کار، کارگر، کارفرما

0
138
افشین شادی مهر
افشین شادی مهر

کار، کارگر، کارفرما

سلام بر عزیزانی که هر ماه مخاطب مجله اخبار صنعت چرم و کفش هستند و با پیشنهادات و انتقادهایشان ما را در مسیرمان همراهی می‌کنند.
با این که در فاصله نه چندان دور از کشور عزیزمان جنگ‌های وحشتناکی به وقوع پیوسته اما ما تلاش می‌کنیم تا به کار و زندگی روزمره خود ادامه دهیم و نگران نباشیم. شاید به این دلیل باشد که ما همه نوع فشاری را از جنگ، تحریم، کشمکش‌های سیاسی و… را تجربه کرده‌ایم و به نوعی آبدیده شده‌ایم. این آرامش تا حدی در جامعه صنعتی ما نیز وجود دارد اما هستند کسانی که بر خلاف گروهی که شعار با هم باشیم و با هم رشد کنیم سر می‌دهند، هنوز در حال کشمکش‌های تشکلاتی هستند. آنها متوجه نیستند که این مسائل چگونه خود و دیگران را از مسیر رشد و پیشرفت باز می‌دارد و مسیر رسیدن به صادرات هشتصد میلیونی را دشوار می‌کند.

مثلثی در علم مدیریت وجود دارد که به مثلت کار، کارگر و کارفرما معروف است.

اگر در یک راس این مثلث کار، در دیگری کارگر و در راس سوم کارفرما قرار گیرد، در کشورهای پیشرفته نوک پیکان از طرف کارگر و کارفرما به سمت کار است. یعنی هم کارگر و هم کارفرما به کار فکر می‌کنند در حالی در کشورهای جهان سوم نوک پیکان کارگر و کارفرما به سوی یکدیگر است و به نوعی کار فراموش شده است. حال این نگاه را گسترش دهیم در کل صنعت، بین همکاران و رقبا هم به کار فکر کنیم.
بزرگواران به جای انتقاد از یکدیگر یا مشکلات را به گردن دیگری انداختن به این موضوع فکر کنیم که همه باید در راستای تولید با کیفیت و صادرات گام برداریم و این که چه کسی مدیریت داشته باشد یا کارفرما باشد تفاوت چندانی ندارد.
زمانی که قانون دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب برای اتحادیه‌ها تصویب شد، من بسیار حمایت کردم. عده‌ای به انتخاب اهالی صنعت جایگزین افراد قدیمی می‌شوند و به طور حتم هدفشان خدمت کردن است. اما کسانی که دوست ندارند سمت‌شان را از دست بدهند اگر از سر دلسوزی باشد که بسیار قابل تقدیر است و این افراد حتما در جایگاهی دیگر و به عنوان مشاور تجربیات خود را در اختیار جوانان قرار می‌دهند اما اگر از سر جاه‌طلبی باشد، متاسفانه نه تنها مانعی بر سر راه این عزیزان می‌گذارند بلکه مانعی بر سر تولید و صادرات نیز خواهند گذاشت. ما باید با یکدیگر هم راستا شویم و حق طلبی کنیم. دست افرادی که به هر نوع صاحب مسند مدیریت مخصوصا مدیریت بخش خصوصی شده‌اند را بگیریم و به آنها مشاوره دهیم و همگی با هم و در یک راستا حرکت کنیم.
به امید همدلی همه صنعت و به دنبال محقق شدن شعار دوستان قمی که با هم رشد کنیم .


به امید روزهای بهتر
افشين شادی مهر

مدیر مسئول ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید