ماشين‌ ابزارهای دباغی، پايپوش و کالاهای چرمی آماده سربرآوردن از همه‌گيری کرونا

گردهمایی سالانه آسوماک (انجمن سازندگان فناوری‌های پایپوش، کالاهای چرمی و دباغی ایتالیا):

0
330
ماشين‌ ابزارهای دباغی، پايپوش و کالاهای چرمی آماده سربرآوردن از همه‌گيری کرونا
  • اين بخش در سال 2020 ميلادی 440 ميليون يورو (70 درصد صادرات9 با تراز بازرگاني 284.2ميليون يورو توليد کرد.
  • رئيس آسوماک ماريا ويتوريا بروستيا: آماده آغاز دوباره و رويارويي با چالش گذار سبز و ديجيتالي
  • حضار گردهمايي: مارياستلا گلميني وزير امور منطقه‌ای و خودمختاري‌ها، آلساندرو اسپادا رئيس انجمن آسولومباردا و رنزو روسو رئيس گروه او.تي.بي
    اين گردهمايي روز جمعه 5 نوامبر 2021 در ميلان برگزار شد و ميعادگاهي براي بنگاه‌ها و نهادها براي دنبال کردن روندهاي آينده پايپوش، کالاهاي چرمی و اقتصاد دباغي است و توجه اصلي آن به چالش‌هاي اصلي اين بخش يعني گذار سبز و ديجيتالي در فرايندهاي توليد متمرکز بود.
    در گزارش اين صنعت که آسوماک تهيه کرده است برخي از شاخص‌هاي اصلي آمده است: سازندگان ماشين‌افزارهاي پايپوش، کالاهاي چرمي و دباغي ايتاليا توليد کلي 440 ميليون يورو را حفظ کرد که 70 درصد آن صادرات و تراز تجاري 284.2 ميليون يورو بود. شمار کارگران اين بخش نيز حدود 4000 نفر بود. اين گردهمايي فرصتي براي بحث در باره اولويت‌ها و پشتيباني از توسعه اين صنعت و ترويج گفتگوي سطح بالا درباره زنجيره توليد بود.
    رئيس آسوماک ماريا ويتوريا بروستيا و آلساندرو اسپادا رئيس انجمن آسولومباردا به اعضا و مهمانان خوشامد گفتند. سپس مارياستلا گلميني وزير امور منطقه‌اي و خودمختاري‌ها از طريق خط تصويري سخنراني و رنزو روسو رئيس گروه او.تي.بي براي آسوماک و تمام مهمانان پيامي ويديويي فرستاد.
    در ميزگرد هم کارلو آلبرتو کانويل مافي(استاد اس‌دي‌اي بوکاني)، ارکول بوتو پوالا(قائم‌مقام کانفيداستريا مدا)، النيا دوچه (رئيس بخش نوآوري و پايداري زيست‌محيطي رينا)، استفانو گلسوميني (رئيس بهره‌برداري دباغي پاسوبيو)، کريستين لوکاتلي (قائم‌مقام اسيميت) و جيان‌مارکو سنا (رئيس انجمن فعاليت‌هاي توليدي منطقه لمباردي) بحث کردند. آسوماک هم که نقش هماهنگ‌کننده را داشت فابيو ساولي خبرنگار روزنامه کوريه دلا سرا را دعوت کرد.
    رئيس آسوماک ماريا ويتوريا بروستيا اعلام کرد: در اين دوران بغرنج توقف نکرديم و تکامل ما ادامه داشت. من که مهندس هستم دوست دارم تاکيد کنم تاب آوردن کار ساده‌اي نيست و تغيير برگشت‌ناپذير است. اما راه ديگري هم ممکن است که آن هم برنامه تغيير و همرساني است و اين مفاهيم راهنماي ما به سوي آينده است. بنابراين در نخستين گردهمايي که نقش رياست را به عهده داشتم با صنعت بهپوشي در مورد گذار مبتني بر دو نکته اساسي يعني ديجيتالي شدن و پايداري زيست‌محيطي بحث کرديم، دو نقطه آغازين استوار، زيرا چالش‌هاي جهاني به پاسخ اشتراکي سريع و استوار نياز دارد.
    آلساندرو اسپادا رئيس انجمن آسولومباردا گفت: سامانه توليد قلب منطقه و کشور ما است. به لطف قدرت و قابليت سازگاري صنعت ما با چالش‌هاي بزرگ جهاني هنوز در ميدان بازي هستيم و اکنون ميزان رشد طبق داده‌هاي آماري بيش از توقع بوده است. اکنون با چالشي دوگانه مواجه هستيم: گذار سبز و گذار ديجيتالي فرايندهاي توليد. بدون اين دو گذار نخواهيم توانست از فرصت‌هاي ديجيتالي شدن و پايداري زيست محيطي به طور کامل برخوردار شويم.
    رنزو روسو رئيس گروه او.تي.بي گفت: بخش بزرگي از توليد کالاهاي تجملي در ايتاليا رخ مي‌دهد و 70 درصد درآمد آن از لوازم جانبي يعني کيف و کفش و چرم سرچشمه مي‌گيرد. همين نکته به تنهايي نشانگر اهميت زياد اين گردهمايي است. همکاري صنعت بهپوشي براي ارزش‌افزايي به فراورده‌هاي ساخت ايتاليا و زنجيره تامين اهميت اساسي دارد و نوآوري و پايداري زيست‌محيطي کنون آن است. اطمينان دارم با منابعي که در اختيار داريم در آينده يکي از مهم‌ترين کشورهاي جهان خواهيم بود. مارياستلا گلميني وزير امور منطقه‌اي و خودمختاري‌ها گفت: مدت‌ها و به خصوص در اوج کرونا وضعيت نساجي و بهپوشي را دنبال کرده‌ام و همچنان اين کار را انجام مي‌دهم. براي از سر گيري مناسب فعاليت‌ها هم اقدامات مصوب شوراي وزيران اهميت اساسي دارد. در کنار هم بايد طرح ملي احيا را طبق برنامه پياده کنيم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید