دیابت و رونق بازار کفش های طبی

0
472
دیابت و رونق بازار کفش‌های طبی

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد افزایش روزافزون بیماران دیابتی و شیوع بیمارهایی مختلف مربوط به پا، بازار کفش های طبی را در جهان رونق می‌دهد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، کفش طبی به عنوان کفش درمانی طراحی و تولید می‌شود. بیماران دیابتی و بیماران مبتلا به آرتریت، التهاب کف‌پا، تاندونیت و التهاب و سائیدگی زانو از جمله مهم‌ترین متقاضیان و مصرف‌کنندگان کفش‌های طبی در جهان هستند.

کفش طبی گردش خون در بدن را متناسب و از پاها در مقابل آسیب‌دیدگی حمایت می‌کند. روند رو به رشد دیابت و افزایش نگرانی‌های بهداشتی ناشی از افزایش مشکلات مربوط به پا، موجب رونق بازار کفش های طبی شده است.

انتظار می‌رود مزایای مختلف کفش طبی نسبت به کفش معمولی، بازار کفش طبی را رونق بخشد و صنعت کفش‌های طبی نمودار رشد فزاینده‌ای را در طول سال‌های آینده داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود که اندازه بازار جهانی کفش‌های طبی تا سال ۲۰۲۷ با رشد سرانه مصرف ۵.۷ درصدی به ۱۲.۹۷ میلیارد دلار برسد.

شیوع بیماری کووید -۱۹، صنعت کفش از جمله کفش طبی، به دلیل تعطیلی فروشگاه‌ها و محدودیت‌های اعمال شده در سطح جهانی با کاهش تقاضا مواجه شد.

آمار فروش مربوط به سایت آمازون بین اواسط فوریه تا اواسط مارس ۲۰۲۰ نشان می دهد که فروش کفش طبی به طور متوسط ۴۰ واحد درصد کاهش یافته است.

اما با این حال افزایش آگاهی مردم نسبت به مراقبت از پا، استفاده از کفش‌های طبی را افزایش داده است و این موضوع تاثیر مثبتی بر بازار کفش‌های طبی در سراسر جهان خواهد گذاشت.

آمریکای شمالی پیشتاز بازار جهانی کفش طبی

بازار جهانی کفش طبی را از نظر منطقه‌ایی می‌توان به آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه و آفریقا تقسیم کرد.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی انجمن پزشکان آمریکا،  بازار آمریکای شمالی به دلیل افزایش بیماران دیابتی و ارتوپدی در این منطقه، به احتمال زیاد از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ شاهد حداکثر تقاضا برای کفش‌های طبی خواهد بود.

آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۳ درصد از درآمد جهانی از فروش کفش طبی را به خود اختصاص داد با این حال پیش‌بینی شده که از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷، آسیا اقیانوسیه سریعترین رشد سرانه مصرف را با ۶.۱درصد به خود اختصاص دهد.

افزایش موارد دیابت در این منطقه تقاضا برای کفش‌های طبی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، مردم در کشورهایی مانند چین، هند و ژاپن آگاهی بیشتری از سلامت به دست می‌آوردند و متقاضی کفش‌هایی هستند درد مزمن پا را تسکین دهد.

اگرچه پیش‌بینی شده که بازار کفش‌های طبی روند رو به رشدی را طی می‌کند، اما از سوی دیگر گفته می‌شود که هزینه بالای کفش طبی مانع از رشد بازار جهانی می‌شود.

کفش طبی گران‌تر از کفش معمولی است. از طرفی در دسترس بودن کفش‌های ارزان قیمت می‌تواند مانعی برای رشد بازار کفش‌های طبی ایجاد کند. مضاف بر اینکه آگاهی جامعه از مزایای کفش‌های طبی در اقتصادهای نوظهور روند کندتری دارد و مردم در این اقتصادها تمایل دارند از کفش‌های معمولی استفاده کنند.

هرچند که بدیهی است طراحی محصول خلاقانه، ارزان‌قیمت و تبلیغات و آگاهی‌بخشی می‌تواند در گرایش مردم به استفاده از کفش‌های طبی تاثیرگذار باشد.

در حال حاضر برند «دکتر کامفورت»  محبوب‌ترین برند تولیدکننده کفش برای دیابتی‌ها است که از فناوری چاپ سه بعدی برای تولید کفش استفاده می‌کند.

«دکتر کامفورت»  در سال ۲۰۰۲ تولید کفش ویژه بیماران دیابتی را آغاز کرد. این برند در ایالت ویسکانسین آمریکا کار خود را با بهره‌گیری از متخصصان فناوری و طراحان کفش با ساخت کفش برای بیماران دیابتی آغاز اما در ادامه مسیر کفش‌هایی نیز برای بیماران مبتلا به انواع مشکلات پا طراحی و تولید کرد.

منبع: polarismarketresearch

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید