تبلیغات، از نمایشگاه قم پیشی گرفت

0
39
قم شوز
قم شوز

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش ایران- قم در حالی برگزار شد که برگزارکنندگان آن نوید نمایشگاهی پربار با حضور هزار تاجر و فعال اقتصادی خارجی و 30 هزار تولیدکننده و علاقمند و فعال داخلی را از شهرهای مختلف ایران داده بودند.
این نمایشگاه طی مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز 26 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قم افتتاح شد.
تجربه موفق سال گذشته نمایشگاه قم شوز و نمایشگاه مترکس امسال و همچنین تبلیغات گسترده نمایشگاه سبب شد تا شمارش معکوس برای آغاز هفتمین نمایشگاه قم شوز در اذهان شروع شود.
سرانجام 26 دی ماه فرا رسید. پارکینگ در مدت دو ماه آسفالت شده و ماشین‌ها با نظم بیشتری در ورودی نمایشگاه پارک شده بودند هر چند که به قدری تعداد بازدیدکننده‌ها زیاد بود که باز هم فضای آسفالت شده برای این تعداد خودرو کافی نبود.
درب ورود به سالن بسیار مرتب‌تر از قبل بود اما وقتی وارد نمایشگاه شدیم، با یک راهرو و تعداد زیادی غرفه‌های کوچک متحدالشکل مواجه شدیم که حجم زیادی از کفش را ارائه می‌دادند و بازدیدکنندگان را از همان ابتدا به دیدن مدل‌هایشان دعوت می‌کردند مانند فروشنده‌ای که رهگذران را دعوت می‌کند تا از مغازه‌اش بازدید کنند!
مورد دیگری که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد به هم ریختگی غرفه‌ها از نظر نوع تولید، کیفیت و قیمت محصول بود. به طور مثال تولیدکننده کفش چرمی که قیمت محصولاتش بالای 600 هزار تومان بود در کنار تولیدکننده کفش غیر چرمی یا صندل با قیمت و کیفیت بسیار پایین‌تر قرار داشت. در نمایشگاه‌های بین‌المللی رسم بر این است که معمولا کفش‌های چرمی یا کفش‌هایی که در یک رده از لحاظ قیمت یا کیفیت هستند در کنار هم قرار می‌گیرند چرا که بازدیدکننده‌ یا تاجری که برای خرید کفش‌های ارزان قیمت به نمایشگاه‌ می‌آید قطعا به راحتی از کنار این غرفه‌ها رد خواهد شد.
از طرفی دیگر لازم است با توجه به محدودیت فضایی که نمایشگاه قم برای مشارکت کنندگان دارد علاوه بر شرط دارا بودن مجوز، محدودیت‌های دیگری از جمله کیفیت، نحوه فروش، اعتبار تولید کننده در بازار و …. نیز در نظر گرفته شود در واقع یک هیات نظارت جهت انتخاب شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شود. به گفته حاضران در نمایشگاه تعدادی از غرفه‌داران که با جواز کسب نیز شرکت کرده‌ بودند در حال حاضر فقط به کار بنکداری مشغول هستند.
تعدادی از شرکت‌کنندگان محصولات خود را به صورت مدت‌دار و با افتخار با چک‌های دو ساله به فروش رسانده بودند که بسیار جای تعجب دارد و بر اهمیت تشکیل هیات نظارت می‌افزاید.
مورد دیگر تاریخ برگزاری نمایشگاه بود که از نظر بازار و تولید با توجه به نزدیکی به پایان سال و افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود آن و همچنین اقتصاد تورمی ایران، گرفتن سفارش برای تولیدکننده بسیار ریسک‌پذیر بود.
در نمایشگاه این دوره هیچ جایی برای فروش آب، چای، قهوه و…. در نظر گرفته نشده بود به طوری که اگر در طول نمایشگاه از خستگی نیاز داشتید قطره‌ای آب بنوشید سردرگم بودید چرا که با ازدحامی که نمایشگاه داشت قطعا حاضر نبودید مزاحم غرفه‌ای بشوید و تقاضای آب کنید.
البته اینها انتقاداتی بود که به نمایشگاه وارد می‌شد و صد البته که نمایشگاه قم شوز از صدها حسن و امتیاز هم برخوردار بود اما انتظار ما از چنین نمایشگاهی به مراتب بیشتر بود چرا که تبلیغاتش از نمایشگاه پیشی گرفت و ما هم دیگر نمایشگاه قم شوز را با نمایشگاه‌های داخلی مقایسه نخواهیم کرد و آن را با نمایشگاه‌های خارجی مقایسه می‌کنیم و امیدواریم که در سال‌های آینده شاهد نمایشگاهی بهتر و در سطح استانداردهای بین‌المللی باشیم.
لازم به ذکر است در حاشیه برگزاری نمایشگاه طرح اهدای کفش به مناسبت عید نوروز برای توزیع در بین نیازمندان توسط خیرین و تولیدکنندگان به اجرا درآمد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید