تولید ۹۰ درصد کفش تمام چرم دست دوز کشور در تبریز

تبریز

تولید ۹۰ درصد کفش تمام چرم دست دوز کشور در تبریز

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رییس اتحادیه کفاشان، پستاسازان، و سراجان کلانشهر تبریزگفت: حدود ۶۰ درصد کفش روی چرم، ۷۰ درصد کفش‌های ایمنی، پرسنلی و ورزشی تخصصی (کوهنوردی، کشتی و ورزش‌های رزمی) و ۹۰ درصد کفش تمام چرم دست دوز کشور در تبریز تولید می‌شود.

حسین منافی  گفت: سالانه ۹۰ میلیون جفت کفش در تبریز با تلاش تولیدکنندگان زحمتکش تولید و به سراسر کشور عرضه می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد کفش تولیدی در تبریز زنانه است افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی جامعه صنعت کفش ایران، سالانه ۲۷۰ میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌شود.
وی ادامه داد: هیات مدیره جدید اتحادیه کفاشان فعالیت خود را از اوایل آبان ماه آغاز کرده که طی این مدت ۱۸۰ فقره پروانه کسب صادر شده است.

رییس اتحادیه کفاشان، پستاسازان، و سراجان کلانشهر تبریز برگزاری دو کارگاه آموزشی، همکاری با جهاد دانشگاهی در مورد شناسایی گلوگاه‌های صنعت کفش چرم در بحث تکنولوژی و ماشین آلات، بازدید میدانی از ۵۰ کارگاه تولید کفش و احصاء مشکلات آنها، دیدار با مسئولین استانی، شرکت ۵۶ واحد تولیدی در نمایشگاه صنعت کفش قم را از جمله اقدامات انجام گرفته از سوی هیات مدیره جدید اتحادیه کفاشان تبریز در دو ماه و نیم امسال عنوان کرد.
منافی خاطر نشان کرد: برای شناساندن کفش تبریز باید حضور فعال در نمایشگاه‌های سطح کشور داشته باشیم.

فعالیت ۱۲۰ بانو در صنعت کفش تبریز

وی ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و روز زن به همکاران فعال در صنعت کفش، از فعالیت ۱۲۰ بانو در صنعت کفش شهر تبریز خبر داد.
رییس اتحادیه کفاشان، پستاسازان، و سراجان کلانشهر تبریز  همچنین درباره مشکلات پیش روی صنعت کفش گفت: وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور تاثیر بسیاری بر این صنعت داشته، نواسانات ارزی سبب شده است تا در تامین مواد اولیه دچار مشکل شویم.

منافی کمبود نیروی کار ماهر را بزرگترین مشکل صنعت کفش عنوان کرد و افزود: در حوزه صادرات محصولات تولیدی خود هم مشکلاتی داریم، تحریم‌ها سبب شده اند تا نتوانیم محصولات خود را به صورت اصولی به سایر کشور‌ها صادر کنیم.

وی فرسودگی ماشین آلات صنعتی را از دیگر مشکلات این صنعت اعلام کرد و گفت: نوسانات ارزی باعث شده تا تولیدکنندگان برای بروزرسانی ماشین آلات خود هزینه‌های بسیاری را متحمل شوند. 

وی ادامه داد: در بحث مالیات تمامی صنوف گله‌مند هستند و صنف ما هم از این امر مستثنی نیست. درصدد برگزاری جلسه‌ای با مدیرکل امور مالیاتی استان برای پیگیری مشکلات مالیاتی همکاران هستیم. 

رییس اتحادیه کفاشان، پستاسازان، و سراجان کلانشهر تبریز  اضافه کرد: اتحادیه ما با بیمه تعامل دارد و اگر مشکلی پیش بیاید به راحتی و با تعامل حل می‌کنیم و رویکرد ما تعامل با دستگاه‌های دولتی جهت حل مشکلات اعضای محترم است.

منافی احیای جایگاه واقعی کفش تبریز را مهمترین ماموریت و هدف هیات مدیره جدید عنوان کرد و گفت: کفش تبریز برند است متاسفانه در سال‌های اخیر تولیدات بی کیفیت برخی از شهر‌ها به نام کفش تبریز ارائه می‌شوند و ما با این موارد برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۱۲ سال پیش بستر مناسبی برای صادرات کفش تبریز فراهم شده بود، ولی با اعمال تحریم‌ها این موضوع دچار پاره‌ای مشکلات شد و در حال حاضر امکان صادرات مشکل دارد، ولی با تلاش‌های صورت گرفته کفش تبریز مشتریان خوبی در خارج از کشور دارد و با حمایت دولت و بسترسازی مناسب امکان صادرات و کسب بازار‌های جهانی وجود دارد.

وی افزود: هم اینک کفش تبریز به کشور‌های ارمنستان، افغانستان، عراق و آذربایجان صادر می‌شود، ولی این میزان صادرات مورد قبول ما نیست و تلاش داریم صادرات را افزایش دهیم.

رییس اتحادیه کفاشان، پستاسازان، و سراجان کلانشهر تبریز درباره میزان صادرات کفش از کشور و تبریز با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از صادرات کفش کشور به تبریز اختصاص دارد که آماری واقعی نیست و میزان صادرات کفش تبریز بالاست، ادامه داد: سال گذشته ۸۸ میلیون دلار از کشور و ۸ میلیون دلار از تبریز صادرات داشتیم که اکثرا به کشور‌های آفریقایی بوده و اغلب کفش‌های صادراتی ارزان قیمت هستند.

منافی اضافه کرد: ۱۰ درصدی صادرات کفش تبریز به علت کانتینر شدن از سایر شهر‌ها بوده که درصدد ایجاد بستر مناسب برای صادرات از تبریز هستیم و متولیان امر استانی باید ما را در این راه کمک کنند.

وی در خاتمه با تشکر از رسانه‌ها در انعکاس اخبار صنعت کفش تبریز به ویژه پایگاه خبری و تحلیلی کفش نیوز، گفت: امیدوارم با کمک رسانه‌ها و فعالان مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، صنعت کفش تبریز به جایگاه واقعی اش برسد.

در این نشست خبری آقایان رحیم دژبانی، فرهود علاف زاده، فرهاد بهرامی، حسن انصاری، حامد علیزاده و حامد آقازاده و اعضای هیئت مدیره و آقای آرش پارسیان بازرس اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان کلانشهر تبریز نیز حضور داشتند و به بیان نکته نظرات خود پرداخته و به سوالات خبرنگاران نیز جواب دادند.
شایان ذکر است: در پایان این نشست از شعار اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان کلانشهر تبریز تحت عنوان” دست در دست هم پیشرفت کنیم” نیز رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید