مبارزه کنندگان برای بردن جايزه

0
242

رويدادهای نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهاي ورزشی در مونيخ از زمان کوويد-19 با تغيير شکل‌هايی دوباره ظاهر شده‌اند. اين بيماری همه‌گير باعث اختلال بزرگی در نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهاي ورزشی مونيخ و شرکت اوتدور توسط نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهاي ورزشی در سال‌های 2020، 2021 و 2022 شد و تغييرات مهمی را در زمان و قالب هر دو رويداد پديد آورد.

نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهاي ورزشی مونيخ از ژانويه يا فوريه به نوامبر انتقال يافت و با آخرين دوره اين نمايشگاه در نوامبر 2022 شروع شد. اوتدور در تاريخ‌های نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهای ورزشی نيز قرار است در تقويم تا اوايل ژوئن سال‌های 2023 و 2024 ارائه شود و در نهايت در فرجه ماه می 2025 جا بيفتد.

برگزارکنندگان، مونيخ مس با اعلام اين تغييرات، همچنين قالبی اصلاح شده را برای جايزه نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهای ورزشی ارائه کردند. آنها گفتند: «جايزه نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهای ورزشی با مفهومی امروزی‌سازی شده در حال پيشرفت جديد است. از اين پس، اين جايزه در تمام مدت سال اهدا خواهد شد؛ برندگان در طول سال انتخاب و اعلام خواهند شد». شرکت‌ها خواهند ‌توانست مشخص کنند چه زمانی قطعاتشان را ارائه دهند، با ضرب‌الاجل‌های هر سه ماهه به جای آنکه تقريباً تا يک سال کامل منتظر بمانند، همچنانکه گاهی مجبور بودند در گذشته اين کار را بکنند تا نوآوری‌هايی را که در محصولاتشان طراحی کرده و ساخته‌اند به نمايش بگذارند.

هيات داوران در هر سه ماه يکبار جلسه‌ای را برگزار، آثار وارد شده را ارزيابی ‌کرده و از محصولاتی که برنده جايزه نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهای ورزشی می‌شوند، نام خواهند ‌برد. برندگان اين انتخاب را خواهند داشت که بخشی از گردهمايی جوايز، نمايش اختصاصی برندگان جديد نشان پيروزی در هر يک از اين دو نمايشگاه باشند و مشخص کنند کدام نمايشگاه و کدام زمان از سال برای آنها بهتر است.

قالب نوسازی شده برنامه جايزه نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهای ورزشی دسته‌بندی خاص خود را برای کفش در نظر گرفته است. در سال 2022، دوازده ايده مختلف از فناوری کفش، چکمه و کفش در ميان برندگان بودند.

در سال 2022، اولين سالی که قالب جديد به‌کار گرفته شد، در مجموع 95 محصول، جايزه نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهای ورزشی را دريافت کردند. در سال 2020، چهل و دو برنده نشان «طلا» و 51 محصول ديگر در فهرست نهايی حضور داشتند. بنابراين، اعداد کلی مشابه بودند اما قالب اصلاح شده 2022 واضح‌تر بود و دسته‌بندی‌ها بهتر تعريف شده بودند. و اگر چه کفش‌ها و چکمه‌ها در گذشته، جوايز زيادی را از نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهای ورزشی کسب کرده‌اند در بين دسته‌های گسترده‌تری پخش می‌شدند در حالی که برای اولين بار در سال 2022، کفش دسته‌ای در نوع خود بود.

دوازده محصول کفش با تنوع چشمگير در گردهمايی جوايز 2022 جايگاهی را به خود اختصاص دادند و هدف اين مقاله، دريافت اطلاعاتی مقدماتی درباره هر يک از آنهاست.

شايسته بودن براي کوهستان

برند سوئيسی اسکات اسپورت در ميان برندگان بوت اسکی بود. داوران امتياز بالايی به اين بوت دادند زيرا 92 درصد از قطعات پلاستيکی موجود در آن از زيست‌توده تشکيل شده، نه از سوخت‌های فسيلی و بدين دليل که تسمه برق 100 درصد بازيافت شده است. چکمه اسکی ديگری که در ميان جوايز به نمايش گذاشته شد، چکمه فيشر آلپاين برای کودکان بود که اتصال‌دهنده قلاب و حلقه، ساق‌پوش ضد آب و پوسته سبک‌وزن از ويژگی‌های برجسته آن هستند. برنده ديگر، نماينده کفش کودکانه در هوای سرد به شکل چکمه زمستانی مگاپيتو از برند فنلاندی رِيما بود. اين پنل، دوستدار محافظت قابل اعتماد اين محصول در برابر دمای منفی 30 درجه از نظر طراحی سبک وزن، انعطاف‌پذير و مناسب برای کودکان بود.

هنوز در کوهستان، بوت اسکارپا مدل فانتوم 8000 ترميک اچ دی در ميان برندگان بود. اين چکمه از نظر فنی برای ارتفاعات بالا ساخته و طراحی شده است و از اينرو در نام آن به 8000 اشاره می‌شود. اين چکمه برای گرم نگه داشتن پاها از طريق دو کفی گرم شونده داخلی و البته همچنين برای محافظت از ساير ماهيچه‌ها به واسطه ساق‌پوش‌های از بالا بسته شونده در برابر سرما طراحی شده است. مدير برند کوهستان در اسکارپا، فرانچسکو فاويلی، شرح داده است متوقف کردن کوهنورد از لرزيدن به معنای کاهش خطر آسيب و بهبود عملکرد و ايمنی است. او گفت جريان خون بهتر را تحريک کنيد و لرزش متوقف می‌شود.

يک برند، چهار جايزه

برندی به نام مِرِل توانست کمتر از چهار نشان پيروزی برنده را از آنِ خود کند. يکی از اين کفش‌ها برای چکمه طبيعت‌گردی (پياده‌روی طولاني در خارج از شهر) به نام روژ هايکر بود که برند، آن را برای کوله‌پشتی‌ها ايده‌آل معرفی می‌کند زيرا سطح بالايی از چسبندگی با زيره ويبرام مِگا گريپ خود دارد. با اين حال، اين چکمه سبک وزن و 953 گرم در هر جفت، باعث شد داوران جايزه نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهای ورزشی بگويند اين کفش مانند کفش تريل رانينگ است. اين تصادفی نيست زيرا مِرِل با استفاده از آخرين شکل مکانيکی (لست) کفش تريل رانينگ به جای آخرين شکل مکانيکی کفش سنتی به ساخت روژ هايکر پرداخته است.

مرل براي گونه ديگری از اين چکمه، ام تی ال ترمو روژ 4 که مخصوص طبيعت‌گردی زمستانی طراحی شده است، نيز برنده شد. اين چکمه در سه ماهه سوم سال 2023 به بازار خواهد آمد. اين برند، اين محصول را به عنوان «چکمه زمستانی سبک‌وزن، اسپرت با ويژگی‌های منسجم» توصيف می‌کند. اين ويژگی‌های منسجم شامل زيره خارجی ويبرام با فناوری آرکتيک گريپ و رويه با فناوری گورتکس است. ام تی ال، مخفف عبارت «آزمايشگاه تست مرل» و برچسبی است که اين برند برای کفش‌های ارائه شده از طريق برنامه مرکز رشد درون‌سازمانی آن به‌کار می‌برد.

اين برند می‌گوید سومين محصول در برنده چهارگانه مرل، کفش دوی اولترا تريل مدل اجليتی پيک 5 بود که از روند کنونی طبيعت‌گردی سريع پشتيبانی می‌کند. سطح بالايی از لايه‌گذاری (کوشن) در زيره ميانی و زيره ويبرام مگاتريپ برای کشش دارد.

مدير ارشد برند، ناتان بولو، گفته است مرل از ديدن افزايش مشارکت در تريل رانينگ به هيجان آمده و گفت اميدوار است کفشی مانند مدل اجليتی پيک 5، حتی دوندگان بيشتری را متقاعد کند اين تريل را بيازمايند.

تريل رانينگ همچنين در کانون توجه چهارمين محصول برنده جايزه آن، ام تی ال اسکای فاير 2 بود. در اين کفش، اين برند به دنبال «پيچيدگی فنی» در ساختار سبک‌وزن است. مواد سبک وزن آن (200 گرم در هر کفش) خستگی را در حالی کاهش می‌دهد که زيره ميانی روکشدار، موجب ايجاد ثبات می‌شود.

دويدن به جلو

کفش‌های مخصوص دويدن از ديگر برندها نيز جزو برندگان جايزه نمايشگاه بين‌المللی تجهيزات و کالاهای ورزشی در سال 2022 بودند. کفش مدل اُن کلود مانستر چيزی دارد که داوران آن را به‌عنوان «زيره بسيار ضخيم» توصيف کرده‌اند و به دليل کوشن و ظاهر غيرعادی اش، آن را می پسنديدند. ساير ويژگی ها عبارتند از ميزان بالای ارتعاش، قوه ارتجاعی نيرومند، سطح بالای قابليت تنفس و قابل استفاده در مواد بازيافتی.

برند مستقر در برلين، وينکس برای کفش مخصوص دويدن خود، زيروفلای را برنده شد. وينکس می‌کوشد بخش کفش‌های ورزشی را از پلاستيک‌های مبتنی بر نفت خام و توليد بيش از حد راهبردی به مواد گياهی و بازيافتی انتقال دهد. زيره بيرونی از لاستيک هيبريدی تشکيل می‌شد و شرکت تايرسازی ميشلن آن را از ضايعات لاستيک می ساخت. زيره ميانی بسيار سبک‌وزن پيکس تا حدی از دانه‌های کرچک ساخته شده است. برای پوشش داخلی، وينکس بر ماده زيست‌پايه تنسل مشتق شده از خمير کاغذ اتکا دارد. رويه دو لايه کفش نيز دارای لايه نازکی از 100٪ پلی استر بازيافتی است.

تعادل خوب

آديداس و شرکای آن نيز با بوت Terrex Free Hiker XPL GoreTex Parley که به گفته داوران، تعادل خوبی بين کفش‌های کاربردی در فضای باز و طراحی شهری برقرار می کند، مطرح شدند. اين کفش طبيعت‌گردی، سبک‌وزن و ضد آب است و از الياف بازيافت شده از پلاستيک اقيانوس و غشای پلی اتيلن انبساط يافته از گورتکس استفاده می کند. سرانجام در ميان برندگان کفش از اينسول فايندر می توان نام برد که ابزاری نرم‌افزاری از کورکس مستقر در هامبورگ است که توجهش را معطوف به مصرف‌کنندگان نهايی و خرده‌فروشان متخصص می کند. اين نرم‌افزار شامل تحليل حرکت پا می شود و زيره‌ای ميانی را انتخاب می کند که بهترين کارايی را برای شرکت‌کنندگان در ده ورزش مختلف از جمله دويدن، طبيعت‌گردی، فوتبال، دوچرخه‌سواری و تنيس خواهد داشت.

منبع: World Leather

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید