تحول در گرو خرد جمعی

0
31
شراره کدخدازاده- سردبیر ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش
شراره کدخدازاده- سردبیر ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش

روزهای پایانی سال 1402 به سرعت سپری می‌شوند و زمین خودش را برای تولدی دوباره آماده می‌کند. لحظه سال تحویل هجری خورشیدی در علم نجوم برابر با لحظه آغاز بهاری یا اعتدال بهاری است و آن لحظه‌ای است که خورشید حین حرکت خود بر روی دایرة البروج به نقطه اعتدال بهاری می‌رسد. در این زمان خورشید بر سر اهالی استوای زمین به صورت عمود می‌تابد و بعد از اعتدال بهاری، طول روز و شب تقریبا برابر می‌شوند. تقویم هجری شمسی دقیق‌ترین تقویم جهان است که میراث حکیم عمر خیام و بسیاری از منجمان و دانشمندان دیگر است که در طول قرن‌ها از آن مراقبت کرده و توسعه داده‌اند.
زمان در حال گذر است و ما زمینیان نیز بدون توجه به تغییرات پیرامونمان همچنان به زندگی خود ادامه می‌دهیم. سرعت این تغیرات در زندگی انسان‌ها به قدری زیاد است که نادیده گرفته می‌شود و به صورت امری عادی تلقی می‌گردد. عده زیادی از انسانها در زمین که همانند گهواره‌ای برای آنهاست خود را به زندگی‌های روزمره سرگرم کرده و تعداد کمی هم به این تغییرات و جزئیات توجه داشته‌اند که باعث به وجود آمدن علوم مختلفی گردیده است.
یکی از این علوم که به عنوان قدیمی‌ترین علوم بشر محسوب می‌شود به مطالعه حرکت و موقعیت نسبی اجرام فلکی مثل ستارگان، سیارات و… و ارتباط معنونی آنها با انسان‌ها و وقایعی که روی زمین رخ می‌دهد می‌پردازد. این علم در تمدن‌های باستانی مانند تمدن ایرانی، مصر و یونان بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفته و کاربردهای مختلفی داشته اما به مرور زمان کمرنگ شده است.
در این برهه تاریخی، سال 1403 را در حالی آغاز خواهیم کرد که به دلیل بحران‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که تجربه کرده‌ایم نمی‌توانیم تصویری واضح و شفاف از آینده در ذهنمان داشته باشیم اما با مطالعه و بررسی دقیق‌تر این تحولات، بیشتر به این موضوع پی خواهیم برد که تغییرات بنیادین در راه است و در نهایت این خرد جمعی است که پیروز خواهد شد.
یک سال همراه با شما بودیم و سعی کردیم که بهترین خودمان باشیم و با شما اهالی صنف و صنعت همراه شویم. در سال جدید نیز با اهداف بزرگتری در کنارتان خواهیم بود تا اگر عمری باقی باشد با هم عبور کنیم از این مسیر پر پیچ و خم و آماده شویم برای رشد و تولدی دیگر در ایرانی آباد.


سال نو پیشاپیش مبارک
شراره کدخدا زاده

سردبیر مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید