افزایش ۳۰ درصدی صادرات ایران به روسیه

0
89
سفیر ایران در مسکو
سفیر ایران در مسکو

سفیر ایران در مسکو خبر داد: افزایش ۳۰ درصدی صادرات ایران به روسیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو اعلام کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی (دی ۱۴۰۱ – مهر ۱۴۰۲)، صادرات کالاهای ایرانی به روسیه، حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.
کاظم جلالی، این میزان صادرات کالای ایرانی را در سال‌های اخیر، بی‌سابقه توصیف کرد و در عین حال افزود: میزان واردات کشورمان از روسیه در این مدت، کاهش یافته است.
وی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص سهم بیشتر روسیه در تجارت میان دو کشور گفت: ایران تنها کالاهای اساسی خود مانند گندم، جو، ذرت، روغن و نهاده‌های دامی را از روسیه وارد می‌کند که این مساله با توجه به فاصله کوتاه میان دو کشور نسبت به واردات از کشورهای دوردست بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.
جلالی در ادامه این گفت و گو که هفته نخست آذرماه ۱۴۰۲ انجام شد، ضمن برشمردن موانع اساسی در مسیر رشد روابط تجاری ایران و روسیه ایران و روسیه، به پیشرفت‌هایی که در زمینه رفع این مشکلات حاصل شده، اشاره کرد.
جلالی با اشاره به رفت و آمد مکرر هیأت‌های تجاری ایرانی و روسی و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در تهران و مسکو گفت که به طور قطع می‌توان گفت که شناخت تجار دو کشور در طول این مدت نسبت به یکدیگر افزایش پیدا کرد.
سفیر ایران در مسکو مشکلات ترانزیتی را یکدیگر از موانع رشد روابط تجاری ایران و روسیه عنوان کرد که در حال حاضر با افزایش همکاری دو کشور در زمینه کریدور شمال-جنوب روند مثبتی دارد.
جلالی اتصال پیام‌رسان‌های بانکی دو کشور را با کمک بانک‌های مرکزی ایران روسیه گامی مهم در جهت حل مشکلات پولی و بانکی عنوان کرد. وی خاطرنشان کرد، کارگروه‌های بانکی در دو کشور حضور فعال و گفت و گوهای مرتبی دارند.


منبع: بازار

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید