نمایشگاه خودیک دانشگاه است

0
50
افشین شادی مهر

سلام بر عزیزانی که مطالب ما را می‌خوانند و با نظراتشان انگیزه و انرژی را به ما هدیه می‌دهند.
به خاطر دارم حدود 26 سال پیش که به تبریز سفر کرده بودیم در جلسه‌‌ای که با حضور حبیب ماهوتی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، به ایشان اعلام کردیم که قادر هستیم 35 شرکت از تولیدکنندگان کفش و چرم را برای حضور در نمایشگاه معرفی کنیم. آن زمان جوان بودیم و پرانرژی و ایشان دستور برگزاری اولین نمایشگاه چرم و کفش را صادر کردند. شاید کسی فکر نمی‌کرد که این روند ادامه دار باشد که امسال بیست و چهارمین نمایشگاه کفش و چرم تبریز نیز برگزار شود.
استان آذربایجان و شهر تبریز مردان و زنان بزرگی دارد. این شهر، دومین شهر من نیز محسوب می‌شود. در اولین روز اقامتم در شهر تبریز یکی از دوستان که شاید دوست نداشته باشد نامی از ایشان ببرم در خانه خود به من اقامت داد. آن روزها مانند امروز امکانات اقامتی زیاد نبود.
نمایشگاه تبریز نیز با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بود تا این که مرکز توسعه صادرت تصمیم گرفت نمایشگاه چرم و کفش را به تبریز انتقال دهد و این کار باعث رونق بیشتر نمایشگاه شد. در سال‌های نه چندان دور قبل از کرونا اتفاق دیگری برای این نمایشگاه افتاد که ما را بسیار نگران کرد و نمایشگاه پلمپ شد و به یک پاساژ منتقل گردید.
بعد از سپری شدن دوران کرونا، با ورود شخصی حرفه‌ای و دارای مجوز نمایشگاهی در این حوزه، نمایشگاه مجدد جان گرفت. تیم دکتر شهرام دانشور خون جدیدی به نمایشگاه تزریق کرد و این درخت تنومند جان تازه‌ای گرفت. با شهرام دانشور چند سالی است از طریق برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای آشنا شده‌ام و از دور کارهای ایشان را رصد می‌کنم. ایشان عاشق صنعت کشور است و با جان و دل برای صنایعی که در آن فعالیت می‌کند کار می‌کند. مدیر مسئول چندین روزنامه و مجله است و تجربه زیادی در زمینه نمایشگاه‌ها دارد و اکنون هم یکی از پرمساحت‌ترین نمایشگاه‌های چرم و کفش تبریز را با تیم خودشان و همکاری ما برگزار خواهند کرد. دست ایشان را باید به گرمی فشرد تا بتوانیم صنعت را روز به روز جلوتر ببریم و به صادرات 800 میلیونی نزدیک‌تر شویم.
همانطور که قبلا هم اعلام کرده‌ام یکی از شاخه‌های کاری مجله اخبار صنعت چرم و کفش، نمایشگاه است. از روزگاران دور در سال 1354 که مرکز نمایشگاهی تهران افتتاح شد، پدرم از طرف شرکت زیمنس آلمان به نمایشگاه دعوت شده بود و من به همراه ایشان به نمایشگاه رفتم. خاطرات خوب آن دوران سبب شد تا با خود تصمیم بگیرم کار نمایشگاهی را جدی بگیرم. به قول حبیب ماهوتی عزیز نمایشگاه جای ارائه جدید تکنولوژی‌ها است و نمایشگاه یک مدل از دانشگاه است که باید آن را در معرض نمایش بگذاریم.
امیدوارم با حمایت عزیزان متخصص بتوانیم حداقل در صنعت خودمان، افراد متخصص را در جایگاه خودشان قرار دهیم.
به امید روزهای بهتر
افشين شادي‌مهر

مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید