تمام ماشین‌ آلات صنعت کفش را می‌ توانیم بسازیم

0
355
تمام ماشین‌ آلات صنعت کفش را می‌ توانیم بسازیم

ماشین‌سازی جزو صنایعی است که بخش زیادی از تولیدات آن به همت تولیدکنندگان داخل از واردات بی نیاز شده است و امروز تعداد زیادی از صنایع ما، ماشین‌آلات مورد نیاز برای تولید خود را از تولیدکنندگان داخلی تهیه می‌کنند.
بهروز فرزام، مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی ام‌گروپ جزو مدیران جوانی است که با تکیه بر تلاش و تخصص خود در زمینه تولید ماشین‌آلات توانست جایگاه خوبی در صنعت تولید ماشین‌آلات داشته باشد.
بهروز فرزام مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی ام‌گروپ در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: بیش از ۵ سال است که در زمینه ماشین‌آلات مشغول به کار هستیم و در این زمینه، هم برنامه‌نویسی و هم مانیتورینگ انجام می‌دهیم. حوزه تخصصی ما تولید و راه‌اندازی ماشین‌آلات صنعت کفش است و در این صنعت هیچ دستگاهی وجود ندارد که ما روی آن کار نکرده باشیم و حتی در زمینه چرم مصنوعی نیز کار کرده‌ایم هرچند چرم مصنوعی ماشین‌های پیچیده‌ای ندارد.
با اورهال کردن ماشین‌آلات آغاز کردیم
فرزام در ادامه خاطرنشان کرد: من سالها برای اکثر ماشین‌آلات صنعت کفش برنامه‌نویسی انجام ‌دادم و با علاقه برنامه‌هایی روی آن نصب می‌کردم که کامل باشد و بهترین عملکرد را داشته باشد. علاقه بسیار به کاری که انجام می‌دهم همواره باعث رشد کارم بوده است بعنوان مثال من چند سال قبل یک کانال تلگرام در زمینه فروش ماشین‌آلات راه‌اندازی کردم که در آن زمان چنین ایده‌ای وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: عملکرد خوب ماشین‌سازی ام‌گروپ در سال رکود

حدود ۸۰۰ نفر در کانال من عضو بودند و خرید و فروش انواع دستگاه‌های صنعت کفش در آن انجام می‌شد و از آنجا که مشتریان، ما را می‌شناختند و به لحاظ فنی نیز به تخصص ما اعتماد داشتند، اگر دستگاهی برای فروش می‌گذاشتیم، به ما اعتماد می‌کردند که ما این دستگاه را به لحاظ فنی تایید کرده‌ایم. در این خرید و فر‌وش‌ها، متوجه شدیم دستگاه پی‌یو مشتری‌های بسیاری دارد و بیشترین دستگاهی که خرید و فروش می‌کردیم، همین دستگاه بود. سپس به این ایده رسیدیم که به جای خرید دستگاه پی‌یو و اورهال کردن و فروختن آن، دستگاه نو پی‌یو بسازیم. با این ایده به حوزه تولید دستگاه پی‌یو وارد شدیم و توانستیم دستگاه‌هایی با کیفیت بسیار خوب و با قیمت مناسب بسازیم و وارد بازار کنیم. در آن زمان دستگاه نو را با قیمت دستگاه اورهال‌شده می‌فروختیم، از این‌رو قیمت دستگاه ما در بازار متفاوت و مناسب بود.
وی در پاسخ به این پرسش که چه شرکت‌هایی مشتری دستگاه‌های شما هستند، گفت: در صنعت کفش اکثر شرکت‌های برند و مطرح با برنامه‌نویسی ما کار می‌کنند. همچنین تمام موادسازها قادرند از ماشین‌آلات ما استفاده کنند. خوشبختانه بازار به تولیدات ما اعتماد پیدا کرده و امروز آماده‌ایم تا به حوزه‌های دیگری برای تولید ماشین‌آلات ورود کنیم.
مدیرعامل شرکت ام‌گروپ در پاسخ به این پرسش که ماشین‌آلات خود را چگونه طراحی کرده‌اید که تمام موادسازان می‌توانند از ماشین‌آلات شما استفاده کنند، گفت: دستگاه‌های ما تحت لیسانس اروپاست و مشابه فناوری که در جهان استفاده می‌شود، ما نیز از آن استفاده می‌کنیم. البته در داخل این دستگاه‌ها نرم‌افزاری را طراحی کرده‌ایم که از مواد تست می‌گیرد، برای نمونه اگر شما از یک ماده خاص استفاده می‌کنید، زمانی که می‌خواهید از ماده دیگری استفاده کنید، به‌راحتی می‌توانید نسبت آن را در مانیتور دستگاه تغییر بدهید. بعبارت دیگر مواد در دستگاه تعریف‌شده نیستند که اپراتور متوجه آن نشود، بلکه ما دست اپراتور را باز گذاشته‌ایم که اپراتور نسبت مواد را وارد دستگاه کند که پس از آن دستگاه جواب تست را به او خواهد داد.
فرزام همچنین در پاسخ به این پرسش که شما دستگاه‌های پی‌یو برای ساندویچ پنل و فوم سرد و … می‌سازید، گفت: چند مورد از این دستگاه‌ها ساخته‌ایم. زمانی که در حوزه ماشین‌سازی هم نبودیم، کارهای ساندویچ پنل و فوم سرد و کارهای ساختمانی بسیار مطرح بودند که با این فناوری‌ها انجام می‌شد. دستگاهی که برای زیره کفش است، ممکن است برای این صنایع نیز کاربرد داشته باشند و در این زمینه تنها «هد» یا سایر اجزای جزئی آن تفاوت دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید