افزایش صادرات کفش برزیل

0
367
افزایش صادرات کفش برزیل

طبق آمار های ارائه شده از سوي انجمن صنایع کفش برزیل صادرات کفش این کشور در ماه فوریه 2021 افزایش داشته است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، در فوریه2021 بيش 9 ميليون جفت كفش از برزيل به ارزش 61 میلیون دلار صادر شده است. اين ميزان صادرات در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد كاهش حجم و 18 درصد كاهش درآمد ارزي داشته است.

بر اساس اين آمار برزيل در دو ماه اول سال 2021 در مجموع 19 ميليون جفت كفش به ارزش 122 ميليون دلار صادر كرده كه در مقايسه با مدت مشابه سال 2020 به ترتيب 14 درصد از نظر حجم و 26 درصد از نظر ارزش دلاري كاهش داشته است.

هارولدو فریرا، رئیس انجمن صنایع کفش برزیل پيش‌بيني كرده است كه با توجه به واكسيناسيون عمومي در برزيل و بازگشت شرایط به حالت عادی و افزایش تقاضا برای خرید کفش، وضعیت صنعت كفش در ماه مارس سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بهبود خواهد يافت

مقاصد صادراتی کفش برزیل

در دو ماه اول سال 2021، مقصد اصلی صادرات کفش برزیل, ایالات متحده آمریکا بوده که معادل 2 میلیون جفت به ارزش 26 میلیون دلار به این کشور صادر شده است. این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش ارزآوری برای برزیل داشته است.

دومین مقصد صادرات کفش برزیل در دوماه اول سال 2021 فرانسه بوده که بیش از یک میلیون جفت کفش به ارزش 11 میلیون دلار صادر شده است. آرژانتین نیز سومین مقصد صادراتی مهم برزیل در دوماهه نخست سال 2021 بود که بیش از یک میلیون جفت کفش به ارزش 10میلیون دلار به این کشور صادر شده است.

افزایش واردات کفش از چین

آمارها همچنین نشان می دهد میزان واردات کفش از چین به برزیل در دو ماهه نخست سال 2021 بیش از 22 درصد افزایش یافته است به طور کلی در فوریه سال 2021 افزون بر 1.99 میلیون جفت کفش به ارزش 21.8 میلیون دلار به برزیل وارد شده است. علاوه بر چین، در این دو ماه واردات کفش از کشورهای  ویتنام و اندونزی نیز انجام شده است.

منبع:abicalcados

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید