کفاشان مشهد خواستار راه‌ اندازی شهرک تخصصی کفش هستند

0
389
رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان رسته کفش در این کلانشهر خواستار راه‌اندازی شهرک تخصصی برای تولید تا عرضه محصول در نزدیکی مشهد هستند.

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان رسته کفش در این کلانشهر خواستار راه‌اندازی شهرک تخصصی برای تولید تا عرضه محصول در نزدیکی مشهد هستند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، محمد محمدی در گفتگو با ایرنا افزود: شاید یکی از مهمترین مشکلات و خواسته‌های فعالان رسته کفش در مشهد نبود شهرک تخصصی برای این بخش است تا بتواند زنجیره تولید تا عرضه این محصول را در این مکان ساماندهی کرده و زمینه تقویت و رشد این صنعت را فراهم کند.

وی با اشاره به قابلیتهای صنعت کفش مشهد گفت: در حال حاضر از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دارای جواز کسب از اتحادیه کفاشان مشهد در این شهر، ۵۰۰ جواز مربوط به کارگاه تولیدی و ۲ هزار جواز مربوط به عمده فروشان و خرده فروشان کفش است.

وی اضافه کرد: یکهزار و ۵۰۰ واحد صنفی در صنعت کفش مشهد به صورت زیرپله ای فعالیت دارند که همه آنها مورد شناسایی قرار گرفته و تعدادی از آنها پیگیر دریافت جواز کسب هستند.

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: کفاشان این کلانشهر محصول خود را به کشورهای مختلف از جمله ارمنستان، افغانستان و عراق صادر می کنند و بازار خوبی هم در داخل و هم خارج از کشور دارند.

محمدی به ظرفیت بالای صنف کفاشان مشهد در حوزه راه اندازی نمایشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: پارسال نمایشگاه تخصصی کفش مشهد که در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی این شهر برگزار شد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت، امسال این نمایشگاه با افزایشی حدود سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در وسعت، آذرماه برگزار می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت بازار کفش گفت: خوشبختانه بازار فروش کفش مناسب است، هرچند به سبب ایام اربعین هنوز بازار رنگ و بوی دانش آموزی نگرفته اما در هفته آخر شهریورماه به رونق آن افزوده خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: در ابتدای امسال به سبب برداشته شدن یارانه ها و افزایش دستمزد کارگر، قیمت تمام شده تولید کفش نیز افزایش یافت اما این رشد قیمتی چندان زیاد نبود و بازار کساد نشد.

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد با اشاره به فعالیت خوشه کفش در این کلانشهر گفت: فعالیت این خوشه، ایجاد شهرک صنفی تخصصی کفش را ضروری می کند، لذا باید بتوان زمین مناسبی برای راه اندازی شهرک مزبور در نزدیکی مشهد در نظر گرفت تا بتوان رسته صنعتی کفش را سازماندهی و بیش از پیش تقویت کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید