چرم و فرش همدان خوشه می ‌شوند

0
367
چرم و فرش همدان خوشه می ‌شوند

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: مطالعات خوشه صنعتی چرم و فرش به پایان رسیده و به زودی وارد مرحله اجرا می‌شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و كفش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود قربانی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: مطالعات پایش این خوشه‌ها انجام شده و پایان فروردین وارد مرحله اجرایی خواهد شد تا برنامه‌های توسعه محور این خوشه‌ها را اجرا کنیم.

وي افزود: فرایند توسعه خوشه‌های چرم و فرش سه تا پنج سال طول می‌کشد و در این مدت توانمند سازی و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولید شده از سوی جامعه هدف را مدنظر داریم.

خوشه‌های صنعتی طرح‌های حمایتی هستند که در خوشه فرش تولیدکنندگان و فعالان در این عرصه همچون یک شبکه به یکدیگر پیوند می‌خورند و تا رسیدن به اهداف توسعه محور توسط دولت پشتیبانی می‌شوند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان ادامه داد: در این مدت مشکلات و نقاط ضعف خوشه‌ها که مانع عملکرد صحیح این هنر صنعت شده موشکافانه بررسی و برای رفع آن‌ها برنامه‌های عملیاتی اجرا می‌شود.

قربانی با اشاره به پراکندگی افراد شاغل در صنعت چرم و فرش در مناطق مختلف استان همدان، تصریح کرد: حدود پنج هزار نفر در زمینه فرش و یک هزار و ۵۰۰ نفر در عرصه چرم تحت حمایت خوشه قرار می‌گیرند.

به گفته وي چرم و فرش جزو کسب و کار‌هایی است که بیشترین امتیاز را برای توسعه کسب کرده و مدل خوشه مناسب‌ترین شیوه برای توسعه و تقویت این هنر‌های اصیل انتخاب شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید