ایده‌ های ناب در شهرک صنعتی چالیش

0
386
ایده‌ های ناب در شهرک صنعتی چالیش

در حاشیه برگزاری نمایشگاه تبریز، تعدای از اهالی شهرک صنعتی چالیش همراه با روسای اتحادیه‌ها از شهرک صنعتی چالیش در تبریز بازدید کردند.
شهرک صنعتی یکی از شهر‌ک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی است که با هدف ایجاد مرکزی متمرکز برای صنف تولیدکنندگان کیف، کفش و سایر محصولات مرتبط برای افزایش بهره‌وری تولید، فروش و صادرات محصولات تولید شده تاسیس شده است.
به گفته محمد حسین باقری بنیانگذار شهرک صنعتی تخصصی کیف و کفش چالیش، این شهرک به مساحت 360 هزار متر است که 50 هزار متر آن برای فضای سبز و خیابان‌کشی در نظر گرفته شده است و 310 هزار متر آن به واحدهای تجاری و تولیدی اختصاص یافته است.
مرحله اول واگذاری 174 هزار متر در قالب فاز اول شهرک صنعتی به متقاضیان واگذار شده است. در فاز دوم حدود 740 واحد کاربری کوچک که هر کدام حدود 70 متر است در دست ساخت و ساز قرار دارد. در فاز اول شهرک صنعتی چالیش حدود 200 واحد صنعتی شروع به ساخت کرده‎اند.
به گفته بنیانگذار شهرک صنعتی چالیش تمام سندهای این شهرک به صورت تک برگ هستند و قرار است مسیر قطار شهری و میان شهری هم از آنجا بگذرد.
وی می‎گوید: ما به دنبال ایده‌ها و فکرهای تازه هستیم تا دست در دست هم اقتصاد کشور را رونق دهیم و برای جوانان ایجاد اشتغال کنیم. ما تجربیاتمان را در اختیار جوانان می‌گذاریم و آنها هم از دانش و تحصیلاتشان بهره می‌برند تا کشور پیشرفت کند. شهرک صنعتی چالیش در سال 1397 با کمک انجمن‌ها و اتحادیه و سازمان صنعت معدن و تجارت آغاز به کار کرده است.
بعد از بازدید از واحدهای تجاری شهرک از دفتر فروش زیره زیلان در شهرک صنعتی چالیش بازدید گردید و یاشار آلتونتاش نمایندگی جدید زیره زیلان را معرفی کردند.
رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران، خاطر نشان کرد که دولت باید دست از دخالت در کار بخش خصوصی بردارد و اجازه دهد تا بخش خصوصی به روند کاری خود ادامه دهد. آنها اگر دست ما را نمی‌گیرند حداقل پای ما را نگیرند.
اکبر زاهدی رئیس اتحادیه کفاشان اصفهان نیز پس از بازدید از شهرک به خبرنگار اخبار صنعت چرم و کفش گفت: 8 سال است که در اصفهان منتظر مساعدت دولت هستیم تا شهرک صنعتی اصفهان آغاز به ساخت و ساز کند که متاسفانه هنوز به سرانجام نرسیده است.
صنعت کفش صنعت اشتغالزایی است که اگر دولت همکاری‌های لازم را انجام دهد این صنعت جای پیشرفت زیادی در اصفهان دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید