اخبار خارجی

0
155
اخبار خارجی
اخبار خارجی

اخبار خارجی

فرانسه
دباغانی از نقاط مختلف فرانسه برای گفت وگو با دانشجویان موسسه مد فرانسه به پاریس سفر کردند. حدود ۱۲ متخصص دباغی در این دیدار سخنرانی کردند و با دانش‌آموختگان این موسسه صحبت کردند تا آن‌ها را به استفاده از چرم در طرح‌های اصلی‌شان تشویق کنند. این نخستین دیدار از این دست بین چرم‌سازان انجمن دباغان فرانسه و دانش‌آموختگان موسسه مد فرانسه است.

برزیل
گروه دباغی و تولید گوشت مینروا قسمت اعظم کشتارگاه‌های گروه رقیب خود به نام مارفریگ را باپرداخت بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد و آن‌ها را به ۲۵ کشتارگاه خود در این منطقه اضافه کرد. به این ترتیب مینروا ۵۲ درصد کل ظرفیت تولید گوشت در برزیل ، ۱۵ درصد در پاراگوئه، ۱۵ درصد در آرژانتین، ۱۱ درصد در اروگوئه و ۷ درصد در کلمبیا را به دست آورد.

پاکستان
درآمد صادرات صنعت چرم پاکستان در ژوییه و اوت افت داشت. در این دو ماه درآمد صادرات چرم کامل، پوشاک، کالاهای چرمی و پایپوش با ۱۴.۵ درصد افت در قیاس با ماه‌های مشابه در سال قبل به ۱۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار رسید. افت عایدات چرم کامل به میزان چشم‌گیرتر ۳۶.۹ درصد بود. افت مربوط به پوشاک چرمی و لوازم جانبی ۸.۳ درصد و پایپوش ۱۲.۸ درصد بود.

بنگلادش
صنعت پایپوش چرمی بنگلادش در نخستین سه ماهه سال مالی جاری با افت عایدات صادراتی روبرو شد و به ۱۴۱ میلیون و ۸۳۰ هزار میلیون دلار صادرات دست یافت که کم‌ترین میزان در پنج سال گذشته است. علت این افت هم کاهش سفارش از منطقه یورو بود. طبق اعلام دفتر ترویج صادرات این کشور آمار نشانگر ۳۲.۸ درصد افت سالانه در عایدات صادراتی است.

سوئیس
برند سوئیسی On ششمین سه ماه متوالی رکورد خود را با فروش خالص 444.3 میلیون فرانک (400 میلیون پوند) در سه ماهه دوم سال گزارش کرده است. نرخ رشد سود نیز 60 درصد افزایش یافته است که تا حدی منعکس کننده توقف استفاده از حمل و نقل هوایی است. با توجه به سودآوری در نیمه اول سال 2022 چشم انداز خود را برای فروش خالص به حداقل 176 میلیارد فرانک در سال مالی 2023 افزایش می دهد که افزایش 44 درصدی را نشان می دهد.

کره جنوبی
مطالعه اخیر در این کشور نشان داده است که صنایع تولیدی از جمله کفش در این کشور آسیایی با تهدید پیر شدن سریع نیروی کار خود روبرو هستند. این گزارش بخشی از کار یک برنامه گسترده‌تر به نام ابتکار رشد پایدار بود که اتاق بازرگانی و صنعت کره آن را اجرا می‌کند. محققان دریافتند که میانگین سنی کارگران در کشور در سال 2022، 46.8 بوده است اما تعدادی از بخش‌های تولیدی برجسته در حال حاضر تعداد زیادی کارگر بالای 50 سال دارند. این صنعت‌ها شامل صنعت کفش است که دارای 59 درصد از کارکنان بالای 50 سال در حال حاضرکشور می باشد.

ایتالیا
برند کفش و محصولات چرمی سالواتوره فراگامو بیان کرد که اطمینان دارد «حرکت خلاقانه» این برند برای جذب مشتری‌های جوان‌تر با وجود در آمد 600 میلیون یورویی در نیمه اول سال که 5 درصد کمتر از نیمه اول سال گذشته است به زودی جواب خواهد داد. مدیر عامل شرکت مارکو گوبتی گفت: ما تمرکز خود را بر بهبود عملیاتی و ابتکار برندمان می‌گذاریم تا از طرح‌های جدید برای مشتری‌هایمان حمایت کنیم. طرح‌هایی که در راستای خواست و آرزوی آنها باشد. در همین حال به بهینه سازی شبکه‌های خرده فروشی و عمده فروشی خود ادامه خواهیم داد.

آلمان
شرکت پایپوش لووای آلمان یکی از نخستین جوایز کارایی پایپوش در نمایشگاه نساجی روزهای کارایی را دریافت کرد. این نمایشگاه برای نخستین بار بخشی را به کفش اختصاص داده بود. مدیرعامل این نمایشگاه مارکو ولشرت گفت اکنون عرضه‌کنندگان مواد خام بخش پایپوش فرصت دارند در یک مکان با تصمیم‌گیرندگان شرکت‌های بین‌المللی دیدار کنند.

آرژانتین
دولت آرژانتین با اعطای جایزه موسوم به آرژانتین کارآمد به گروه دباغی آرلای از مسئولیت‌پذیری این شرکت در حوزه ترویج انرژی پاک و اجرای سامانه مدیریت انرژی ایزو ۵۰۰۰۱ قدردانی کرد. آرلای اعلام کرد به لطف سامانه جدید مدیریت انرژی توانسته است ۵ تا ۱۵ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند بی آن که سرمایه‌گذاری چشم‌گیری انجام دهد.

ایالات متحده
ایالات متحده در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار جلد پوست به ارزش ۶۵۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادر کردند که نشانگر ۸.۱ درصد کاهش در حجم صادرات و ۱۵.۲ درصد افت در ارزش آن است. این شاخص‌ها تاکنون در کل سال ۲۰۲۳ افت داشته است.


منبع: World Footwear
ترجمه شادی کدخدازاده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید