هفتمین کنگره جهانی کفش در ترکیه برگزار شد

0
91
صنعت کفش ترکیه
صنعت کفش ترکیه

هفتمین کنگره جهانی کفش در ترکیه برگزار شد

هفتمین کنگره جهانی کفش با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر دنیا در تاریخ 16 الی 18 آبان ماه برگزار گردید. هفتمین کنگره جهانی کفش که یکی از رویدادهای مهم و معتبر با حضور نمایندگان صنعت کفش جهان است به میزبانی TASD و در هتل ویندهام گرند لوت استانبول برگزار شد.
در این رویداد که متخصصان صنعت کفش جهان گرد هم آمده‌ بودند، داوود گل فرماندار استانبول در سخنرانی خود اظهار داشت که صنعت کفش هر سال در حال پیشرفت است و این توسعه و پیشرفت هرگز اتفاقی نیست.
وی تاکید کرد که صنعت کفش ترکیه سهم قابل توجهی از بازار را در جهان دارد و افزود: ما با سرمایه‌گذاری در دبیرستان‌ها و همچنین با استفاده از طراحان بااستعداد در حال افزایش قدرت رقابتی خود در صنعت کفش هستیم و با فرصت‌های ارائه شده برای سرمایه‌گذاری در آناتولی این قدرت رقابت را افزایش خواهیم داد. از سویی دیگر منابع غنی انرژی‌های تجدیدپذیری در ترکیه وجود دارد که با توجه به وجود ردپای کربن در این فرآیندها، این امر مزایای بسیاری را برای صنعت کفش ترکیه فراهم خواهد کرد.
شکیب آوداگیچ، رئیس اتاق بازرگانی استانبول با اشاره به این که کفش از جمله صنایع نادری است که نیاز و زیبایی شناسی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد افزود: قرن بیست و یکم را با مشکل بزرگی مانند تغییرات آب و هوایی آغاز کردیم و صنعت کفش جهان در نقطه عطف بسیار مهمی قرار گرفته است. صنعت کفش نیاز به الگوسازی با تحول سبز، فناوری سبز و درک محیط زیست دارد. صنعت کفش پایدار، دنیای ما را به مکانی قابل زندگی تبدیل خواهد کرد. تنها راهی که انسان‌ها بتوانند هزاران سال دیگر با کفش‌های خود دور کره زمین راه بروند کاهش ردپای کربن است و برای این کار همه ما وظایف بزرگی داریم و شرکت‌کنندگان در کنگره جهانی کفش با این درک از مسئولیت اینجا هستند.

دو میلیارد دلار صادرات برای صنعت کفش ترکیه در سال 2028

برکه ایچتن، رئیس انجمن تولیدکنندگان کفش ترکیه TASD در سخنرانی خود در هفتمین کنگره جهانی کفش اعلام کرد که هدف آنها افزایش صادرات صنعت کفش است و امیدوار است که در مدت 5 سال از 1.2 میلیارد دلار به 2 میلیارد دلار در سال 2028 برسد.
رئیس انجمن تولیدکنندگان کفش ترکیه در افتتاحیه هفتمین کنگره جهانی کفش که با موضوع شکل دادن به آینده برگزار شده بود یادآور شد که ترکیه با تولید 550 میلیون جفت کفش بزرگترین تولیدکننده در اروپا و ششمین تولیدکننده کفش در جهان است.
برکه ایچتن به متخصصان صنعت جهانی کفش که برای هفتمین کنگره جهانی کفش با موضوع شکل دادن به آینده در استانبول گرد هم آمده بودند یادآور شدکه قدرت طراحی کفش در صنعت ترکیه در حال افزایش است و افزود: ترکیه با صادرات 330 میلیون جفت کفش در 10 ماهه اول سال 2023، حدود یک میلیارد ارز وارد کشور کرده است. در واقع می‌توانستیم فروش بیشتری داشته باشیم اما کاهش تقاضای جهانی تاثیر منفی بر صادرات ما گذاشته است.
وی تاکید کرد که انقباض تقاضای جهانی و زیان مشتریان تاثیر منفی بر تولید و اشتغال داشته است با این حال تلاش می‌کنیم خوش بینی خود را حفظ کنیم و معتقدیم که در سال 2024 به شتاب جدیدی در صادرات دست خواهیم یافت. وی اقدامات وزارت بازرگانی ترکیه را برای محدود کردن واردات بسیار موثر دانست و این تصمیم را عامل بزرگی برای رشد اقتصادی خواند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان کفش ترکیه در ادامه افزود: اگر چه ما در حفظ قیمت‌ها با مشکل مواجه هستیم اما علاقه برندهای جهانی به کشور ما ادامه دارد به عنوان مثال یک شرکت بین المللی کفش ورزشی تولید خود را در ترکیه به 7 هزار جفت در روز افزایش داده است و یکی دیگر از برندهای جهانی مستقر در اروپا در حال به دست آوردن جایگاهی برای تولید در داخل ترکیه است که این نمونه‌ها نشان اعتماد صنعت کفش جهان به صنعت کفش ترکیه است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید