بسپار لیادر مسیر تولید محصولات جدید

0
242
بسپارلیا

شرکت تولیدی بسپارلیا فعاليت خود را در زمينه توليد رنگ و پوشش‌های صنعتی در سال ۱۳۶۸ آغاز کرده است. از فعالیت‌های اصلی شرکت بسپارلیا تولید محصولات مرتبط با فینیشینگ صنعت چرم است. پس از گذشت چند سال شرکت تولیدی بسپارلیا دامنه تولید محصولات خود را در صنایعی نظیر کفش، چرم مصنوعی، قطعات خودرو، صنایع پلاستیک، نساجي و ابرصنعتی گسترش داده است. در هفت سال اخیر این شرکت به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان مشغول به فعالیت بوده است.

گسترش فعالیت و تنوع محصولات بسپارلیا
رامین صدر، نایب رئیس هیات‌مدیره و مدیر بازرگانی شرکت تولیدی بسپارلیا در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: محصولات شرکت بسپارلیا در ابتدا تولید خمیررنگ‌های پایه آب، لاک‌ها، نفوذ دهنده‌ها و واکس‌هایی بود که برای فینیشینگ چرم طبیعی استفاده می‌شد که البته تولید این محصولات کماکان ادامه دارد. در سال 1373 وارد حوزه کفش شدیم. در حال حاضر خمیر رنگ‌های پی‌یو را برای تولید زیره صندل و کفش، محصولات فینیشینگ مانند اسپری‌های PU و سیلیکون، اسپری‌های PVC، خمیر رنگ جهت لبه‌های کمربند و کیف را که جزء مواد اولیه هستند تولید می‌کنیم. در صنعت پلاستیک نیز فعالیت داریم و افزودنی‌های مختلفی را در این صنعت تولید می‌کنیم. همچنین در صنعت مرکب چاپ فعال هستیم و افزودنی‌های مختلف در این زمینه به بازار عرضه می‌کنیم. در صنعت نساجی نیز فعالیت داریم و خمیر رنگ‌های چاپ پارچه را تولید می‌کنیم.
مدیر بازرگانی شرکت بسپار لیا در پاسخ به این پرسش که لیازولار چیست؟ گفت: لیازولار نام محصول جدید شرکت بسپارلیا است. لیازولار یک نوع فینشینگ است که خاصیت دوگانه دارد به این معنا که هم در پایه حلال و هم در پایه آب حل می‌شود و در صنعت چرم طبیعی به کار می‌رود. کلمه لیازولار از دو کلمه لیا و زولار تشکیل شده است. کلمه «لیا» پسوند شرکت و «زولار» را نیز از اکوزولار گرفته‌ایم. از طرفی دیگر لیا نام شهرک صنعتی که نام بسپارلیا در آن ثبت شده نیز است. لیازولار محصولی قابل رقابت با اکوزولار است چرا که علاوه بر حفظ کیفیت مشابه خارجی از لحاظ قیمتی نیز بسیار مقرون به صرفه است.
مهندس رامین صدر در مورد فعالیت شرکت بسپارلیا در حوزه چرم مصنوعی می‌گوید: در حوزه چرم مصنوعی، برای چرم‌های مصنوعی PU و PVC خمیر رنگ تولید و عرضه می‌کنیم و اگر مشتری رنگ خاصی نیز مد نظر داشته باشد برایش تولید خواهیم کرد. در حقیقت یکی از دلایل تداوم فعالیت ما این است که از یک کیلو تا تناژهای بالا را به مشتریان عرضه می‌کنیم و هیچگاه برای مشتری حداقلی قائل نشده‌ایم.
صدر در ادامه یادآور شد: حدود ۷ سال است که به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان فعالیت داریم. بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز را خود ما ساخته‌ایم و در تولید برخی از افزودنی‌ها، در کشور رقیبی نداریم و به همین دلیل به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شده‌ایم.

با وجود رقیب باید قدرت فروش داشت
وی در ادامه با اشاره به رشد صنعت چرم و کفش در ایران عنوان کرد: درهای واردات کیف و کفش به کشور بسته و زمینه رشد این صنعت در کشور مهیا شده است. امیدوارم این رشد تنها جنبه کمی نداشته باشد. شرکت بسپارلیا بر کیفیت تاکید داشته و سعی کرده است تا با فناوری روز دنیا پیش رود. امیدوارم مشتریان ما نیز تنها به فکر افزایش تیراژ نباشند و کیفیت را نیز مد نظر قرار دهند چرا که به محض باز شدن درهای واردات، رقابت به معنای واقعی شکل می‌گیرد.

نوسان نرخ دلار و افزایش قیمت‌ها
رامین صدر در مورد افزایش و نوسان نرخ ارز و تاثیر آن در قیمت‌ها گفت: حدود ۴۰ درصد مواد اولیه ما وارداتی است و ۶۰ درصد آن را از تولیدکنندگان داخل مانند پتروشیمی‌ها تهیه می‌کنیم. با توجه به این موضوع بدون شک افزایش نرخ دلار روی محصولات ما تاثیرگذار است و ما نیز به ناچار باید این افزایش قیمت را روی محصول نهایی خود اعمال کنیم. اتفاقاً یکی از مشکلات اساسی ما افزایش قیمت دلار نیست بلکه افزایش قیمت توسط تولیدکنندگان داخلی به خصوص پتروشیمی‌ها است که قیمت محصولات خود را بسیار افزایش داده‌اند.

عبور از شرایط سخت اقتصادی
صدر همچنین درباره شرایط این روزها خاطرنشان کرد: این روزها شرایط سختی را برای تولید پشت‌سر می‌گذاریم و تمام تولیدکنندگان برای بقا می‌جنگند. دوستی عنوان می‌کرد ۲۰ درصد کار ما خیر است و ۸۰ درصد آن دفع شر است و البته بی‌راه نیز نمی‌گفت. امیدوارم شرایط سخت اقتصادی سپری شود تا ما نیز بتوانیم دست در دست سایر فعالان صنعت گامی در جهت اعتلای کشور برداریم.
وی در پایان با اشاره به این موضوع که همواره سعی خواهیم کرد در نمایشگاه حضور داشته باشیم، گفت: ما در نمایشگاه ایمپکس و قم که ۱۰۰ درصد حضور داریم و امیدوارم بتوانیم در نمایشگاه ایران پلاست و رنگ و رزین هم شرکت کنیم.

مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید