سیماک است که به لطف تزریق واکسن فعالیت از سر گرفته‌اند.
در این نمایشگاه 65 بهره‌بردار از کشور حضور داشته‌اند و خبرگزاری ایتا پشتیبان آن است. با همکاری آسوماک بستر مجازی اسمارت365 نیز راه‌اندازی شد.
در پایان مراسم افتتاحیه نیز ماریا ویتوریا بروستیا رئیس نمایشگاه سیماک سه ابزار جدید و مهم را که انجمن آسوماک پدید آورده است معرفی کرد: نشان جدید انجمن آسوماک، درگاه اینترنتی بازسازی شده آسوماک و برچسب سبز آسوماک.
او گفت: اول از همه از تمام شرکت‌ها متشکرم که به رغم تنگناهای اقتصادی و اجتماعی در نمایشگاه حضور یافتند تا تاکید کنند ما سردمداران این بخش هستیم هم به خاطر آن که سنت متمایزی داریم هم به خاطر آن که می‌توانیم همواره راهکارهای ابتکاری پیدا کنیم. دیجیتالی‌سازی و پایداری زیست‌محیطی به همراه حرفه‌ای‌گرایی و رقابت محورهای واقعی نوآوری و ستون‌هایی هستند که پایه بالندگی‌های نو به شمار می‌آیند. بار دیگر صمیمانه از تمام مهمانان تشکر می‌کنم و برای تمام شرکت‌ها روزگار خوشی را آرزو می‌کنم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید