رونق صنعت کفش تبریز نیازمند برنامه ریزی هدفمند است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛

0
200
رونق صنعت کفش تبریز نیازمند برنامه ریزی هدفمند است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت کفش تبریز مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: تدوین برنامه های هدفمند و موثر لازمه رونق این صنعت و قرارگرفتن آن در مسیر پیشرفت و بازیابی جایگاه واقعی است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از نصر، صابر پرنیان روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل زنجیره تولید تا مصرف در تمام صنایع به ویژه صنعت کفش مهم است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در زمینه تامین مواد اولیه، اعطای تسهیلات بانکی و رونق کسب و کار در این صنعت، باید اقدامات اساسی صورت گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به شهرت صنعت کفش تبریز و ضروت حمایت از آن در دنیا افزود: اتحادیه تولیدکنندگان کفش تبریز باید با تمام دستگاه های متولی همکاری لازم را داشته باشد تا زنجیره تامین صنعت کفش تبریز تکمیل شود و رونق یابد.
به گزارش ایرنا، ۶۰ هزار نفر در تبریز به طور مستقیم در این صنعت مشغول فعالیتند و در کنار ۵۵ واحد صنعتی بزرگ که در این حوزه فعال هستند بیش از سه هزار و ۶۸۰ واحد تولیدی، خدماتی و فروش نیز در این زمینه فعالیت و حدود ۱۱۰ هزار نفر از این طریق ارتزاق می کنند.
یکهزار و ۵۰ واحد در بخش تولید، ۱۸۰ واحد در بخش خدمات و بقیه در بخش فروش و یکهزار واحد نیز بدون پروانه کسب در قالب کارگاه های کوچک فعال است که ۸۰ درصد تولیدات این واحدها چرمی و ۲۰ درصد غیرچرمی است و ۶۰ درصد کفش مردانه، ۳۰ درصد زنانه و ۱۰ درصد متفرقه و بچگانه تولید می کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید