رایزنی برای جبران کمبود و تامین مواد پتروشیمی تولید کفش ماشینی

در دیدار استاندار قم با مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور مطرح شد؛

0
205
رایزنی برای جبران کمبود و تامین مواد پتروشیمی تولید کفش ماشینی

استاندار قم با مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در دفتر استاندار قم برگزار شد، مسائل مختلفی از جمله رایزنی برای جبران کمبود تخت زائرین در قم و تامین مواد پتروشیمی تولید کفش ماشینی مطرح شد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایسنا، سیدمحمدتقی شاهچراغی در این دیدار با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از ظرفیت‌های خوب برای سرمایه‌گذاری در بحث ارائه خدمات به فرهنگیان است، گفت: ما در استان قم آمادگی داریم در حوزه‌های گردشگری، مسکن، صنعت و خدمات رفاهی به فرهنگیان بسترهای لازم برای سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان را فراهم کنیم.

استاندار قم در ادامه یکی از مطالبات اصلی مردم و فرهنگیان از دولتمردان را موضوع مسکن بیان کرد و افزود: در صورتیکه هلدینگ مسکن صندوق آمادگی ورود به عرصه ساخت مسکن ویژه فرهنگیان قمی را داشته باشد ما زمینه لازم را برای این موضوع آماده میکنیم.

وی افزود: این سرمایه گذاری خارج از توافق آموزش و پرورش با راه و شهرسازی استان خواهد بود تا بیشتر بتوانیم به فرهنگیان خدمات ارائه کنیم.

شاهچراغی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به ورود سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر به داخل استان از کمبود تخت برای این افراد گفت و افزود: اگر صندوق آمادگی سرمایه گذاری داشته باشد ما می‌توانیم زمینی ۱۰۰هکتاری با کاربری گردشگری، تجاری و اقامتی را واگذار کنیم.

وی افزود: بر اساس برآوردها قم مهم‌ترین مقصد زیارتی بسیاری از فرهنگیان است اما امکانات لازم و درخور شان فرهنگیان در قم نداریم و لذا ضروری است صندوق در بحث ساخت یک مجتمع رفاهی خدماتی اقامتی بزرگ ورود کند و ما نیز در زمینه این سرمایه گذاری را فراهم می‌کنیم و همه ظرفیت‌های استان کمک خواهیم کرد.

استاندار قم در ادامه با اشاره به تولید ۸۰ درصدی کفش ماشینی کشور در قم، گفت: با توجه به وجود بیش از ۴۰۰ واحد تولید کفش ماشینی و نیاز آن‌ها به مواد پتروشیمی، هلدینگ‌های تابعه صندوق می‌تواند در بحث ایجاد یک کارخانه پتروشیمی در قم سرمایه گذاری کند.

وی افزود: یکی دیگر از ظرفیت‌های مناسب و کم نظیر برای سرمایه گذاری در قم ساخت نیروگاه‌های خورشیدی است که ما آمادگی داریم زمینه واگذاری هزار هکتار زمین برای ساخت این نوع نیروگاه‌ها را داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش وجود حوزه علمیه در قم عامل تمایز این شهر با سایر شهرهای زیارتی کشور بیان کرد و افزود: قم با توجه به ظرفیت نیروی انسانی تربیت شده در حوزه می‌تواند بهترین مرکز برای توانمندسازی فرهنگیان کشور باشد.

گفتنی است، نجف پور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان نیز در ابتدای این دیدار گزارش از اقدامات و ظرفیت‌های این صندوق ارائه کرد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در این دیدار با اشاره به عضویت یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرهنگی در صندوق ذخیره فرهنگیان از سال ۷۴ تا کنون، گفت: مهم‌ترین اقدامی که در دولت مردمی در صندوق اتفاق افتاده است برگرداندن صندوق به صاحبان اصلی آن یعنی فرهنگیان عزیز است.

وی افزود: ما در اولین قدم بانک سرمایه را که متاسفانه دچار مشکلاتی شده بود با حمایت رئیس جمهور احیا کردیم بخشی از جریمه‌های تسهیلات بخشیده شد و خط اعتباری جدید اخذ شد و توانستیم مجوز افزایش اعتبار ۱۰هزار میلیارد تومانی را دریافت کنیم.

نجف‌پور با بیان اینکه در سه دهه گذشته ارزش مالکانه اعضا به صورت شفاف مشخص نشده بود، گفت: با وجود پیچیدگی و سخت بودن این موضوع ما امروز در آخرین گام‌های محاسبه ارزش مالکانه اعضا هستیم و بزودی سهم هر عضو از صندوق را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: برنامه بعدی ما ارائه خدمات ویژه و اختصاصی گردشگری و ساخت مسکن به فرهنگیان خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید