روش های تجاری جدید را دنبال می‌کنیم

0
263
بیتا پاسارگاد

شرکت بیتا پاسارگاد از شرکت‌های متخصص در تولید انواع زیره کفش مطابق استانداردهای جهانی است. همچنین نخستین شرکت زیره‌سازی است که مدیریت آن در تولید کفش نیز تخصص ویژه دارد، اما آنچه ویترین بیتا پاسارگاد را متمایز از رقبای خود کرده است، دارا بودن بخش طراحی و مشاوره کفش است که از این جهت بیتاپاسارگاد به عنوان مرکز مشاوره طراحی و تولید کفش شناخته می‌شود.
این شرکت در نمایشگاه‌های مختلف حضور دارد، البته مدیران آن معتقد هستند که باید به‌صورت گزینشی در نمایشگاه‌ها حضور یافت.
حمید عشقی از مدیران بیتا پاسارگاد در پاسخ به این پرسش که در نمایشگاه همدان حضور دارید، گفت: در همدان به دلیل رونمایی از مدل‌های پاییزه و در شوروم اختصاصی آرمینا حضور داریم. پرویز موقر صلاح دانست که همراه با چند برند دیگر در کارخانه خودشان شوروم برگزار کنند تا از 10 صبح حضور داشته باشند و با مشتریان ارتباط برقرار کنند و سفارش‌های پاییز را نیز ثبت کنند.


عشقی در ادامه گفت: در نمایشگاه تبریز برای بازدید حضور داشتیم. در مصاحبه قبلی که با شما داشتیم شوینده‌ها معرفی شد که بازتاب خوبی داشت و خیلی‌ها خریداری کردند و از آن راضی هستند. تا پیش از این همه معضل چسبندگی داشتند، هم‌اکنون شوینده‌های ما در بازار متقاضی زیادی پیدا کرده است.
شهرام صوفی نیز در ادامه این گفت و گو عنوان کرد: ما هر سال نمی‌توانیم با یک روش مسیر تجاری داشته باشیم و باید روش‌های تجاری خود را تغییر دهیم و فکر و برنامه‌نویسی جدید داشته باشیم. زمانی خود ما به عنوان غرفه‌دار در تمام نمایشگاه‌ها حضور داشتیم، اما زمانی عنوان شد که لزومی ندارد که در تمامی نمایشگاه‌ها حضور داشته باشیم. ما مخالف نمایشگاه‌ها نیستیم و اتفاقا بسیار از نمایشگاه‌ها تاثیر مثبت گرفته‌ایم، ولی با یک برنامه تعریف شده پیش نمی‌رویم و سال به سال برنامه‌های خود را تغییر می‌دهیم. بسیاری از تولیدکنندگان مدل‌های فصل‌ بعدی خود را در نمایشگاه ارائه داده بودند، چون نیاز داشتند که روی محصولات خود در امسال تمرکز کنند.


وی در ادامه افزود: آرمینا در نمایشگاه اختصاصی خود ایده‌های جدید دارد و قصد دارد که هم روی محصولات خود تمرکز داشته باشد و هم توانایی‌های شرکت خود را به مشتریان جدید نشان دهد. پرویز موقر یک روش جدید به بیزینس خود اضافه کرده است، وی جزو تولیدکنندگان درجه یک است که ما سالهای سال است با ایشان همکاری می‌کنیم. ما در کنار او کار خود را نیز رشد می‌دهیم و به مشتریان مشاوره می‌دهیم که فروش بیشتری داشته باشند.
صوفی ادامه داد: نمایشگاه امسال نیز فرم متفاوتی دارد و قصد دارد تا امسال در نمایشگاه بازدیدکنندگان نسبت به سال‌های گذشته، آن را با فرمی متفاوت ببینند و نمایشگاه مقداری تخصصی‌تر است. وی در پاسخ به این پرسش‌ که گمان نمی‌کنید این کار به نمایشگاه‌ها لطمه بزند، گفت: هیچگاه یک نمایشگاه با حضور نداشتن یک برند در یک سال لطمه نخواهد دید. آرمینا از غرفه‌های ثابت در نمایشگاه ‌همدان بوده است. غرفه‌دارانی که تولیدکنندگان درجه دو یا سه هستند هر سال در نمایشگاه عوض می‌شوند و کمتر می‌بینیم حضوری ثابت داشته باشد، اما آرمینا همیشه در نمایشگاه حاضر بوده است و شعور بیزینسی او به این حد رسیده که در همه جا حضور داشته باشد.
این موضوع نمی‌تواند به نمایشگاه لطمه بزند، بلکه ممکن است مفید نیز باشد، چراکه ممکن است کسی که برگزارکننده نمایشگاه است به فکر ارتقای کیفیت نمایشگاه باشد تا ریزش مخاطب نداشته باشد. بدون شک کسانی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند خواسته‌هایی دارند. نمایشگاه یک رسانه است ولی صنعت کفش حضور دارد که فروش بیشتری داشته باشد در صورتی که نمایشگاه یک رسانه است و یک بخش آن مربوط به فروش است. بنابراین اگر صنعت کفش علاقه دارد که در آن محصول خود را بفروشد باید برگزارکننده نمایشگاه این زمینه را مهیا کند و اگر به خواسته مشتریان توجه نکند این ضعف نمایشگاه است.
نمایشگاه زمانی خوب می‌شود که سریع بخواهیم از یک تا دو ماه قبل جایی برای خود در نمایشگاه رزرو کنیم تا آن را از دست ندهیم. به نظرم نمایشگاه‌های ما در کشور چنین جایگاهی ندارند. تنها نمایشگاهی که در سطح بین‌المللی استاندارد است نمایشگاه یکی دو سال اخیر در قم بوده است. کاری به محصول آن ندارم، بلکه منظورم برگزاری آن است. ما در نمایشگاه قم شرکت کردیم، البته آمادگی کامل نداشتیم و آمده بودیم بازاریابی کنیم که حال و هوای نمایشگاه قم چگونه است. ولی سال بعد اگر پیش بیاید و آماده باشیم، نمایشگاهی است که قصد شرکت در آن را داریم، زیرا نمایشگاه قم هم استاندارد و هم بین‌المللی بود.

نمایشگاه قم، نمایشگاه حرفه‌ای بود
صوفی در ادامه گفت: با سطحی که در نمایشگاه‌های دیگر حضور داشتیم نمی‌توانیم در نمایشگاه قم حضور داشته باشیم، این نمایشگاه بسیار حرفه‌ای برگزار شد و گمان کنم که استادان دانشگاه و افراد باتجربه‌ای پشت آن حضور داشتند و از لحظه ورود تا پایان نمایشگاه فکر همه چیز را کرده بودند. وی در ادامه افزود: تنها رسانه صنعت، در حقیقت نمایشگاه است، از این‌رو یک نمایشگاه بد هم خوب است و مخالف حضور در نمایشگاه نیستم.


در ادامه گفت و گو حمید عشقی نیز درباره نمایشگاه قم عنوان کرد: نمایشگاه قم بسیار خوب بود و نتیجه زحماتی بود که جواد شعبان‌زاده و تیم همراش کشیدند. نمایشگاه قم بستر بسیار خوبی است و تجار خارجی‌ و داخلی‌ بسیاری در این نمایشگاه حضور داشتند. سال گذشته که در نمایشگاه بودیم، چندان آماده نبودیم، اما امسال با یک دید خاص در این نمایشگاه حضور خواهیم داشت تا بتوانیم بهره بیشتری از آن ببریم. همچنین زمان برگزاری نمایشگاه قم نیز در مناسب‌ترین زمان ممکن خود بود، چراکه باید این موضوع را در نظر گرفت که کار کفاشی زمان خودش را دارد و نباید در زمانی برگزار شود که حراجی فصل به پایان رسیده باشد، بلکه باید زمانی باشد که گویی ابتدای فصل است. به هر صورت باید از نمایشگاه نهایت استفاده را کرد، ممکن است در یک نمایشگاه به مشتری تنها کارت ویزیت بدهید و ممکن است همان کارت ویزیت بعدها او را تبدیل به یک مشتری خوب برای شما کند. از سوی دیگر شرکت در نمایشگاه‌ها باید به صورت گزینشی باشد و شرکت‌کنندگان برای یک نمایشگاه باید مشتاق باشند.

مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید