کفش ایمنی چیست؟+معرفی انواع کفش ایمنی

0
90
کفش ایمنی

استفاده از تجهیزات و لوازم ایمنی در مشاغل پرخطر یکی از مهم ترین نکاتی است که می بایست رعایت شود. یکی از پرکاربرد ترین و اصولی ترین تجهیزات مورد نیاز استفاده از کفش ایمنی یا کفش کار است. پا ها به مدت طولانی ای در محل کار داخل کفش قرار دارند و در صورت استفاده از کفش نا مناسب امکان بروز بیماری های مختلف و درد ستون فقرات وجود دارد، از این رو استفاده از کفش ایمنی استاندارد در حین کار از الزامات است. در ادامه به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه انواع کفش ایمنی می پردازیم.

کفش ایمنی

کفش ایمنی یکی از تجهیزات ایمنی ضروری برای محیط های کاری با خطرات کوچک و بزرگ می باشد. کفش های ایمنی نسبت به کفش های معمولی وزن سنگینی دارند و جنس سر پنجه آن ها از فلز و یا کامپوزیت است.

مزایا استفاده از کفش ایمنی

کفش های ایمنی در عین حال که محکم هستند از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. در ادامه به برخی از مزایا استفاده از کفش ایمنی اشاره خواهیم کرد:

1. محافظت از انگشتان پا

کفش‌های ایمنی دارای پنجه‌های محافظتی هستند که از انگشتان پا در برابر ضربه‌ها، فشارها و خطرات خرد شدن محافظت می‌کنند. این پنجه‌ها معمولاً از جنس فولاد یا مواد مشابه ساخته می‌شوند.

2. زیره مقاوم

زیره‌های کفش‌های ایمنی برای مقاومت در برابر سوراخ شدن و ایجاد کشش بیشتر طراحی شده‌اند. زیره‌های ایمنی معمولاً از مواد مانند پلی‌اتیلن، پلی‌یورتان، یا لاستیک ساخته می‌شوند.

3. حفاظت در برابر خطرات الکتریکی

برخی از کفش‌های ایمنی علاوه بر محافظت فیزیکی، از نظر الکتریکی نیز مقاوم هستند. این کفش‌ها می‌توانند در محیط‌هایی که خطرات الکتریکی وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرند.

4. ساپورت مچ پا

کفش‌های ایمنی با ساختار مناسب مچ پا، از افتادن و لغزش جلوگیری می‌کنند. این ویژگی مهم است، به خصوص در محیط‌هایی که سطح زمین ناهموار است.

انواع کفش ایمنی

انواع کفش ایمنی

1. کفش ایمنی ضد اسید

کفش ایمنی ضد اسید قابلیت مقاومت و محافظت از پاها در برابر اسید و مواد شیمیایی را دارد. این کفش ها به گونه ای طراحی شده اند که ضد لغزش اند و از نفوذ مایعات به داخل کفش جلوگیری می کند.

2. کفش ایمنی ضد آب

کفش ایمنی ضد آب برای مشاغلی که در محیط ‍‌های مرطوب و محیط هایی که به طور مستقیم با آب و مایعات در ارتباط اند، کاربرد دارد.

3. کفش ایمنی عایق برق

کفش ایمنی عایق برق با پنجه راحت و پهن و پاشنه لژ دار استاندارد و دارای زیره ی قوس دار و دارای کفی شیار دار می باشد و کفش ایمنی عایق برق علاوه بر عایق بودن در برابر جریان برق، در برابر مواد خورنده و شیمیایی و همچنین در برابر اشیاء سنگین مقاوم هستند.

4. کفش ایمنی جوشکاری

کفش ایمنی جوشکاری در برابر شوک های الکتریکی مقاومت بالایی دارد و رویه چرم طبیعی یا جیر دارد که از مقاومت بالایی در برابر جرقه‌های آتش و گدازه‌های فلزات داغ برخوردار دارد.

5. کفش ایمنی حفاری

برای حفاری هایی که در داخل آب و محیط های گلی انجام می شود باید از کفش ایمنی حفاری استفاده کرد تا گل و لای و آب به داخل کفش نفوذ نکند و از پا محافظت کند.

6. کفش ایمنی ضد حریق

کفش ایمنی ضد حریق از پا در برابر بریدگی، سوراخ شدن، مواد شیمیایی، حرارت و دمای بالای محیط و … محافظت می کند. کفش ایمنی ضد حریق برای مشاغلی مانند آتش نشانی کاربرد دارد.

شما می توانید برای خرید بهترین کفش ایمنی با تولیدی کفش فیدار از طریق شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

واحد فروش: ۰۲۱۶۵۶۰۳۰۰۰

واحد فروش: ۰۹۱۲۹۲۰۰۶۰۸

مدیریت: ۰۹۱۲۱۴۶۷۵۱۶

ویژگی کفش ایمنی استاندارد

ویژگی کفش ایمنی استاندارد

در تولید کفش ایمنی استاندارد، به دلیل اینکه برخی مشاغل در هنگام کار در معرض خطراتی همچون سقوط اجسام سنگین، مواجهه با آتش و نشت مواد شیمیایی قرار دارند، می بایست به یکسری نکات توجه شود تا از پا محافظت شود. برخی از ویژگی های کفش ایمنی عبارتند از :

  • مطابقت با استاندارد EN ISO 20345
  • راحت بودن کفش ایمنی
  • وزن استاندارد
  • دوام بالا
  • جلوگیری از خستگی و فشار به عضلات پا

کفش ایمنی با استاندارد EN ISO 20345

اگر می‌خواهید اقدام به خرید کفش ایمنی با استاندارد EN ISO 20345 نمایید، حتماً به حروف زیر برروی کفش توجه داشته باشید تا یک کفش مناسب را خریداری کنید:

  • C : کفه با مقاومت الکتریکی کمتر از 100kW
  • Ci : زیره‌های عایق سرد
  • CR : زیره‌های مقاوم در برابر برش
  • ESD : کفش‌های الکتریکی استاتیکی استاندارد ISO 61340-4-3: 2001
  • Hi : کف عایق حرارتی
  • Hro : زیره‌های مقاوم در برابر حرارت
  • SRA : کف ضد لغزش روی کاشی و سرامیک با محلول صابون رقیق
  • SRB : کف ضد لغزش روی فولاد با گلیسرول
  • SRC : زیره‌های ضد لغزش روی کاشی و سرامیک با محلول صابون رقیق و فولاد با گلیسرول

خرید کفش ایمنی

شرکت فیدار در زمینه تولید انواع کفش‌های ایمنی، نظامی، ورزشی و… یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین برندها در این صنعت به شمار می‌رود. این شرکت با بهره‌گیری از دانش فنی روز دنیا، ماشین‌آلات پیشرفته و مواد اولیه مرغوب، محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید کفش ایمنی با بالاترین درجه کیفیت را دارید، بی شک فیدار بهترین انتخاب شما خواهد بود. جهت خرید انواع کفش، با شماره تماس های فیدار ارتباط حاصل فرمایید.

کفش فیدار؛ بهترین برند کفش ایمنی

برند کفش فیدار یکی از برندهای تولید کننده کفش ایمنی می‌باشد که انواع کفش‌های ایمنی را با بالاترین کیفیت و مقاومت تولید می‌کند؛ در واقع طی نظرات و آمارهای بدست آمده، بهترین برند کفش ایمنی در ایران، گروه تولیدی کفش فیدار می‌باشد؛ این مجموعه با تولید انواع کفش ایمنی استاندارد با بالاترین کیفیت ممکن و تحویل آن به دست مشتری با قیمتی مناسب و در زمان مقرر، به عنوان بهترین برند کفش ایمنی شناخته شده است.

کفش نظامی

کفش نظامی

کفش نظامی یکی از تجهیزات نظامیان است و همراه با لباس فرم نظامی پوشیده می شود که پوتین سربازی هم به آن می گویند. این نوع کفش ها باید از پا در برابر شرایط سخت و طاقت فرسا محافظت کرده و راحتی و انعطاف پذیری لازم برای انجام فعالیت های نظامی را فراهم کنند.

نتیجه گیری

افراد بسیاری در مشاغلی کار می‌کنند که خطراتی را به همراه دارد، یکی از اعضای بدن که این خطرات تهدیدش می‌کنند، پاهای ما می‌باشد و برای محافظت از آن‌ها، باید از بوت‌های ایمنی مناسب استفاده کرد؛ خرید کفش ایمنی مناسب، نیاز به راهنمایی دقیق و تخصصی دارد تا کفشی که انتخاب می‌کنیم، بتواند از پاهای ما در مقابل خطرات شغلمان، به خوبی محافظت نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کفش ایمنی با تولیدی کفش ایمنی فدار تماس حاصل نمایید.

واحد فروش: ۰۲۱۶۵۶۰۳۰۰۰

واحد فروش: ۰۹۱۲۹۲۰۰۶۰۸

مدیریت: ۰۹۱۲۱۴۶۷۵۱۶

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید