ادب مرد به ز دولت اوست

0
99
شراره کدخدازاده- سردبیر ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش
شراره کدخدازاده- سردبیر ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش

ادب مرد به ز دولت اوست

سال‌ها در بخش گزارش مجله اخبار صنعت چرم و کفش، به معرفی پیشکسوتان صنعت چرم و کفش پرداخته‌ایم. کسانی که سال‌ها در این حرفه فعالیت‌کرده و موی سپید کرده‌اند و حال تجربیات خود را به نسل‌های بعد از خود منتقل کرده‌‎اند. بسیاری از آنها از عشق و علاقه خود به کفاشی گفته‌اند و این که سعی کرده‌اند تا فرزندان خود را هم به این شغل دعوت کنند تا ادامه دهنده راه آنان باشند.
آنها با شور و اشتیاق و علاقه از کفش و کفاشی گفتند و ما نوشتیم. آنها سعی کردند تا این ذهنیت که در بخشی از جامعه بود و محیط کفاشی را محیطی نامناسب قلمداد می‌کرد را تغییر دهند تا خانواده‌ها با خیالی راحت فرزاندانشان را به این حرفه سوق دهند.
کم‌کم کارگاه‌های تولیدی‌ به روز شدند و با ورود بانوان و جوانان تحصیل‌کرده به این صنعت، کارگاه‌ها و محیط تولیدی‌ها شکل دیگری به خود گرفت.
کم کم خانواده صنف و صنعت کفش و چرم بزرگ‌تر شد و با ورود ماشین‌آلات و تکنولوژی نیز، صنعت کفش و چرم کشور توانست رشد چشمگیری داشته باشد. استفاده از اینترنت، فضای مجازی، حضور در نمایشگاه‌ها و حضور رسانه‌های تخصصی در کنار صنعت، سبب شد تا سطح علمی و فرهنگی اهالی صنعت نیز ارتقا یابد.
ما نیز دلمان را خوش کرده بودیم و گمان می‌کردیم که طی این سالیان نقشی در ارتقای سطح فرهنگی داشته‌ایم، اما یا ما اشتباه فکر می‌کردیم یا جامعه به سمتی رفته که حرمت‌ها از بین رفته و بی‌ادبی حاکم شده است.
پیشکسوتان بارها و بارها از تواضع کسانی به ما گفته‌اند که به صنعت خدمت کرده‌اند و ما انتظاری هم غیر از این نداشته‌ایم. حال برایمان سخت است که ببینیم فلان مقام مسئول به دنبال شمارش تعداد پیام‌های ما در فضای مجازی است یا بهمان مقام مسئول به دنبال بهانه‌ای است تا با عدو خطاب کردن و توهین به دیگران برای خودش اعتبار به دست آورد!
به هر حال هرگز این سخن را از یاد نبریم که «ادب مرد به ز دولت اوست».

شراره کدخدا زاده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید