هدف ما تولید و ارائه چرم طبیعی با کیفیت به مشتریان است

0
216

مدیر گروه تولیدی چرم علی‌بیگی عنوان کرد:
هدف ما تولید و ارائه چرم طبیعی با کیفیت به مشتریان است

مدیر گروه تولیدی چرم علی‌بیگی عنوان کرد:
هدف ما تولید و ارائه چرم طبیعی با کیفیت به مشتریان است

گروه تولیدی چرم علی‌بیگی یکی از چرم‌سازی‌های قدیمی و معروف در شهرک چرمشهر تبریز است. محمد و علی علی‌بیگی، مدیران گروه تولیدی چرم ‌علی‌بیگی واحد یک و دو هستند که حدود 33 سال در صنعت چرم مشغول به فعالیت هستند. پیش از این نیز به واسطه پدر مرحومشان حاج عزیز علی‌بیگی که بنیانگذار چرم علی‌بیگی است و همینطور پدر بزرگشان که در بازار و در بخش چرم و بنکداری کفش فعالیت داشته است با این صنایع آشنا بودند و با این احتساب حدود 80 سال سابقه و قدمت در حوزه چرم دارند. مجله اخبار صنعت چرم و کفش گفت و گویی با علی علی‌بیگی به نمایندگی از گروه تولیدی چرم علی‌بیگی داشته است که ادامه می‌خوانید.

محصولات
علی علی‌بیگی با اشاره به تولید50 نوع محصول چرم طبیعی گاوی در انواع طرح، ساخت و رنگ بندی مورد مصارف کفش، کیف و کمر خاطر نشان کرد که بیشتر تولیدات این مجموعه مورد مصرف تولیدکنندگان تهران قرار می‌گیرد. این تولیدات با کیفیت عالی و مناسب در کنار تولیدات دیگر تولیدکنندگان چرم در ایران علی‌الخصوص چرمشهر تبریز که قطب صنعت چرم است و قدمت نیز دارد و همینطور تولیدکنندگان چرمشهر تهران، با پشتکار و نواوری و تجربه از پیشگامان، تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
علی‌بیگی می‌افزاید: محصولات ما شامل نبوک، حوله‌ای وکریزی هورس در انواع رنگبندی اغلب مشکی، قهوه‌‌ای، سرمه‌ای، طلایی، دارچینی، فیلی، خاکی، شکلاتی و… و سافتی، اسپارتا، ناپا، برونیش، پولیشی و فلوتر در رنگبندی اغلب مشکی، قهوه‌ای، عسلی و…. و محصولات جدید از جمله شیرنگل و پرادا که با صفحه ریز و نرمی خاصی با رنگبندی مشکلی، قهوه‌ای، عسلی و…است. همینطور نوآوری در محصول پرفروش و پرمصرف بازار با نام جدید مورانو که به صورت چاپی اما میلینگی و ویژه در رنگ مشکی و … عرضه می‌شود. البته با توجه به توان تولید می‌توانیم بنا به درخواست بازار و سفارش تولیدکنندگان در انوع و رنگ‌های دیگر نیز تولید داشته باشیم.

حضور در نمایشگاه تهران
علی‌بیگی با اشاره به حضور خود در نمایشگاه امپکس افزود: مشتریان می‌توانند با حضور و بازدید از غرفه، از کیفیت و تنوع محصولات مورد اشاره فوق از نزدیک بازدیدکنند و کیفیت و خواسته مورد نیاز خودشان را اعلام کنند. همچنین می‌توانند کسب اطلاع میدانی و ملموس داشته باشند. با یاری رسانه شما قرار است تمام مشتریان، تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان چرم در این نمایشگاه حضور داشته باشند و با اظهار نظر و پیشنهادات و انتقادات به ما در ادامه و روند تولید مساعدت ویژه به عمل آورند تا با بهبود بیشتر کیفیت، بتوانیم رضایت بیشتر مشتریان را جلب کنیم چه بسا که رویارویی، حضور و ارتباط چشمی، کمک شایانی به این صنعت خواهد کرد و موجب تبادل نظر، تجربه و دانش روز خواهد شد.

مشکلات تولید کننده
علی‌بیگی در رابطه با مشکلات صنعت و افزایش قیمت تمام شده چرم که ناشی از افزایش قیمت پوست گاوی و مواد اولیه مورد مصرف در صنایع چرمسازی است می‌گوید: مواد اولیه اکثرا وارداتی است یا توسظ شرکت‌های داخلی مونتاژ می‌شود. معضلات تحریم و طولانی بودن زمان ثبت سفارش تا تخصیص ارز و حواله و مشکلات حمل بین‌الملل و ترخیص گمرکی، دست به دست هم داده‌اند تا موجبات افزایش قیمت در بهای تمام شده را فراهم کنند. چه بسا در کنار هزینه سربار بالای استهلاک دستگاه و ماشین‌آلات این صنعت و نیاز به روزرسانی خط تولید، عدم حمایت کافی و مناسب و معضلات نیروی کار ماهر نقش چشمگیری در بهای تولید دارند. در طرف دیگر افزایش بهای تمام شده محصولات چرمی اعم از عمده‌ترین کفش تا کیف و کمربند، همچنین کاهش توان خرید مردم در شرایط اقتصادی حال جامعه و کشور باعث شده تا صنعت با رکود دست و پنجه نرم کند.

اهداف و کلام آخر
علی‌بیگی در پایان می‌افزاید: بهترین راه برای حل معضلات فوق صادرات و حضور در بازارهای دیگر و کسب تجربه‌های نو است. صادرات منجر به تولیدات با کیفیت، فروش بیشتر و اشتغال و حرکت چرخه می‌شود و با ارزآوری بسیاری از مشکلات تامین ارز نیز حل می‌شوند. با عنایت به این نگاه هدفی والاتر جز ارتقا مجموعه به صادرات در این صنعت نداریم و در آخر نیز حمایت واقعی معنوی و عملی از تولید در همه صنایع را از دولت خواستاریم.

علی بیگی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید