رونمایی از مواد صادراتی برای فروش داخلی در نمایشگاه مترکس

0
127
رسام پلیمر نامی
رسام پلیمر نامی

مدیر بازاریابی و فروش رسام پلیمر نامی :رونمایی از مواد صادراتی برای فروش داخلی در نمایشگاه مترکس

یکی از شرکت‌های بزرگی که در نمایشگاه مترکس قم حضور خواهد داشت، رسام پلیمر نامی است. این شرکت قصد دارد با ارائه مواد جدید در حوزه صندل و دمپایی، زمینه‌ساز تغییر و تحولات بسیاری در این بخش شود. این حضور رسام پلیمر نامی در نمایشگاه مترکس قم، با وجود کنسل کردن حضور در نمایشگاه آیسف ترکیه رقم خورده است.

سامان نامی مدیر فروش رسام پلیمر نامی در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش، در پاسخ به این پرسش که آیا در نمایشگاه آیسف ترکیه حضور خواهد یافت، عنوان کرد: با توجه به نزدیکی زمانی برگزاری نمایشگاه مترکس در قم و آیسف در ترکیه، تصمیم گرفتیم در نمایشگاه مترکس قم حضور یابیم و قرارداد خود را در آیسف کنسل کردیم، البته در سایر نمایشگاه‌های ترکیه حضور خواهیم یافت.

محصولات جدید صندل و دمپایی


نامی در پاسخ به این پرسش که در نمایشگاه مترکس چه محصولاتی ارائه خواهید کرد، گفت: با توجه به این موضوع که در نمایشگاه مترکس برای نخستین‌بار روی صنایع وابسته کفش تاکید دارند، برنامه‌های بسیاری برای صندل و دمپایی برای عرضه در این نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم.
در آنجا از موادی رونمایی خواهیم کرد که سبب تغییر و تحول در حوزه تولید دمپایی می‌شود.
این مواد پیش‌ از این جزو مواد صادراتی ما بوده که هم‌اکنون قصد فروش داخلی آن را داریم؛ بنابراین نمایشگاه مترکس موقعیت مناسبی است و با توجه به سرمایه‌گذاری‌ و برنامه‌ریزی‌هایی که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده، ما نیز در سهیم بودن در آن استقبال می‌کنیم.

۸۰ سال با نامی

وی در پاسخ که هشتاد سالگی نامی به چه معناست، اظهار کرد: ۸۰ سال تجربه در صنعت کفش داریم، این ۸۰ سال کار، در حقیقت کار خانوادگی ما طی سه نسل گذشته بوده است و ۸۰ سال تجربه و اعتماد مشتری پشت آن قرار دارد و اعتباری که مشتری‌ها به ما داده‌اند.
ارائه‌ محصولات صادراتی خود به داخل، در حقیقت جواب اعتمادی است که می‌خواهیم به دوستان بدهیم. بسیار خوشحال هستیم که با مشتریانی کار می‌کنیم که سه نسل از پدربزرگ تا پسران با ما هستند.‌ من حدود ۱۲ تا ۱۳ سال از این ۸۰ سال را در مجموعه فعال بودم و طی این مدت مشتریانی داشته‌ایم که کار خود را با ما آغاز کرده‌اند و تاکنون نیز همراه ما هستند. این موضوع حس غرور به ما می‌دهد و باعث افتخار است که دوستان چنین اعتمادی به ما دارند و ما نیز پاسخگوی اعتماد آنها بوده ایم.
مدیر فروش رسام پلیمر نامی، همچنین در پاسخ به این پرسش که سازمان شما چگونه شکل گرفته است، گفت: درباره سازمان ما واقعیتی وجود دارد؛ زمانی که کار گسترده می‌شود، اداره آن از دست یک نفر خارج می‌شود و امکان اینکه یک نفر بتواند تمام کارها را پیش ببرد، وجود ندارد. اگر تفکر موجود تفکر رو به گسترشی باشد مجبور می‌شود ساختاری را بنا بنهد که طی آن ساختار، کارها و وظایف‌ها تقسیم شود که آن حجم از سنگینی کار تقسیم شود. ما در شرکت‌های خود کارها را تقسیم کرده‌ایم، اگر تقسیم کار نشود، انجام کارها امکان‌پذیر نیست.‌ هر اندازه کار وسیع‌تر باشد، این تقسیم کارها بیشتر خواهد بود و ما در تقسیم این کارها از نیروی‌های جوان و متخصص استفاده کرده‌ایم.

ورود به بازار سرمایه

نامی همچنین درباره سهامی عام شدن رسام پلیمر نامی عنوان کرد: درباره سهامی عام و ورود به بازار بورس، واقعیت آن است که ما از زمانی که کار تحقیق و توسعه (R&D) پلی‌یورتان را آغاز کردیم, برنامه داشتیم شرکت تولیدکننده پلی‌یورتان را وارد بازار سرمایه کنیم. از همان ابتدای امر نیز شرایط را به‌گونه‌ای پیش بردیم که روزی این اتفاق را رقم بزنیم. این اتفاق برای نخستین‌بار در صنعت کفش روی داده است و ما سال گذشته به عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده مواد شیمیایی پذیرش بورس را گرفتیم؛ البته این امر یک فرایند طولانی‌مدت را به خود اختصاص داد. با توجه به اینکه ورود به بازار سرمایه نیازمند پیش‌نیازهایی است، کار را طولانی می‌کند، برای نمونه بحث حسابداری مالی باید بر مبنای پیش‌نیازهای سازمان بورس باشد که این امر خود نیاز به نرم‌افزارها و سازوکارهایی دارد که تمامی آنها هزینه‌بر است. ذهنیت ما براساس ورود به بورس بوده با این پیش فرض که همه صنعت منتفع شوند و سود عرضه سهام ما به کل صنعت باز‌گردد.

حیات خلوت مشتری‌های خارجی شویم

وی خطاب به تولیدکنندگان گفت: ما در نمایشگاه مترکس قم، از چندین کشور از جمله ازبکستان، ترکمنستان، پاکستان، افغانستان، ارمنستان و آذربایجان مهمان داریم. هماهنگی‌هایی با برگزارکننده نمایشگاه مترکس قم، آقای جواد شعبان‌زاده انجام داده‌ایم که در اینجا جا دارد که از ایشان تشکر کنیم.
برای نمونه در مورد تاجیکستان ما فرصت سفر به این کشور را نداشتیم که خود اتحادیه قم این زحمت را برعهده گرفتند. البته نتیجه این اقدام‌ها به کل صنعت باز می‌گردد. در حقیقت هدف اصلی ما سود بردن کل صنعت از این نمایشگاه است. ما اگر بتوانیم درهای کشور را به روی خارجی‌ها باز کنیم با یک یا دو کشور این اتفاق روی نمی‌دهد، ما باید حداقل مانند ترکیه یا کشورهای اروپایی باشیم که کشور ما حیات خلوت مشتری‌های خارجی شود.
این حیات خلوت شدن نیازمند این امر است که این کشورهای خارجی در ایران حضور پیدا کنند و ظرفیت‌های ما را ببینند. فرقی نمی‌کند کشور دعوت‌شده محصول پلی‌یورتان ما را تهیه کند یا محصول شرکت دیگر را، در حقیقت هدف این است که در ایران حضور داشته باشند و مهم این است که با ایران مراوده کرده و تجارت کنند؛ زیرا مهم این است که ظرفیت‌های ایران را ببینند و مشاهده ‌کنند که در ایران ۱۰ کارخانه پلی‌یورتان وجود دارد که این موضوع سبب دلگرمی برای آنها خواهد شد، چراکه گزینه‌های مختلفی برای خرید پیش‌روی خود خواهند دید.
با این برنامه و اهدافی که چیده شده، می‌توان آینده ایران به عنوان هاب منطقه یا حیات خلوت مشتریان خارجی دید. این فرهنگ در بین همکاران ما نیز وجود دارد و همه برای صادرات تلاش می‌کنند و ما نیز در این راستا فعالیت داریم تا جنس ایرانی را به بهترین نحو بشناسانیم و نشان دهیم که کالای ایرانی چیزی از کالای خارجی کم ندارد.

سخن آخر، تفکر جهانی

وی در پایان در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش خاطرنشان کرد: جا دارد از تمام کسانی که برای نمایشگاه مترکس زحمت کشیده‌اند، کمال تشکر را داشته باشم. من دیدگاه بسیار مثبتی از مشتریان خارجی در بازدید از این نمایشگاه دارم؛ زمانی که خارجی‌ها وارد این نمایشگاه ‌شوند و دو سالن از مواد اولیه و ماشین‌آلات وابسته به صنعت کفش را که همگی ایرانی هستند ‌بینند، اطمینان دارم که اتفاق‌های بسیار خوبی برای این تولیدکنندگان رقم خواهد خورد، چراکه ظرفیت‌های ایران به بهترین شکل نشان داده خواهد داده شد و مترکس سبب می‌شود که جهانی فکر کنیم. نمایشگاه مترکس آنقدر برای ما جذابیت داشت که از نمایشگاه آیسف ترکیه انصراف دادیم که این انصراف مستلزم پرداخت جریمه بود. این اتفاق در کشور ما ساده نیست و یک تفکر جهانی است و برای صنعت کفش ما بسیار خوب خواهد بود و ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید