اتباع؛صنف کیف را ضعیف کرده‌اند

0
33
امیرعباس محبوبی
امیرعباس محبوبی

عضو اتحادیه سراجان تهران در گفت‌ وگو بامجله اخبار صنعت چرم و کفش تاکید کرد:اتباع؛ صنف کیف را ضعیف کرده‌اند

امیرعباس محبوبی، از سال ۱۳۷۷تاکنون وارد صنف کیف زنانه شده و به‌گفته خودش کار را از شاگردی و مغازه پدری شروع کرده است. محبوبی از جوان‌های اتحادیه سراجان تهران است و به این اتحادیه آمده تا به هم صنفی‌هایش کمک کند و مانعی از سر راه آنها بردارد.
محبوبی معتقد است که صنف کیف زنانه، مظلوم واقع شده و حضور اتباع بزرگ‌ترین آسیب را به آنها زده است. در این گزارش گپ‌وگفتی با این فعال صنفی دغدغه‌مند داریم که در ادامه می‌خوانید.
امیرعباس محبوبی، عضو هیات‌مدیره اتحادیه سراجان تهران در ابتدای گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش در معرفی خود اظهار داشت: ۴۶ سال دارم. پدرم از سال ۱۳۶۰ و بعد از انقلاب در کار مواد اولیه بود و چرم خام می‌فروخت. سال ۱۳۷۷ بعد از اتمام خدمت سربازی، یک سال شاگرد بودم، بعد به مغازه پدرم رفتم و تا کنون در مغازه پدرم در بازارچه باغ سپهسالار در طبقه همکف پلاک ۵۱، کیف زنانه چرم مصنوعی عرضه می‌کنیم.
محبوبی درباره نحوه شروع فعالیت‌های تشکیلاتی خود گفت: با تشکل اتحادیه و هیات مدیره آن غریبه نبودم. از قبل با عناوین گوناگون با اتحادیه کار می‌کردم. در نمایشگاه‌ها و برخی از بازرسی‌ها کمک می‌کردم. در بحث مالیات هم کمک می‌کردم. یکدفعه وارد اتحادیه نشدم و از زمان حاج آقا شکیب، بعد هم مرحوم حاج آقا خردمندو … با اتحادیه بودم.
در زمان حاج آقا شکیب، ۲۳ سالم بود و در بازارچه نایب‌السلطنه با اتحادیه رفت‌وآمد داشتم و کمک‌هایی هم می‌کردم. به کار تشکیلاتی در اتحادیه علاقه داشتم، یکی دو بار هم قبل‌تر برای اتحادیه شرکت کردم، اما رأی نیاوردم و عضو علی‌البدل بودم. در این دوره، علی‌البدل اول بودم که با انصراف دو نفر از دوستان، وارد هیات مدیره شدم.

کیف ایرانی ضعیف نیست
محبوبی در پاسخ به این پرسش که چرا تولیدکیف‌های زنانه ضعیف است، تاکید کرد: کیف‌های زنانه ما اصلا ضعیف نیست، اما اولویت‌بندی دارد. کیف‌های چرمی ما بسیار عالی و قابل رقابت با کیف‌های ایتالیایی هستند. آقایان مسیح بخششی، امید مودودی و چند نفر از اساتید گرامی و بخششی‌ها مانند آقا مرتضی بخششی‌، کیف‌های بسیار خوبی تولید می‌کنند که قابل رقابت هستند. اگرچه این تولیدکنندگان انگشت شمارند، اما تولیداتشان در این حد کفایت می‌کند، چون هزینه تولید و به تبع آن قیمت محصولاتشان بالاست. معضل ما در کیف زنانه، حضور اتباع است. متاسفانه کار توسط اتباع خراب شده است. آنها کیفیت کار را پایین آورده‌اند و هر قدر هم بنکدارها و تولیدکننده‌های هم‌وطن ما تلاش کنند کیفیت را حفظ کنند، آنها (اتباع) با عرضه محصولات بی‌کیفیت، یک صنف را زیر سوال برده‌اند. حضور اتباع چه در سراجی، چه چمدان و چه کیف زنانه به کیفیت و اسم تولید ایرانی در صنف ما آسیب می‌زند.

تلاش بیشتر برای اتحادیه
محبوبی درباره برنامه‌هایی که با حضور در اتحادیه دنبال می‌کند، بیان کرد: به این عرصه ورود کردیم تا برخی از معضلات را به کمک بزرگ‌ترها حل کنیم. ما جوان‌‌ها آمدیم تا در کنار باتجربه‌ها و کسانی که چندین دوره سابقه حضور داشتند، هم کار صنفی را یاد بگیریم و هم بتوانیم به عنوان اعضای تازه نفس، قدری بیشتر تلاش کنیم و کارها را جلو ببریم. تاکنون هم هر کاری آقای موسوی و دوستان محول کرده‌اند، درست انجام داده‌ایم و امیدواریم همچنان کارها درست پیش برود.

کلام آخر
عضو هیات‌مدیره سراجان تهران در پایان با بیان اینکه این صنف مظلوم واقع‌شده گفت: از مالیات گرفته تا اداره کار و تامین اجتماعی همگی از ما هزینه‌های بالا می‌گیرند، اما خدمات‌دهی آنها صفر است. از سوی دیگر، صنف ما درگیر اتباع است و با وجود تلاش‌های مستمر هیات مدیره و آقای موسوی، هنوز جواب درستی در این زمینه به ما داده نشده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید