پیش بینی بازار جهانی چرم ماهی بین سال های 2030- 2023

0
104
چرم ماهی
چرم ماهی

پیش بینی بازار جهانی چرم ماهی بین سال های 2030- 2023

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، آنچه در این گزارش آورده شده است ترجمه خلاصه کتاب پیش بینی بازار جهانی چرم ماهی بین سال های 2031- 2023 است.
“Global Fish Leather Market Forecast From 2023 To 2031” که توسط موسسه DATAINTELO به چاپ رسیده است. کار این موسسه تحقیقات بازار در زمینه‌های مختلف صنایع است.
کتاب بازار جهانی چرم ماهی، بر اساس نوع چرم ماهی (ماهی قزل آلا، سوف، گرگ ماهی، ماهی کاد، هادوک، تیلاپیا)، بر اساس کاربرد (پوشاک، کفش، لوازم جانبی، مبلمان، خودرو)، بر اساس کانال توزیع (آنلاین، آفلاین)، کاربر نهایی (مردان، زنان، کودکان) و بر اساس منطقه (آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا) بین سال‌های 2023- 2030 را مورد تحلیل قرار داده است.
این گزارش نتیجه یک تلاش تحقیقاتی گسترده اولیه و ثانویه در بازار چرم ماهی است و یک نمای کلی از اهداف فعلی و آینده بازار، همراه با تجزیه و تحلیل رقابتی صنعت، به تفکیک کاربرد، نوع و روندهای منطقه‌ای ارائه می‌دهد.

چرم ماهی چیست:
چرم ماهی نوعی چرم است که از پوست ماهی تهیه می‌شود. برای قرن‌ها به عنوان ماده‌ای بادوام و پایدار برای لباس، کفش، لوازم جانبی و دکوراسیون منزل استفاده می‌شد. این چرم در رده چرم‌های لوکس است. سازگار با محیط زیست پایدار است چرا که از پوست ماهی که حاصل دور ریز صنایع غذایی دریایی است ساخته می شود. مقرون به صرفه‌تر از سایر انواع چرم‌های لوکس می‌باشد و بسیار بادوام است .

تحلیل SWOT بازار چرم ماهی:
نقاط قوت Strengths
بسیار بادوام، ضدآب ؛ چرمی قوی؛ رنگ پذیری عالی؛ تنوع رخ طبیعی؛ دوستدار محیط زیست و مقاوم در برابر یخ زدگی تا منفی 15 درجه.
نقاط ضعف Weaknesses

  • منابع چرم ماهی محدود است.
  • مواد سازگار با محیط زیست بسیار گران است.
  • آسیب پذیردر مقابل نور خورشید و قیمت بالای این چرم نسبت به چرم‌های معمول.
    فرصت‌ها Opportunities
  • رشد تقاضا برای مواد پایدار و سازگار با محیط زیست
  • رقابت فزاینده با سایر مواد در بازار بالقوه برای کاربردهای جدید در مد و کالاهای لوکس
  • کاهش مواد اولیه دیگر چرم‌ها
    تهدیدات Threats
  • افزایش رقابت با سایر چرم‌های لوکس در بازار
  • مقررات سختگیرانه تولید چرم ماهی.

انواع متداول چرم ماهی در دنیا شامل:
چرم ماهی سالمون: LEATHER SALMON
ماهی سالمون یکی از گونه‌های ماهی است که در بسیاری از کشورها پرورش داده می‌شود. روند پرورش ماهی سالمون به هیچ وجه به محیط زیست آسیب نمی‌رساند. در واقع به حفظ سلامت رودخانه‌ها و همچنین اقیانوس‌ها کمک می‌کند. چرم این ماهی در مقایسه با بقیه چرم‌های ماهی مقاوم‌تر است.
چرم ماهی سوف: PERCH Fish Leather
چرم ماهی سوف یک چرم طبیعی و سازگار با محیط زیست است که از پوست ماهی سوف تهیه می‌شود. پوست ماهی سوف دارای رخ متمایزی است که آن را به ماده‌ای ایده‌آل برای طراحان مد تبدیل می‌کند که به دنبال عنصری منحصر به فرد و پایدار برای گنجاندن در طرح‌های خود هستند. چرم ماهی سوف نسبت به چرم سنتی دوام بیشتری دارد و بسیار نرم است و از آنجایی که این محصول طبیعی است، برای کسانی که به دنبال جایگزینی سازگار با محیط زیست هستند، یک انتخاب دوستدار حیوانات نیز می باشد.
چرم ماهی گرگ ماهی: WolF Fish Leather
چرم گرگ ماهی اولین چرم ماهی پایدار در جهان است که از دور ریز صید حاصل از آب‌های سواحل ایالات متحده ساخته شده است. چرم نرم، مستحکم و ضد آب است که آن را به انتخابی عالی برای کفش، پوشاک، اثاثه یا لوازم جانبی تبدیل می‌کند. چرم گرگ ماهی دارای بافتی جذاب و طرح‌ها و رنگ‌های برجسته پر جنب و جوش است.
چرم ماهی کاد: COD Fish Leather
چرم ماهی کاد نوعی چرم است که از پوست ماهی کاد تهیه می‌شود. این ماده به دلیل استحکام طبیعی، طول عمر و بافت براق، در صنایع دریایی و مد استفاده می‌شود. همچنین به دلیل فرآیند تولید اخلاقی و منابع تجدیدپذیر، به یک انتخاب محبوب برای مد سازگار با محیط زیست تبدیل شده است. و تولید چرمی تقریباً ضد آب و با کیفیت بهداشتی و قابل تنفسی را ارائه می‌دهد.
دیگر انواع چرم متداول ماهی در دنیا شامل چرم ماهی تیلاپیا؛ ماهی خاویاری؛ ماهی تن یا گیدر و چند نوع دیگر می باشند که هر یک به نوبه خود با توجه به اندازه و رخ طبیعی که دارند کاربرد خاص خود را در صنعت چرم ماهی دارا می باشند.

بررسی اجمالی بازار چرم ماهی:
بر اساس آخرین مطالعات تحقیقات بازار چرم ماهی انجام شده؛ پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی چرم ماهی با نرخ قابل‌توجهی بین سال‌های 2023 و 2030 افزایش یابد. در سال 2019 بازار چرم ماهی در جهان رقم 26.7 میلیون دلار بوده است و تخمین زده می‌شود که تا سال 2030 این رقم به 89.38 میلیون دلار برسد.با توجه به آمار اعلام شده ؛ پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی چرم ماهی از سال 2022 تا 2030 با نرخ رشد مرکب سالانه 5.5 درصد واجه شود.”1″
از نظر محصول، ماهی سالمون بخش عمده تولید چرم ماهی را با سهمی بیش از 60 درصد در اختیار دارد. تولیدکنندگان کلیدی جهانی چرم ماهی عبارتند از چرم آتلانتیک ؛ چرم سالمون و شادی . این سه تولیدکننده برتر جهانی حدود 40 درصد سهم بازار چرم ماهی را دارند. اروپا بزرگترین بازار چرم ماهی است و بیش از 70 درصد سهم بازار را دارد و از نظر کاربرد بیشترین کاربرد کیف و لوازم جانبی با سهم حدود 60 درصد است.
بر اساس جغرافیا، منطقه آسیا و اقیانوسیه به دلیل افزایش جمعیت وافزایش تعداد شرکت‌های ماهیگیری و تولید ماهی در این منطقه، سهم عمده‌ای در تولید و بازار جهانی چرم ماهی را دارند.

کاربرد چرم ماهی:
چرم ماهی بطور کل در تمام لوازم چرمی از جمله کیف ؛ کفش ؛ انواع اکسسوری و البسه کاربرد دارد. چرم ماهی سالمون به طور گسترده‌ای در ساخت کفش استفاده می‌شود. می‌تواند در برابر دمای بالا مقاومت کند که آن را به انتخابی مناسب برای تولید کفش تبدیل می‌کند. این محصول تقاضای بالایی از چین دارد، جایی که صنعت تولید کفش با حداکثر ظرفیت به دلیل شهرنشینی سریع همراه با افزایش قدرت مصرف کننده به دلیل افزایش سطح درآمد در میان مصرف‌کنندگان به ویژه در شهرهای بزرگ مانند گوانگژو، وجود دارد.

تحلیل منطقه ای:
آسیا و اقیانوسیه بزرگترین عرضه‌کننده بازار چرم ماهی در سال 2015 بوده و بیش از 50 درصد از حجم بازارجهانی را به خود اختصاص داده است و بدلیل تقاضای بالای محصولات در این منطقه از سوی کشورهایی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و اندونزی، در دوره پیش بینی این روند ادامه دارد . افزایش جمعیت همراه با افزایش سطح درآمد بالا در این کشورها تأثیر مثبتی بر رشد صنعت خواهد داشت. آمریکای شمالی به دلیل افزایش آگاهی در خصوص حمایت از حیوانات به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ ظاهر شده است.

دلایل رشد بازار چرم ماهی:
1 – افزایش تقاضا برای کالاهای لوکس:
پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی کالاهای لوکس از سال 2016 تا 2030 ؛ 5.8 درصد به نرخ رشد مرکب سالانه برسد . این امر باعث افزایش تقاضا برای محصولات چرم ماهی با کیفیت بالا و به دلیل دوام و جذابیت فوق‌العاده خواهد شد.
2 -محبوبیت روزافزون محصولات سازگار با محیط زیست:
روند رو به رشدی در بین مصرف‌کنندگان به سمت خرید محصولات دوستدار محیط زیست است. چرم ماهی ماده‌ای پایدار است که می توان از آن برای ساخت کیف، کفش، کیف پول و سایر لوازم جانبی استفاده کرد.
3- افزایش درآمد در کشورهای در حال توسعه:
تعداد فزاینده‌ای از مردم در کشورهای در حال توسعه به دلیل افزایش درآمد قادر به خرید اقلام لوکس مانند محصولات چرمی ماهی هستند و یک فرصت بزرگ برای رشد بازار چرم ماهی در این مناطق طی چند سال آینده و غیره است.

چرم ماهی

چرم ماهی

تجزیه و تحلیل PESTEL “2” برای بازار چرم ماهی
عوامل سیاسی
عوامل سیاسی تاثیر بسزایی بر بازار چرم ماهی دارد. مقررات و سیاست‌های مربوط به تولید و فروش چرم ماهی توسط دولت اداره می‌شود. علاوه بر این، سیاست‌های دولت در زمینه استفاده از منابع و حفاظت از محیط زیست نیز بر بازار تأثیر دارد. به عنوان مثال، سیاست‌های مربوط به استفاده از گونه‌های در حال انقراض در تولید چرم بر فروش این گونه محصولات چرمی تاثیر خواهد گذاشت.
عوامل اقتصادی
شرایط اقتصادی کشورها بر بازار چرم ماهی نیز تاثیرگذار است. با افزایش درآمد، مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به خرید محصولات چرمی دارند. این امر منجر به افزایش تقاضا برای چرم ماهی می‌شود. از طرفی اگر سطح درآمد کشور کاهش پیدا کند، تقاضا برای چرم ماهی را تحت تاثیر قرار می دهد.
عوامل اجتماعی
عوامل اجتماعی نقش مهمی در بازار چرم ماهی دارند. روند تغییر در مد و ترجیحات مصرف کنندگان نیز بر فروش محصولات چرمی ماهی تأثیر می‌گذارد. مصرف‌کنندگان ممکن است چرم ساخته شده از انواع خاصی از ماهی یا حیوانات دیگر را ترجیح دهند. این بر تقاضا برای انواع خاصی از چرم تأثیر می گذارد.
عوامل تکنولوژیکی
پیشرفت‌های تکنولوژیکی تولید و فرآوری چرم ماهی را آسان کرده است. تکنیک‌ها و ماشین‌آلات جدید میزان تولید و کیفیت چرم را افزایش داده است. این امر باعث شده تا شرکت‌ها بتوانند چرم را با قیمت های رقابتی تولید و به بازار عرضه کنند.
فاکتورهای محیطی
محیط بر بازار چرم ماهی نیز تأثیر می‌گذارد. انتشار مواد مضر در محیط می‌تواند بر کیفیت چرم تاثیر بگذارد. این می‌تواند منجر به کاهش تقاضا برای چرم شود. علاوه بر این، مقررات مربوط به حفاظت از محیط‌زیست نیز بر تولید و فروش چرم ماهی تأثیر دارد.
عوامل حقوقی
عوامل قانونی مربوط به تولید و فروش چرم ماهی نیز بر بازار چرم ماهی تاثیرگذار است. مقررات مربوط به استفاده از گونه‌های در حال انقراض در تولید چرم می‌تواند بر فروش این گونه محصولات تأثیر بگذارد.
تلفن تماس: 09121893068
ایمیل: BABAEIM69@GMAIL .COM
اینستاگرام: BABAEIM69@

1- rate نرخ رشد مرکب سالانه
نرخ رشد مرکب سالانه (به انگلیسی: Compound annual growth rate) CAGR) ) اصطلاح ویژه‌ای برای یک کسب و کار سرمایه‌گذاری است که با نسبت تصاعد هندسی، میزان ثابتی برای بازگشت سرمایه در یک دوره زمانی تعیین می‌کند.
2- تجزیه و تحلیل PESTEL
PESTLE مخفف اختصاری است که به معنی عوامل سیاسی (Political)، اقتصادی (Economic)، اجتماعی (Social)، فنی (Technological)، محیطی (Environmental) و حقوقی (Legal) است. تجزیه و تحلیل PESTLE که قبلاً به عنوان تجزیه و تحلیل PEST شناخته می‌شد، چارچوب یا ابزاری است که برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر عوامل کلان محیطی استفاده می‌شود که ممکن است تأثیر عمیقی بر عملکرد یک سازمان داشته باشد. این ابزار خصوصاً در هنگام راه‌اندازی کسب و کار جدید یا ورود به بازارهای خارجی بسیار مفید است.

نگارنده: محسن بابایی
کارشناس ارشد شیلات و محیط زیست، مدیر بازرگانی گروه تولیدی چرم ماهی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید