زندگی پس از هشتاد سالگی

0
126
زندگی پس از هشتاد سالگی

دوم بهمن ماه همایشی با عنوان «زندگی پس از هشتاد سالگی» توسط نوین چرم و با حضور «یوری کن‌نو» کارآفرین نمونه ومشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ژاپن در هتل اوین برگزار شد.
«یوری کن‌نو» که برای شرکت در همایش زنان تاثیرگذار به تهران سفر کرده بود به دعوت نوین چرم، در مراسم این شرکت حاضر شد و به سخنرانی با موضوع « اهمیت مشتری و کارگروهی در مدیریت ژاپنی»پرداخت.

اخبار صنعت چرم و کفش – در ابتدا مهدی یوسفی‌فر، در پیامی ویدیویی خطاب به شرکت‌کنندگان همایش، بیان کرد: حمله اتمی امریکا به ژاپن حدود ۴۰ درصد زیر ساخت‌های ژاپن را از بین برد و بیش از دو میلیون کشته بر جای گذاشت. با این وجود، کشور ژاپن بعد از گذشت ۷۰ سال، امروز تبدیل به مهد بهره‌وری و کیفیت شده است.
وی با اشاره به اینکه مدیریت ژاپنی برگرفته از 3 اصل «یادگیری، بکارگیری و نتیجه‌گیری» است و این سه اصل حتی در کشورهای غربی هم دیده نمی‌شود، اظهار داشت: مدیریت ژاپنی در سازمان‌ها و شرکت‌ها بر سه اصل استوار است. در این سیستم به کارمندان فرصت اشتباه می‌دهند و اصل اول این است که باید بهبود مستمر داشته باشیم.
طبق اصل دوم کارمندان عضوی از خانواده شرکت هستند که همین امر باعث می‌شود که کارمندان، شرکت را متعلق به خود بدانند و اصل سوم این است که نتیجه کار تیمی بهتر از کار انفرادی است.
مهدی یوسفی‌فر در ادامه عنوان کرد: سیستم‌سازی و استفاده از الگوهای مناسب، یک اصل انکارناپذیر در مدیریت است و سیستم ژاپنی به خوبی اصول کیفیت تولید را رعایت کرده است. امیدواریم رعایت این نکات تبدیل به یک فرهنگ در سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی شود.
در ادامه «یوری کن‌نو» از مسیر سخت کارآفرینی و چگونگی موفقیت‌های خود بعد از جنگ جهانی دوم، گفت: سال ۱۹۳۶ و اواسط جنگ جهانی دوم به دنیا آمدم اما در سن ۹ سالگی با حمله اتمی امریکا، والدین و شهر زیبایم از بین رفت و با یک معجزه از مرگ برگشتم و درست در همین جا زندگی دوم من آغاز شد.
در سال ۱۹۶۹ شاهد هجوم افراد مختلف به شهرهای بزرگ ژاپن برای کار بودیم به‌گونه‌ای که شهرهای کوچک و روستاها تقریبا خالی از سکنه شدند. بنابراین برای اولین بار از تلفن به‌عنوان یک رسانه جدید استفاده کردم و بسیاری از زنان و سالمندانی که در شهرهای کوچک دچار روزمرگی و حتی افسردگی شده بودند را استخدام کردم.
اتفاقی که به شدت مخالفت حاکمیت را به دنبال داشت و بارها به خاطر استفاده از تلفن برای کسب و کار توبیخ شدم. اما مسیرم را با ایمان ادامه دادم و حتی برای پیشبرد و توسعه کارها، خانه پدری را فروختم. در نهایت همان قوانینی که تبدیل به ابزار تهدید من شده بودند، به مرور از بین رفتند و نام من به‌عنوان کارآفرینی که منبع الهام برخی کارآفرینان بزرگ بوده، مطرح شد. امروز در سن ۸۷ سالگی و بعد از ۵۵ سال کارآفرینی، هرگز به پایان روند کارآفرینی و تلاش فکر نکرده‌ام و می‌خواهم تا ۵۰ سال دیگر هم با قدرت ادامه دهم.
تاسیس آزمایشگاه علوم زیستی، تاسیس اولین اتاق فکر برای زنان در ژاپن، راه‌اندازی مرکز پشتیبانی و مراقبت‌های سلامت، پشتیبانی از زندگی در خارج از کشور برای ژاپنی‌ها و غیر ژاپنی‌ها، قانون استاندارد کار، راه اندازی 911 Child، دریافت جایزه جهانی کار آفرین عالی، ثبت رکورد گینس در بازی گلف و دریافت نشان عالی طلوع خورشید به عنوان اولین زن غیر نظامی تنها بخشی از اقدامات و مقامات کسب شده توسط خانم «یوری کن‌نو» هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید