در کنار يکديگر ايستاده‌ ايم

0
161
شراره کدخدازاده- سردبیر ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش
شراره کدخدازاده- سردبیر ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش

بهار طبيعت سال 1402 با شروع ماه مبارک رمضان همراه بود. ماه ضيافت الهي که همگي ما به ميهماني خداوند دعوت بوديم. حال از اين ضيافت برگشته‌ايم و با سفره‌هاي خالي خودمان مواجه شده‌ايم. سفره‌هايي که شايد ديگر به سختي بتوان رنگ و لعابي به آن اضافه کرد. تورم افسارگسيخته که سالهاست از سفره‌هايمان تغذيه مي‌کند حال آنچنان قدرتمند شده که مرکز ملي آمار هم ديگر چند ماهي است جرات انتشار درصد واقعي تورم و نرخ رشد مسکن، دارو، غذا و …. را ندارد. تعداد افرادي که دچار فقر نسبي مي‌شوند بيشتر مي‌شود و کساني که دچار فقر مطلق مي‌شوند بيشتر و بيشتر.

حال چشم اميد خانواده‌هاي زيادي به دست کارفرماهاست تا در سال جديد با افزايش حقوق مناسب بتوانند گليمشان را از آب بيرون بکشند. افزايش 25 تا 27 درصدي حقوق کارگران در حالي که با تورم حداقل 40 درصدي مواجه هستيم نه تنها دردي از آنها دوا نخواهد کرد بلکه روز به روز بر رنج آنها افزوده خواهد کرد چرا که علي‌رغم کار و فعاليت قادر نخواهند بود مخارج زندگي خود و خانواده‌شان را تامين کنند.

 مديران و کارفرمايان محترم، به خوبي با مشکلات و مسائل شما نيز آشنا هستيم. بيمه، ماليات، کمبود مواد اوليه، نوسانات نرخ ارز، کمبود نيروي انساني، ماهر و متخصص و ده‌ها مشکل ديگر که شما به عنوان کارفرما بايد با آنها مواجه شويد اما مسئله مهم اين است که همگي با هم بايد اين دوران را سپري کنيم. اگر هم اکنون به فکر کارگران نباشيد يقين بدانيد که در آينده‌اي نه چندان دور مشکلي به مشکلات خودتان اضافه خواهد شد.

سالهاست که فرياد مي‌زنيم صنعت کفش به عنوان يک صنعت اشتغالزا بايد مورد توجه ويژه مسئولان قرار گيرد. حال خودتان بايد از داشته‌هايتان که يکي از آنها نيروي انساني است محافظت کنيد. فکر کردن به سالي که پيش رو داريم بسيار ترسناک به نظر مي‌رسد اما هستند مديران خلاق و مجربي که مي‌توانند تجارب و آموخته‌هايشان را در اختيار همگان قرار دهند تا با مشارکت و يکدلي بتوانيم از اين بحران‌ها که يکي پس از ديگري بر سرمان آوار مي‌شوند جان سالم به در ببريم. 

در سال جديد ما هم بنا داريم تا يک سال ديگر در خدمتتان باشيم و در کنارتان سالي پر برکت براي صنعت چرم و کفش رقم بزنيم. قصد داشتيم در اين شماره که دويستمين شماره از مجله است با ايده‌هاي جديد و کارهاي تازه در خدمتتان باشيم که آن را به وقت ديگري موکول خواهيم کرد. شايد تا آن زمان ايام به کام همه‌مان برگردد. به اميد آن روز

شراره کدخدازاده

سردبیر مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید