بسپار در نمایشگاه‌های خارجی شرکت خواهد کرد

0
60
بسپار در نمایشگاه‌های خارجی شرکت خواهد کرد
بسپار در نمایشگاه‌های خارجی شرکت خواهد کرد

مدیر بازرگانی شرکت بسپار لیا در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: بسپار در نمایشگاه‌های خارجی شرکت خواهد کرد

شرکت بسپار لیا در سالی که گذشت در زمینه مواد شیمیایی وابسته به صنعت کفش دو محصول جدید وارد بازار کرد و در سال پیش‌رو نیز محصولات جدیدی تولید و روانه بازار خواهد کرد.
رامین صدر نایب رئیس هیات مدیره و مدیر بازرگانی شرکت بسپار لیا در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره شرایط این روزهای بازار عنوان کرد: در اوضاع و احوال این روزهای پایانی سال کماکان شاهد نوسان قیمت دلار هستیم، با این وجود به شلوغی شب عید رسیده‌ایم. در هر صورت وضعیت شرکت بسپار خوب است.

عملکرد بسپار در سالی که گذشت
صدر در پاسخ به این پرسش که شرکت بسپار در سال ۱۴۰۲ چه عملکردی داشت، گفت: در سال ۱۴۰۲ به سبد محصولات خود دو نوع محصول جدید اضافه کردیم، یکی کوتینگ ABS که در صنعت کفش مورد استفاده قرار می‌گیرد و این محصول بسیار مورد استقبال قرار گرفت و در پاشنه‌های ABS کاربرد دارد. محصول دیگر ما دو نوع افزودنی بود که محصولات تخصصی به‌شمار می‌روند و در رنگ‌سازی کاربرد دارند. این افزودنی‌ها نیز با موفقیت و استقبال روبرو شدند.
وی با اشاره به صادرات شرکت بسپار خاطرنشان کرد: ما در سال ۱۴۰۲ به شمال آفریقا، افغانستان و ارمنستان صادرات داشتیم.
حضور در نمایشگاه‌های مختلف کفش
نایب رئیس هیات مدیره و مدیر بازرگانی شرکت بسپار لیا در پاسخ به این پرسش که آیا در تمام نمایشگاه‌ها حضور داشتید، گفت: ما در راستای رسالتی که برای خود قائل هستیم، معمولا در نمایشگاه‌های تخصصی حضور داریم، از این‌رو در نمایشگاه تبریز، تهران و قم و همچنین نمایشگاه رنگ و رزین که به کار ما مرتبط هستند، حضور داشتیم. برای سال ۱۴۰۳ در نمایشگاه‌ تبریز حضور خواهیم یافت و حتی پیش ثبت‌نام آن را انجام داده‌ایم. علاوه بر این در نمایشگاه‌های قم و تهران (نمایشگاه امپکس) قطعا حضور خواهیم داشت و حتی ممکن است در نمایشگاه آیسف نیز حضور داشته باشیم، چراکه ما به ترکیه خمیررنگ صادرات داشتیم که موفقیت‌آمیز نیز بوده است.

محصولات جدید بسپار
صدر با اشاره به محصولات جدید بسپار عنوان کرد: یکی دو پروژه در دست اقدام برای تکمیل داریم. محصولات جدید ما در سال پیش‌رو یک افزودنی جدید است که در ساخت اسپری‌های پی‌یو کاربرد دارد. محصول دیگر ما، رزینی است که با ساخت این رزین در صنعت تی‌پی‌یو فعالیت خواهیم کرد.
صدر افزود: ما هم‌اکنون‌ در صنعت کفش، خمیر رنگ‌های تزریق پلی‌یورتان، اسپری‌های پی‌یو، سیلیکون‌های رهاکننده قالب، اسپری‌های پی‌وی‌سی، فینیش‌های چرم مصنوعی و چرم طبیعی، خمیررنگ‌های پی‌یو برای تولید چرم مصنوعی، خمیررنگ‌های پی‌وی‌سی برای چرم مصنوعی انواع پلاسترسایزر،  انواع افزودنی‌های مختلف برای ساخت پلی‌یورتان، روغن سویا اپوکسی و برخی محصولات دیگر که ممکن است به صنعت کفش مرتبط نباشند را تولید می‌کنیم.

افزايش قيمت محصولات با قیمت دلار
مدیر بازرگانی شرکت بسپار، در پاسخ به این‌ پرسش که قیمت مواد شیمیایی وابسته به قیمت دلار است، در سال‌جاری تا چه اندازه محصولات خود را افزایش قیمت داده‌اید، گفت: یکی از چالش‌های ما در سال ۱۴۰۲ قیمت‌گذاری بود که به دلیل نوسانات دلار ما ناچار بودیم که به‌ صورت مرتب قیمت‌ها را تغییر بدهیم و آن را افزايش دهیم، به‌گونه‌ای که طی یک ماه و نیم گذشته سه بار افزايش و در طول سال دو تا سه بار افزايش قيمت داشته‌ایم. البته از سوی دیگر نیز افزايش قيمت دلار به صادرات ما کمک کرده است.
صدر ادامه داد: البته افزايش قيمت دلار و تمام محصولات در بازار موضوعی است که همه همکاران با آن مواجه هستند، وقتی قیمت مواد اولیه افزایش پیدا می‌کند، قیمت تمام‌شده محصول افزایش می‌یابد، بنابراین ما نیز به ناچار و علیرغم میل باطنی خود افزايش قيمت می‌دهیم.

کلام آخر
وی در پایان با اشاره به چشم‌انداز سال آینده عنوان کرد: چندان نگاه مثبتی به سال آینده ندارم، چراکه پیش‌بینی‌ها حاکی از افزايش قيمت دلار است که البته این امر به ضرر اقتصاد داخلی است. از سوی دیگر، سیاست‌های مالیاتی دولت است که در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شده است، برای نمونه مالیات بر سرمایه که اولین بار است که می‌خواهد اجرایی شود. مالیات ارزش‌افزوده که قرار است ۱۰ درصد شود که فشار به تولیدکننده وارد خواهد کرد. در کل سال سختی پیش‌رو خواهیم داشت و در چنین شرایطی مشتری‌های کوچک ممکن است ریزش کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید