کمبودی در تامین چرمِ کفش نداریم

0
313

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ایران با رد کمبود چرم برای تولید کفش گفت: در حال حاضر بیشتر از تقاضا و نیاز داخل تولید داریم. 

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، محمد لاهوتی در گفتگو خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر کمبود چرم در کشور برای تولید کفش، گفت: در داخل کشور به اندازه‌ی کافی و چه بسا بیشتر از تقاضای تولیدکنندگان کفش، چرم تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه چرم‌های مورد استفاده تولید کفش، چرم‌های بزی و گاوی است، گفت: از حدود یک دهه گذشته از چرم گوسفند هم به صورت محدود برای تولید کفش‌های لوکس استفاده می‌شود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات صنعت چرم و تاثیر آن بر روی صادرات چرم به صورت نیم ساخته گفت: نبود ماشین آلات به روز، کمبود نقدینگی، مشکلات واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی و افزایش قیمت تولید، همه دست به دست هم داده تا تولیدکنندگان به سختی از مرحله‌ی چرم نیم ساخته به مرحله‌ی ساخته حرکت کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ایران با اشاره به ممنوعیت واردات چرم به کشور گفت: اگر هم چرم به کشور وارد شود به صورت قاچاق است و از آن جایی که ایران به عنوان صادرکننده مواد نیم ساخته یعنی همان سالامبور است، بنابراین قاچاق دوباره‌ی همان محصول به کشور نشان می‌دهد قیمت‌های داخلی به مراتب گران‌تر است و قاچاق صرفه اقتصادی دارد.

آقای لاهوتی به قطب‌های تولید انواع چرم اشاره کرد و گفت: شهرک صنعتی “چرم شهر” قطب تولید چرم گوسفندی، “تبریز” قطب تولید چرم سنگین با بیشترین تولید چرم فینیش و “مشهد” قطب تولید چرم بزی در کشور است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید