سال آینده سه نمایشگاه برگزار خواهیم کرداز شیراز و تبریز تا اربیل عراق

0
41
مدیر نمایشگاه‌های دوره‌ای صنعت کفش
مدیر نمایشگاه‌های دوره‌ای صنعت کفش

مجری نمایشگاه چرم و کفش تبریز در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: سال آینده سه نمایشگاه برگزار خواهیم کرد از شیراز و تبریز تا اربیل عراق

شهرام دانشور مجری نمایشگاه چرم و کفش تبریز است. وی از سال ۱۳۷۶ وارد حوزه نمایشگاهی شده‌ و در داخل و خارج از کشور، نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار کرده‌ و در زمینه برگزاری نمایشگاه بسیار موفق عمل کرده است. دانشور از سال ۱۳۹۱ در حوزه صنعت کیف و کفش و صنایع وابسته به آن، فعالیت خود را آغاز کرده و طی ۱۲ سال گذشته بیش از ۱۰۰ نمایشگاه را در شهرهای مختلف کشور برپا کرده است. وی همچنین در حال حاضر صاحب امتیاز ۴ نشریه است که یک نشریه آن در خارج از کشور چاپ می‌شود و مجوز آن را از کانادا با عنوان اکونومیک تریبون (تربیون اقتصادی) گرفته است. در این نشریه قصد دارد که صنایع ایران را در کشورهای مختلف معرفی کند. مجوز این نشریه حدود ۲۰ سال پیش گرفته شده که در کشورهای مختلف منتشر می‌شود.

نمایشگاه‌هایی که در سال ۱۴۰۲ برگزار شد
مجری نمایشگاه چرم و کفش تبریز، در سال ۱۴۰۲ نمایشگاه‌های موفقی را برگزار کرده است. شهرام دانشور در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره نمایشگاه‌هایی که در سال ۱۴۰۲ برگزار کرده است، گفت: نمایشگاه شیراز را در اردیبهشت ماه و نمایشگاه تبریز را در تیر ماه برگزار کردیم. سپس نمایشگاه‌های همدان و رشت را برپا کردیم. پس از آن در حوزه صنایع وابسته نمایشگاه داشتیم. در مجموع ۶ نمایشگاه کفش در سال ۱۴۰۲برگزار کردیم. البته در زمینه صنایع غذایی، چاپ و بسته‌بندی هم نمایشگاه‌های مختلفی در کشور برگزار کردیم.
وی درباره نمایشگاه تبریز عنوان کرد: نمایشگاه کفش تبریز در سال ۱۴۰۲، بیست‌وچهارمین دوره برگزاری آن بود و سومین دوره آن بود که بنده برگزار ‌کردم. سال آتی نیز این نمایشگاه ۲۰ تا ۲۳ تیرماه برگزار می‌شود. دانشور درباره تعامل با دست‌اندارکاران برگزاری نمایشگاه تبریز عنوان کرد: حبیب ماهوتی رئيس نمایشگاه و از مديران اقتصادی شهر تبریز هستند، هرچند در کار سختگیر هستند، اما باعث شده‌اند نمایشگاه تبریز نظم خاصی پیدا کند. با کمک و همکاری وی توانستیم نمایشگاه را به خوبی برگزار کنیم. با اینکه نمایشگاه تبریز مشکلات بسیاری از نظر تهویه و گرمایش و سرمایش دارد، ولی سال ۱۴۰۲، تعداد ۶۷ نمایشگاه در فضای نمایشگاه تبریز اجرا شد و این نشانگر قدرت و‌ توانمندی نمایشگاه تبریز است. سالن‌های زیادی دارد و همزمان می‌توان دو نمایشگاه را در این فضا برپا کرد. وی در ادامه یادآور شد: در سال آتی هم نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی، صنایع غذایی، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران و نمایشگاه کیف و کفش را برگزار خواهیم کرد. مدت ۱۲ سال است که در حوزه برگزاری نمایشگاه کفش فعالیت دارم و حدود ۷۰ تا ۸۰ نمایشگاه کفش و در حوزه‌های دیگر نیز بالای ۱۵۰ نمایشگاه برگزار کرده‌ام.
مجری نمایشگاه چرم و کفش تبریز با اشاره به این موضوع که برای برگزاری نمایشگاه یک شرکت ثبت‌شده دارد، گفت: شرکت نمایشگاهی ما شرکت «اتحاد دانش» نام دارد، البته قصد داریم تغییراتی در هیات مدیره شرکت ایجاد کنیم، از این‌رو تصمیم به تغییر نام این شرکت گرفته‌ایم که فروردین ماه ۱۴۰۳ این اتفاق خواهد افتاد. از طریق این شرکت است که با نمایشگاه‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کنیم.
دانشور در پاسخ به این پرسش که چگونه وارد حوزه کفش شدید، گفت: سوم راهنمایی بودم که وارد فعالیت در حوزه کفش شدم. دو سه سال، تابستان‌ها در حوزه کفش فعالیت داشتم. زمانی که بزرگ‌تر شدم و توانایی بزرگواران حوزه کفش در ایران به ویژه صنعت کفش در تبریز را مشاهده کردم، تصمیم گرفتم به این حوزه ورود پیدا کنم تا به وظیفه خود در این راستا عمل کنم و برای این صنعت گام‌هایی بردارم، از این‌رو شروع به برگزاری نمایشگاه‌های داخلی کفش کردم تا با کمک تولیدکنندگان برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه‌ها فضاسازی کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که یک تیم در برگزاری نمایشگاه‌ها مرا یاری می‌کند و مشتاقانه این کار را انجام می‌دهد، گفت: عامل اصلی که این تیم را در کنار یکدیگر قرار داده، صداقت و محبتی است که آنها دارند، زیرا ما معتقدیم که در کنار یکدیگر باید هم‌افزایی و همدلی داشته باشیم. جالب است بدانید که من مسئول حزبی به نام «همدلی مردم تحول‌‌خواه» هستم تا مردم همدلانه در کنار همدیگر قرار بگیرند و با هم‌افزایی و سینرژی کارها را به پیش ببرند و در کنار هم باعث ارتقای یکدیگر شوند. ما طی سال‌های گذشته نشان داده‌ایم که در کنار همدیگر معنی پیدا می‌کنیم. بدون شک با تعامل با تولیدکنندگان می‌توانیم نمایشگاه خوبی برگزار کنیم.
مجری نمایشگاه چرم و کفش تبریز با تاکید بر این موضوع که به طور کلی خادم این صنعت هستم، گفت: در کنار این بزرگواران در راستای ارتقای این صنعت گام بر می‌داریم و نمایشگاه نیز یکی از راه‌های خدمت به صنعت به‌شمار می‌رود.

تبلور نمایشگاه‌ها با رسانه‌ها
شهرام دانشور به این صنعت خدمت می‌کند. هرچند نمایشگاه‌هایی که برای نخستین‌بار برگزار می‌شوند، نوعی آزمون و خطا هستند، اما دانشور این ریسک را می‌پذیرد و در برگزاری نمایشگاه‌ها قصد سودآوری ندارد بلکه خدمت به صنعت را ترجیح می‌دهد. برای نمونه باوجود آگاهی نداشتن از نتیجه‌بخش بودن برگزاری نمایشگاه در رشت یا کرمان، اقدام به چنین کاری کرد.
وی اعتقاد دارد که رسانه می‌تواند بازوان توانمند صنعت باشد، از همین‌رو درباره تاثیر رسانه‌ها عنوان کرد: اگر رسانه‌ها نباشند، نمایشگاه هیچگاه نمی‌تواند تبلور واقعی خود را نشان بدهد. در این راستا و برای اینکه مسیر خود را بیشتر در معرض دید تولیدکنندگان قرار دهیم، نیاز به حضور نشریه و رسانه‌ای داشتیم که بتواند راهگشای این مسیر باشد که مهمترین مسئله در این راستا برای ما، صداقت، هم‌افزایی و همدلی است. از این‌رو نشریه اخبار صنعت چرم و کفش را انتخاب کردیم و افشین شادی‌مهر، مدیر مسئول نشریه را بسیار مناسب دیدیم که به دور از چشمداشت‌های مالی، کارهای رسانه‌ای نمایشگاه را انجام می‌دهد. وی به ما نشان داد که برای صنعت کفش سرباز صادقی است. ما نیز وظیفه خود دانستیم که در کنار ایشان باشیم و مسیر را با هم جلو برویم و تیمی شویم که برای صنعت کاری انجام می‌دهد؛ مجله اخبار صنعت چرم و کفش نیز نشریه وزینی است. افشین شادی‌مهر نه‌تنها در سطح داخلی، بلکه در سطح بین‌المللی و در کشورهایی که همیشه حضور پیدا کرده، خودش را نشان داده و این نشریه نسبت به نشریات دیگر، جایگاه خاص خودش را دارد. وی همچنین مدیر روابط عمومی و مدیر رسانه‌ای مجموعه نمایشگاه ماست و هر شهری که نمایشگاه داریم مسئولیت ستاد امور روابط عمومی و ستاد رسانه را برعهده دارد.

برگزاری نمایشگاه‌های سال آینده
مجری نمایشگاه چرم و کفش تبریز با اشاره به نمایشگاه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد کرد، گفت: در ابتدای سال پیش‌رو، سه نمایشگاه برگزار خواهیم کرد. در نمایشگاه شیراز، سومین سال و چهارمین دوره‌ای بود که سايت نمایشگاهی دایر کردیم که در سال ۱۴۰۲ دو نمایشگاه در آن برگزار شد. زمان نمایشگاه شیراز ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت است که امیدواریم شاهد نمایشگاه پربارتری نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

برنامه‌ریزی برای نمایشگاه اربیل در عراق
دانشور همچنین درباره نمایشگاه صنعت کفش ایران در عراق خاطرنشان کرد: نمایشگاه اربیل دوم تا پنجم خرداد ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. این نمایشگاه برای نخستین‌بار است که به صورت تخصصی در خارج از کشور و تنها با حضور تولیدکنندگان ایرانی برگزار می‌شود. به دلیل اینکه قصد داریم نمایشگاه را به‌صورت تخصصی برگزار کنیم تا شاهد حضور مردم عادی نباشیم، نمایشگاه را در هتل برگزار می‌کنیم تا هم دوستان در آنجا فضای مناسب برای استراحت داشته باشند و هم‌ جلسه‌های بازرگانان و مسئولان عراقی را در آنجا برگزار کنیم. آنجا هزار مترمربع مساحت دارد که آن را تبدیل به ۳۲ غرفه کوچک از ۱۲ متر تا ۴۵ متر کرده‌ایم.
وی با اشاره به این موضوع که هدف اصلی ما در نمایشگاه اربیل این است که با هزینه کم برای تولیدکنندگان خدمات ارائه بدهیم، گفت: در تمامی کشورهایی که نمایشگاه خارجی برگزار می‌شود، زمین خالی ۲۴۰ دلار و غرفه‌سازی آن حداقل ۵۵۰ دلار هزینه دارد. ما نمایشگاه را با غرفه‌سازی و ارسال بار با ۱۷۰ دلار در اختیار عزیزان قرار خواهیم داد. هزینه هتل جداگانه، برای هر نفر ۱۵ میلیون تومان برای ۵ شب اقامت است. ما از دوستان ۲۰ روز مانده به نمایشگاه، بار را تحویل خواهیم گرفت که اگر دوستان هرچه زودتر این بار را بفرستند، کارها راحت‌تر انجام می‌گیرد.
مجری نمایشگاه چرم و کفش تبریز، در ادامه با اشاره به این موضوع که ما تبلیغات گسترده در صدا و سیمای عراق خواهیم داشت، گفت: در کشور عراق دو شبکه اصلی وجود دارد که در این شبکه‌ها تبلیغات خود را انجام خواهیم داد. در اربیل بیلبوردهای مختلف خواهیم داشت و در شهرهای مختلف اقلیم کردستان و شمال عراق که شهرهای بسیاری دارد، دعوت‌نامه پخش خواهیم کرد. پیامک انبوه برای فروشندگان و تجار کفش ارسال می‌کنیم. جلسات مختلفی با وزارت بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان آنجا داریم تا فعالان کفش را به آنجا بکشانیم. جواد شعبان‌زاده رئیس انجمن کفش ماشینی قم نیز اعلام کردند که ارتباط خاصی با تجار عراقی دارند و در این راستا به ما کمک خواهند کرد که از این بابت از ایشان کمال تشکر را دارم.

تاریخ برگزاری نمایشگاه تبریز را تغییر دادیم
دانشور همچنین درباره تغییر زمان برگزاری نمایشگاه تبریز عنوان کرد: ما تلاش کردیم زمان برگزاری نمایشگاه تبریز را تغییر بدهیم. صنعت کفش یکی از صنایع وزین و قابل احترام در کشور است، چراکه قادر شده در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد. از این جهت همه ما سرباز این صنعت هستیم و انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، حتی رسانه در کنار همدیگر قرار داریم تا سبب رشد این صنعت شویم؛ بنابراین ما قصد داریم کاری انجام بدهیم که هیچگاه به صنعت کشور ما لطمه وارد نشود. در سال ۱۴۰۳ شاهد این موضوع بودیم که ۲۹ مرداد تا ۲ شهریور ماه نمایشگاه امپکس برگزار خواهد شد که به تاریخ برگزاری نمایشگاه تبریز نزدیک بود. طی تماس‌هایی که با انجمن‌ها و اتحادیه‌ها داشتیم، نتیجه‌ای نگرفتیم که تاریخ امپکس را تغيير بدهیم و اگر قرار بود دو نمایشگاه اصلی صنعت کفش در ایران در یک‌ ماه برگزار شوند، ضربه مهلکی به هر دو نمایشگاه وارد می‌شد، البته بیشتر نمایشگاه تهران ضربه می‌دید، چراکه 90 درصد غرفه‌ها در نمایشگاه تبریز تکمیل شده درحالی که در تهران هیچ اقدامی صورت نگرفته است. بنابراین برای پیشگیری از ضربه خوردن به نمایشگاه تهران، بنده وظیفه خود دانستم تا تاریخ نمایشگاه را تغییر بدهم و تاریخ آن را موکول به ۲۰ تا ۲۳ تیرماه کردم تا دوستان در هر دو نمایشگاه حضور داشته باشند. دانشور درباره ستاد اجرایی نمایشگاه عنوان کرد: ستاد اجرایی نمایشگاه تبریز بسیار وزین است که متشکل از اتحادیه کفاشان، انجمن کفش تبریز، اتحادیه لوازم کفش، اتحادیه چرم و تمام بخش‌هایی که در زمینه کفش و چرم فعالیت دارند، می‌شود.

چاپ کتاب در نمایشگاه تبریز
دانشور در پایان خاطرنشان کرد: کتابی در نمایشگاه تبریز منتشر خواهیم کرد که چاپ آن را مجله اخبار صنعت چرم و کفش متحمل شده است. دو سال پیش نیز چنین کتابی چاپ کردیم، اما امسال چاپ آن را در اختیار مجله اخبار صنعت چرم و کفش قرار دادیم، چراکه این‌ مجله وزین سالیان سال است که کار رسانه انجام می‌دهد و بدون شک با مدیریت این نشریه، شاهد چاپ کتاب خوبی برای نمایشگاه تبریز خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید