افزايش فروش 50 درصدی با کفی کفش لیانا

0
186
افزايش فروش 50 درصدی با کفی کفش لیانا

کفش نقش مهمی در سلامت پا دارد و اهميت سلامت پا به عنوان قلب دوم بدن در سال‌های اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته است. براي توليد کفش با کيفيت و مناسب عوامل زيادي دخيل هستند که يکي از اين عوامل بدون شک استفاده از کفی مناسب در کفش است. حميد ورشوچی يکي از توليدکنندگان کفی کفش است که در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش از اهميت نقش کفی لیانا برايمان مي‌گويد.
حميد ورشوچی کفي را يکي از رکن‌هاي اصلي توليدکفش معرفي مي‌کند و مي‌گويد: به جرات مي‌توانم بگويم که کفي يکي از رکن‌هاي اصلي توليد کفش است. زماني اهميت چنداني به کفي در صنعت کفش داده نمي‌شد اما از وقتي که کفش‌های خارجی به ايران آمدند، نقش کفي در کفش کاملا مشخص گرديد.
کفي اولين نقطه تماس پا با کفش است. زماني که يک کفي خوب داخل کفش است، مشتري کاملا راحتي آن را احساس مي‌کند و حاضر است تا کفش را با قيمت مناسب خريداري کند. اين احساس راحتي کاملا به مشتري منتقل مي‌شود و ما هم به همين دليل علاقمند شديم تا به حوزه توليد کفی کفش نيز وارد شويم.
مدير گروه توليدي ليانا در مورد نحوه توليد کفي در صنعت کفش مي‌گويد: قبلا کفي‌ها دست‌ساز بود و خود توليدکنندگان گلچه‌اي را درست مي‌کردند و به عنوان کفي در کفش به کار مي‌برند اما توليد کفي با مواد گوناگوني انجام مي‌گيرد. ما حداقل 5نوع کفي با مواد مختلف داريم و همين امر سبب شده تا کارخانه‌اي را به وسعت 1500 متر زمين و 700 متر سوله به توليد کفي کفش اختصاص دهيم. ما در کارخانه با سه نوع مواد اوليه و سه نوع خط توليد، کفي کفش را توليد مي‌کنيم. وي در مورد مواد به کارگرفته شده در توليد کفی کفش مي‌گويد: مواد پلی يورتان، T.D.R و E.V.A موادي هستند که براي توليد کفی به کار گرفته مي‌شوند. البته کفي مموري فوم و کفي‌هاي ژلاتيني هم داريم که بيشتر مصارف پزشکی و ارتوپدی دارند اما بيشترين موادي که در کفی صنعت کفش استفاده مي‌شود اين سه مواد هستند که ما خط توليد هر سه را در کارخانه به صورت کامل داريم.


حميد ورشوچی در مورد بيشترين نوع کفی مورد مصرف در صنعت کفش مي‌گويد: کفی P.U بيشترين استفاده را در صنعت کفش دارد و بيشتر توليدکنندگان کفش چرمي از آن استفاده مي‌کنند چرا که از نظر کيفيت از بقيه کفي‌ها بهتر است و 90درصد توليدکنندگان مردانه و چرمي دوزها از کفي P.U استفاده مي‌کنند. بعد از آن کفي ابري است که گريدها و کيفيت‌هاي مختلفي به نسبت دانسيته مواد اوليه دارد که باز هم مورد مصرف توليدکنندگان کفش‌هاي چرمي است و مزيتي که نسبت به P.U دارد اين است که پا با اين کفي تنفس مي‌کند و گردش هوا در کفش انجام مي‌گيرد. البته در مورد کفيP.U نيز ما چون از ليزر استفاده مي‌کنيم مي‌توانيم اين تنفس پذيري را در کفي‌هاي P.U هم ايجاد کنيم. کفي E.V.A هم بيشتر در کفش‌هاي کتاني و کفش‌هاي تزريق مستقيم استفاده مي‌شود چرا که هم سبک و نرم است و هم قيمت مناسب‌تري دارد.
مدير شرکت ليانا در پاسخ به اين پرسش که کفي آکفوم چيست مي‌گويد: آکفوم نام شرکتي بزرگ در ترکيه است که کفي ابري با مواد T.D.R توليد مي‌کند ولي چون محصولاتش در ايران زياد کار مي‌شود اين نوع کفي را به نام کفي آکفوم مي‌شناسند. بخشي از کفي‌هاي ابري به نام مموري فوم يا هوشمند معروف هستند. مواد اوليه مموري فوم توسط يک کارخانه در ايران توليد مي‌شود و ما هم کفي آن را توليد کرده‌ايم اما از آنجا که از نظر قيمتي بسيار بالاتر از P.U است مشتري زيادي ندارد. مزيت مموري فوم اين است که حالت پا را به خود مي‌گيرد و راحتي کفش را چندين برابر مي‌کند. وي در مورد نحوه توليد کفي‌هاي P.U مي‌گويد: کفي‌هاي P.U را به دو صورت مي‌توانيم تهيه کنيم يکي به صورت خام و بدون روکش که بستگي به کفش و آستري که در کفش استفاده مي‌شود توسط کفاش اندازه و برش زده مي‌شود.
مورد بعدي اين که رويه کفي توسط توليدکننده براي ما ارسال مي‌شود ما رويه ها را برش زده و کفي را با آن توليد مي‌کنيم. البته در مورد کفي ابري اوضاع متفاوت است چرا که ما بايد به فوم 250 درجه حرارت بديم که حالت قالب را به خود بگيرد لذا از آستر و يا چرم نمي‌توانيم استفاده کنيم در اين حرارت فقط از آستر سوييت و پارچه استفاده مي‌کنيم و مقداري محدوديت نيز دارد.
وي در مورد مواد ابري مورد استفاد در کشور مي‌گويد: هر چقدر دانسيته T.D.R مورد استفاده بالاتر باشد کيفيت کفي بيشتر مي‌شود. به طور مثال در ترکيه تا دانسيته 110، چين تا دانسيته 140 نيز توليد کرده‌اند اما در کشور ما تا دانسيته 50 توليد شده است. ما هنوز آن علم و فناوري را نداريم که بتوانيم دانسيته بالا توليد کنيم و با قيمت ارز کنوني نيز وارد کردن اين مواد به صرفه نيست چرا که کفاش براي کفي هزينه‌ چنداني نمي‌پردازد.
حميد ورشوچي در مورد اهميت استفاده از کفي در کفش مي‌گويد: از آنجا که من فروشگاه‌دار و توليدکننده نیز هستم، صد درصد محصولاتي که در فروشگاه‌ها عرضه مي‌کنم داراي کفي هستند و به همکاراني که از کفي استفاده نمي‌کنند سفارش محصول با کفي را مي دهم چرا که کفش‌هايي که کفي ندارند فروش کمتري دارند. مصرف‌کننده ممکن است اصلا کفي را نبيند اما وقتي کفش را به پا مي‌کند، کفي کفش است که به او راحتي و آرامش مي‌دهد و هر چقدر کفي راحت‌تر و استاندارد باشد ميزان فروش نيز بيشتر خواهد شد. در نهايت مي‌توانم به صورت قاطع اعلام کنم که کفي کفش تا 50 درصد ميزان فروش را بيشتر خواهد کرد.
حميد ورشوچي درمورد ظرفيت توليد کارخانه مي‌گويد: ما روزانه توانايي توليد 20 هزار جفت کفي را داريم حتي خط توليد کفي دست ساز را نيز در کارخانه داريم و بنا به درخواست مشتري با بهترين کيفيت مواداوليه، کفي را توليد و در اختيارشان قرار مي‌دهيم.
مديرعامل گروه توليدي ليانا در پايان مي‌گويد: براي توليد يک جفت کفش 85 قلم جنس نياز است. من نه به عنوان يک توليدکننده کفي بلکه به عنوان کسي که سالهاست در زمينه فروش کفش فعال هستم به جرات مي‌گويم که اگر براي کفي خوب در داخل کفش هزينه کنيد مي‌توانيد ميزان فروش را به راحتي بالا ببريد و در بلند مدت از نتايج آن بيشتر هم بهره‌مند خواهيد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید