مدیر شرکت آرسین‌پوش: طی ۱۰ سال ۳۸۶۰ قالب کفش زده‌ایم

0
177
آرسین‌پوش
آرسین‌پوش

مدیر شرکت آرسین‌پوش: طی ۱۰ سال ۳۸۶۰ قالب کفش زده‌ایم

حسین شکرابی مدیر شرکت ارسین‌پوش ۳۵ سال دارد. قبل از تولید کفش، تولید لباس داشته و به نوعی بنکداری لباس انجام می‌داده‌، اما هم‌اکنون در حوزه زیره تولید کفش فعال است. حسین شکرابی در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: از سال ۱۳۹۲ وارد حوزه کفش شده‌ام، پدر خود من در این حوزه نیست، البته پدربزرگم در حوزه کفش فعالیت داشت. هم‌اکنون با دایی خود کارخانه کفش را شريک هستیم. پدربزرگم مواد اولیه کفش می‌فروخت. با توجه به این موضوع که از قدیم‌الایام کار کفش را دوست داشتم، بنابراین از کار لباس به کار کفش وارد شدم. هم‌اکنون تولیدکننده انواع زیره‌های کفش از جنس پی‌یو در مدل‌های زنانه، مردانه، اسپرت و بچگانه هستیم.

شکرابی درباره تاسیس آرسین‌پوش عنوان کرد آرسین‌پوش را در سال ۱۳۸۹ تاسیس کردم، اما به صورت حرفه‌ای تولید زیره را از سال ۱۳۹۲ آغاز کردم. کارخانه ما با مساحت ۱۰۰۰ متر واقع در احمدآباد مستوفی است.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا وارد کار زیره شده‌اید و وارد حوزه مواد اولیه نشدید، گفت: من به شخصه کار تولید را دوست داشتم، هرچند دایی‌های من هم‌اکنون در زمینه مواد اولیه مشغول به کار هستند، اما من به کار تولید وارد شدم.
مدیر شرکت آرسین‌پوش درباره کار با دستگاه‌های مختلف تصریح کرد: اوایل با یک دستگاه قورباغه‌ای کار را آغاز کردیم، سپس یک کانوایر و پس از آن روتاری ۸۰ ایستگاه اضافه کردیم. طی این ۱۰ سال ۳۸۶۰ مدل در سایزهای ۳۱ تا ۴۲ و ۴۳ زنانه در رنگ‌های مختلف تولید کرده‌ایم.
شکرابی در پاسخ به این پرسش که آیا این میزان قالب‌گیری هزینه بالایی برای شما به همراه نداشته است، گفت: ما با علاقه این کار را انجام داده‌ایم و در برخی مواقع نیز ۱۰ قالب می‌زدیم که یک تا دو قالب آن خوب از آب درآید. در مجموع قالب‌هایی که ساخته‌ایم در خروجی ما قرار دارد. ماهی ۳۰ قالب ساخته‌ایم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا گروه طراحی داشته‌اید، گفت: تا پیش از کرونا طرح را به‌صورت ضربی کار ‌می‌کردیم و حدود سه سال است که گروه طراحی را به مجموعه خود اضافه کرده‌ایم. در کرونا که خانه‌نشین شدیم تصمیم گرفتیم که طراحی را جلو ببریم. شکرابی در ادامه خاطرنشان کرد: با تامین‌کنندگان مواد اولیه کار کرده‌ایم و از همه آنها راضی هستیم.

سه اتاق رنگ داریم

شکرابی همچنین در پاسخ به این پرسش که سیستم رنگ شما به چه صورت است، بیان کرد: با پیسوله اسپری می‌کنیم و در این زمینه، هم دستگاه شست و شو و هم دستگاه پولیش داریم. دستگاه خود را از دستگاه‌سازی حریری یک دستگاه‌ساز داخلی تهیه کرده‌ایم.
حدود ۱۲ تا ۱۳ سال است که با این دستگاه کار می‌کنیم و بسیار راضی هستیم؛ خدمات پس از فروش خوبی دارند و سالی یک بار دستگاه را سرویس می‌کنیم و با هیچ مشکلی روبرو نشده‌ایم، هم دستگاه بخارشور و هم خشک‌کن دارد و هیچ فرقی با دستگاه‌های ایتالیایی ندارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه رنگ ما یک سیستم جداگانه را به خود اختصاص داده است با توجه به این موضوع که فضای لازم را داریم، اتاق رنگ‌های ما آگوستیک است و مجهز به خشک‌کن هستند. سه اتاق مخصوص رنگ، دارای یک اتاق با یک میز مخصوص رنگ مشکی‌ یک اتاق با یک میز مخصوص رنگ سفید و یک اتاق با یک میز مخصوص سایر رنگ‌هاست.
شکرابی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه پولیش داریم که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد زیره‌ها را پولیش می‌کنیم. همچنین دستگاه‌های مارک زدن نیز در مجموعه داریم.
در بابت این موضوع که یک زیره با کیفیت مطلوب تولید کنیم تمام دستگاه‌ها و تجهیزات آن را در مجموعه داریم، از جمله رطوبت‌گیرهای درجه یک که در گوشه گوشه کارخانه کار گذاشته‌ایم تا آب وارد دستگاه‌ها نشود که سبب ایجاد حباب در زیره‌ها شود. از بهترین پیسوله و رنگ‌ها استفاده می‌کنیم.

آرسین پوش

نیروی انسانی فنی

وی همچنین درباره نیروهای متخصصی که در مجموعه کار می‌کنند، عنوان کرد: دو نفر اپراتور برای یک دستگاه در مجموعه مشغول به کار هستند که اگر یک نفر با مشکل روبرو شد، کار دستگاه‌ها نخوابد.
از لحاظ فنی ما هیچگاه با مشکل روبرو نمی‌شویم که نیاز به تعمیرکار از بیرون داشته باشد، حتی اگر دستگاه‌ها با مشکل روبرو شوند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل آنها برطرف خواهد شد. در یکی از بخش‌ها، کارگری فنی مشغول به کار است که هم کار رنگ‌پاشی و هم کار دورچینی انجام می‌دهد و در واقع به نوعی همه کاری می‌تواند انجام دهد. در کل ۴ تا ۵ نیروی متخصص داریم یک رنگ‌پاش و یک رنگ‌ساز حرفه‌ای داریم، با دو پیسوله‌زن که به نوعی نیروی فنی محسوب می‌شوند. حدود ۴۰ درصد نیروهای ما نیز دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. بخشی از نیروی‌های ما را نیز خانم‌ها با تحصیلات دانشگاهی به خود اختصاص داده‌اند.

تامین مواد اولیه

شکرابی همچنین درباره مواد اولیه تصریح کرد: مواد اولیه ما برند سی‌سو است. زمانی که مواد سی‌سو وارد بازار شد، ما از این مواد استفاده کردیم و از آن راضی هستیم.
وی همچنین درباره نحوه ارتباط‌گیری با این برند عنوان کرد: ما یک دفتر در باغ سپهسالار، سرزمین چرم، طبقه اول، پلاک ۴۶ داریم.
در اسلامشهر نیز کارخانه‌ها به صورت مستقیم از ما خریداری می‌کنند، به نوعی در کارخانه یک شوروم داریم و یک نماینده نیز در مشهد داریم و به زودی نیز یک شوروم در آنجا خواهیم داشت.
تمایل داریم که در شهرهای دیگر نیز نمایندگی داشته باشیم، البته برخی از کفاشان همدان به صورت مستقیم از ما خریداری می‌کنند، اما نماینده فروش در آنجا نداریم. تمایل داریم که در همدان، اصفهان و تبریز نمایندگانی داشته باشیم.
در تهران نیز به صورت مستقیم محصول خود را به فروش می‌رسانیم و بنکداری خودمان را داریم. این تولیدکننده زیره همچنین درباره حضور در نمایشگاه امپکس عنوان کرد: در امپکس تمام محصولات خود از جمله اسپرت، بوت، پاشنه‌دار، ورزشی، طبی و صندل ارائه کردیم. ما به نوعی سبد تولیدات متنوعی داریم. البته هم‌اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت و یک شيفت کار می‌کنیم و توان دو برابری تولید را نیز داریم.

کیفیت محصولات

شکرابی درباره کيفيت محصولات خود گفت: تا آنجا که برای‌مان مقدور بوده، در تولید محصول خود از مواد درجه یک استفاده کرده‌ایم و کالای خود را با ضمانت به مشتریان می‌دهیم.

قیمت محصولات

وی همچنین درباره قیمت‌ محصولات برند خود عنوان کرد: قیمت‌های خود را با بازار پیش می‌بریم و این قیمت‌ها در سطح متوسط هستند. مشتریان از قیمت‌های ما راضی هستند و ما نیز همواره با مشتریان خود راه می‌آییم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید