قصد راه‌ اندازی یک واحد مکانیزه تولید کفش را داریم

0
1300
قصد راه‌ اندازی یک واحد مکانیزه تولید کفش را داریم

استان همدان در صنعت کفش، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و به نوعی یکی از قطب‌های تولید کفش در کشور به‌شمار می‌رود. البته این استان با ورود جوانان به این صنعت، بیش از این نیز آینده‌ای درخشان در پیش‌روی دارد.
پرویز موقر نایب رئیس اتحادیه کیف و کفش چرم همدان و رئیس هیات‌مدیره گروه تولیدی کفش آرمینا در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: در حال حاضر ما تولیدکننده کفش‌های طبی و کارمندی هستیم و روزانه هزار جفت کفش تولید می‌کنیم. سیستم کار ما به صورت دستی انجام می‌شود، البته چشم‌انداز آینده ما این است که این سیستم را به سمت مکانیزه پیش ببریم.

اشتغالزایی کارگاه
موقر با اشاره به شروع کار خود در زمینه تولید کفش عنوان کرد: ما از سال ۱۳۸۰ کار خود را با تولید روزانه ۴۰ جفت کفش آغاز کردیم و هم‌اکنون به لطف خدا میزان تولید ما به روزی هزار جفت رسیده است. در این کارگاه ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند. به غیر از این کارگاه، ۱۰ کارگاه دیگر، زیرمجموعه داریم که زیر نظر شرکت آرمینا مشغول به فعالیت هستند که در زمینه کفش‌های دخترانه و مجلسی کار می‌کنند، اما خود ما تنها کفش طبی تولید کرده و آنها را روانه بازار می‌کنیم.
نایب رئیس اتحادیه کیف و کفش چرم همدان در پاسخ به این پرسش که چگونه سر از اتحادیه کفش درآوردید، خاطرنشان کرد: به‌واسطه تشویق دوستان و همچنین به دلیل کار کردن در این شغل، وارد اتحادیه شدم.

وضعیت تولید کفش در همدان
موقر در پاسخ به این پرسش که وضعیت تولید کفش همدان چگونه است، تصریح کرد: وضعیت تولید کفش در همدان خوب است و از زمانی که ما عضو هیات‌مدیره شدیم، در کنار دوستان کار مشترکی را آغاز کردیم و در کنار تبلیغاتی که انجام می‌دهیم، حتی دوستانی از تهران نیز جذب همدان شده‌اند. در حال حاضر ۸۰۰ واحد در همدان مشغول به فعالیت هستند که بیشتر آنها قشر جوان هستند و آینده متعلق به آنها است و بدون شک همدان در چند سال آینده حرف‌های بسیاری در حوزه صنعت کفش برای گفتن دارد.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که شرکت آرمینا یک شکل زیبایی به خود گرفته است، این موضوع از کجا نشات گرفته است، گفت: ما از روزی که کار خود را آغاز کردیم، همواره سعی کرده‌ایم که از بهترین مواد اولیه استفاده کنیم. همکاری گسترده‌ای نیز با آقای حمید عشقی داریم و تمام زیره‌های خود را از بیتا پاسارگاد می‌گیریم که زیره‌های آنها بسیار استاندارد است و این موضوع در کار ما بسیار تاثیرگذار بوده است. از سوی دیگر در تبلیغات رسانه‌ای با مجله‌ حرفه‌ای اخبار صنعت چرم و کفش شروع به کار کردیم و این موضوع در معرفی ما بسیار تاثیرگذار بوده است.


درصدد راه‌اندازی کارخانه صنعتی
رئیس هیات‌مدیره شرکت گروه تولیدی کفش آرمینا در پاسخ به این پرسش که برنامه آینده تیم شما چیست، عنوان کرد:‌ ما حدود دو سال است که تصمیم گرفته‌ایم که کارخانه صنعتی راه‌اندازی کنیم، چراکه سفارش‌های ما چهار برابر تولیدات ماست و همیشه حدود سه تا چهار ماه نسبت به سفارشات خود عقب هستیم. البته طی دو سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی میزان سفارشات ما کاهش یافت. اما به طور کلی در برنامه کاری ما این موضوع است که سال آینده یک کارخانه صنعتی گسترده به صورت خط ریلی و با تجهیزات و ماشین‌آلات راه‌اندازی کنیم تا حداقل روزانه بتوانیم سه هزار کفش تولید کنیم.

قصد داریم ۵۰ درصد محصول خود را صادر کنیم
موقر همچنین در پاسخ به این پرسش که برنامه صادراتی شرکت شما چگونه است، عنوان کرد: تا پیش از این ما به کشورهای عراق و افغانستان و چند کشور دیگر صادرات کفش داشتیم، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا، دچار وقفه شدیم، اما به تازگی مشتری‌های ما بازگشته‌اند. یکی از اهداف ما به‌ صورت خاص تمرکز بر صادرات است، از این‌رو در زمینه صادرات برنامه‌های خاصی داریم و در این راستا برند خود را ثبت کرده‌ایم و در زمینه بسته‌بندی نیز بسته‌بندی‌های شکیلی داریم و کیفیت کار خود را ارتقا داده‌ایم و کل زیره‌ها را به‌صورت مارک‌دار تولید کرده‌ایم. در زمینه صادرات بیشتر کارهای زیرساختی را انجام داده‌ایم تا حداقل بتوانیم ۵۰ درصد کار خود را صادر کنیم.

مدل‌های متنوع تولید می‌کنیم
وی با اشاره به مدل‌هایی که در این مجموعه طراحی می‌شود، عنوان کرد: من دوره‌های خاص طراحی کفش را سپری کرده‌ام. در بحث مدل همکاران ما و کسانی که طراح مدل هستند به همدان می‌آیند و در این زمینه جلسه‌هایی را برگزار می‌کنیم.

کارگاه آموزشی راه‌اندازی می‌کنیم
رئیس هیات‌مدیره شرکت گروه تولیدی کفش آرمینا همچنین در پاسخ به این پرسش که در امر آموزش چه اقدام‌هایی انجام داده‌اید، عنوان کرد: در مجاورت کارگاه، یک کارگاه دیگر برای امر آموزش آماده کرده‌ایم تا زمانی که کارخانه مکانیزه را راه‌اندازی کردیم نیروهای جدید بتوانند آموزش‌های لازم را بگذارنند. البته این مشکل همدان است که تمام کارگران این صنعت نیاز به امر آموزش دارند.

حضور در نمایشگاه‌ها
موقر همچنین عنوان کرد: در دوران کرونا در نمایشگاه خاصی حضور نداشتیم. البته چند ماه گذشته در نمایشگاه مشهد و شیراز و همچنین نمایشگاه ارمنستان حضور داشته‌ایم. نمایشگاه‌ها بسیار خوب و عالی بودند. کیفیت و تنوع مدل‌های ما در نمایشگاه مورد استقبال قرار گرفت. ما هم‌اکنون بالغ بر ۱۵۰ مدل کفش تولید می‌کنیم.

سخن پایانی
موقر در پایان خاطرنشان کرد: از مجله اخبار صنعت چرم و کفش تشکر دارم که در زمینه تبلیغات طی چند سال گذشته بسیار حرفه‌ای عمل کرده‌اند و در معرفی ما بسیار موثر واقع شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید