از قم شوز چه خبر؟

0
75
قم شوز
قم شوز

از قم شوز چه خبر؟

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، نمایشگاه قم شوز سال گذشته در حالی برگزار شد که توانست مخاطبان بسیاری را از سراسر کشور به خود جذب کند و این استقبال نوید برگزاری باشکوه‌تر این رویداد در سال‌های پیش رو را می‌دهد. به طوری که به گفته جواد شعبانزاده رئیس انجمن کفش‌های ماشینی استان قم در نمایشگاه مترکس از نمایشگاه قم شوز رونمایی می‌شود.

رونمایی از قم شوز 1402 در نمایشگاه مترکس

جواد شعبانزاده می‌گوید: در نمایشگاه مترکس بنا داریم پیش ثبت نام «قم شوز» را به صورت حضوری انجام دهیم چون معتقدیم کلیه کسانی که در رویداد مترکس حضور دارند، غالبا تولیدکنندگان صنعت کفش هستند و تمایل به حضور در نمایشگاه قم شوز را دارند. بنابراین برای سهولت کار و سرعت در این امر، پیش ثبت نام‌ها در نمایشگاه مترکس انجام می‌شود و نهایتا ظرف یک هفته نهایی خواهد شد.
وی ادامه می‌دهد: پیش‌بینی‌ها این است که با توجه به تجربه موفق قم شوز در سال قبل، تعداد زیادی از تولیدکنندگان متقاضی شرکت در نمایشگاه باشند. ضمن اینکه سعی داریم در این نمایشگاه تمام ظرفیت‌های صنعت کفش کشور به رخ کشیده شود در نتیجه تجار خارجی بیشتری نسبت به سال گذشته دعوت کرده‌ایم. بنابراین از کلیه علاقمندان و فعالان صنعت تقاضا داریم با توجه به معضل «کمبود فضایی» که داریم با هم تعامل داشته باشند و در این رویداد واحدهایی که می‌توانند به صورت اشتراکی غرفه بگیرند و غرفه‌ها را پُر نمایش دهند تا به این ترتیب برای تجار داخلی و خارجی سبد کالایی پرمحتوایی ارائه بدهیم و در نهایت شاهد نمایشگاهی باشیم که مثل سال قبل همه از خروجی آن راضی باشند. البته تحقق این امر، همکاری و صبوری دوستان را می‌طلبد که به یک جمع بندی برسیم و رضایت همه جلب شود.
جواد شعبانزاده در خصوص مهمان‌های حاضر در این رویداد نیز می‌گوید: مهمانان داخلی همه هستند، تبلیغات گسترده و اطلاع‌رسانی وسیعی انجام خواهد شد. در مورد مهمان‌های خارجی نیز همان مهمان‌های سال قبل حضور دارند و با افزایش چشمگیرتر اعلام آمادگی کرده‌اند. ضمن اینکه چند کشور جدید به لیست مدعوین و مهمانان اضافه خواهد شد و سفیر ما روز بعد از اتمام رویداد مترکس به کشور تاجیکستان و سپس پاکستان سفر خواهد کرد.

قم شوز در حال اعتماد سازی است

وی خاطر نشان می‌کند: نکته مهم این است که وقتی صحبت از صادرات، حجم صادراتی و حضور تجار خارجی می‌شود باید توجه داشته باشید که این نمایشگاه فعلا در حال اعتماد سازی است و همانطور که می‌دانید در این اعتمادسازی قم شوز بسیار خوب عمل کرده است. به همین دلیل بسیاری از این تجار بعد از نمایشگاه تعاملات خود را با ما ادامه دادند و از کارخانه‌های کل کشور بازدید داشتند. در واقع تُجار حاضر در نمایشگاه غالبا تجاری بودند که سال ها از چین و ترکیه خرید می‌کردند و لذا همین که پذیرفتند ایران هم در صنعت کفش حرفی برای گفتن دارد و تولیدات خوبی دارد گام نخست است؛ یعنی شناخت تجار نسبت به کفش ایران گام نخست بوده و بعضا منجر به قراردادهای خوبی هم شده است.
رئیس انجمن کفش‌های ماشینی استان قم معتقد است با توجه به اینکه استان قم سال قبل رکورد 6 کشور جدید در حوزه صادراتی را زده است و این خود یک دست آورد نمایشگاه قم شوز محسوب می شود، باید برنامه ریزی‌های مداوم داشته باشیم که در نهایت در فضای اعتمادسازی منجر به قراردادهای خوبی برای صنعت کفش کشور شود.

ارائه پکیج کامل کفش ایران در قم شوز

شعبانزاده همچنین در خصوص انواع محصولاتی که می‌توان در نمایشگاه قم شوز به نمایشگاه گذاشت نیز می‌گوید: وقتی می‌گوئیم نمایشگاه کفش ایران-قم یا همان قم شوز بارها تاکید کرده‌ایم که قرار بر این است که سبد کالای انواع پایپوش در این نمایشگاه دیده شود. از سوی دیگر تجاری که دعوت می‌کنیم تجاری نیستند که خواهان کفش‌های سطح پایین باشند و لذا در حال حاضر هدف و برنامه‌ریزی ما برای این است که سبد کالای کفش ایران را کامل کنیم. در نتیجه انواع کفش‌های چرم طبیعی، مصنوعی، کفش‌های پرسنلی، کفش پیاده روی، ورزشی، طبی، نظامی، ایمنی، مجلسی، صندل، چکمه‌های بهداشتی و غیره در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد و به این ترتیب پکیچ کامل کفش ایران را نمایش خواهیم داد.
وی می‌گوید: در حقیقت ما سعی داریم این گوناگونی و تنوع تولیدات ایران را به نمایش بگذاریم لذا مخاطبانی که دعوت می‌کنیم تفکیک شده نیست و برای همه انواع کفش‌ها مخاطب دعوت می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید