کفش طبی و تاثیر آن در سلامت بدن

0
546

اگر از مشکل مزمن پا یا کمردرد ناشی از درد پا رنج می‌برید، سرمایه گذاری روی یک جفت کفش ارتوپدی عالی می‌تواند ایده خوبی باشد. کفش‌های ارتوپدی کفش‌های خاصی هستند که برای راحتی بیشتر پا و درمان درد پاشنه و انگشتان ساخته شده اند. امروزه افراد در هر سنی و اندازه کفش راحتی را فقط به دلیل عملکرد آن نمی‌پوشند. اگر قبلاً فقط کفش‌های ارتوپدی را می‌توانستید در طرح‌های ساده و محدود بیابید، اکنون می‌توانید از بین انواع کفش‌های زیبا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کفش طبی برای چه افرادی مناسب است 
کفش‌های ارتوپدی این اطمینان را ایجاد می‌کنند که از طرفین پا، پاشنه پا، انگشتان پا و قوس‌ها پشتیبانی می‌شود. افرادی که از درد مزمن پا رنج می‌برند، با استفاده از این کفش‌های راحتی، چه در هنگام ایستادن، راه رفتن یا دویدن می‌توانند احساس راحتی بیشتری داشته باشند. اگر مشکلی در پا ندارید، این کفش‌ها به شما کمک می‌کنند تا از بروز دردهای پا جلوگیری کرده و به شما امکان می‌دهند در طولانی مدت سلامت پاهای خود را حفظ کنید. در اینجا لیستی از مشکلات خاص وجود دارد که به دنبال رفع آن‌ها هستند:
صافی کف پا
بونیون‌ها یا تورم بورسا
انگشت چکشی 
پای دردناک، متورم یا آلوده
مشکلات قوس پا
درد پاشنه پا
پای ورزشکار
درد حاد پا
مشکلات پای دیابتی

انواع کفش‌های ارتوپدی


کفش‌های بدون نیاز به نسخه یا ارتوپدی عمومی
این کفش‌ها برای افرادی که مشکلات درد ساده و مزمن پا دارند خوب است. این کفش‌ها به هنگام فشار زیاد برای مدت طولانی به پا، باعث تسکین ناراحتی و درد می‌شوند. این موارد در بیشتر فروشگاه‌های آنلاین و فروشگاه‌های تخصصی خیابان‌های بزرگ به فروش می‌رسند. از ویژگی‌های معمول کفش‌های ارتوپدی بدون نیاز به نسخه می‌توان به خاصیت ضربه گیری بیشتر، فضای داخلی بزرگتر، فضای مخصوص ضربه گیری کناری و مواردی برای انگشتان، مچ پا و پاشنه، کفی‌های دوتایی و ساخت داخلی بدون درز اشاره کرد.

کفش‌های ارتوپدی سفارشی 
کفش‌های ارتوپدی سفارشی کفش‌های شخصی شده و مخصوص هستند. آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که متناسب با نیاز مشتری و ترجیحات مشتری در پای او قرار می‌گیرند. این کفش‌ها شامل قالب‌گیری کامل روی هر پا برای نصب دقیق‌تر و اصلاح موفقیت‌آمیز شرایط پا است. این کفش‌ها توسط پزشک یا متخصص ارتوپدی تجویز می‌شوند و قیمت آن از کفش‌های عمومی ارتوپدی بیشتر است. افراد آگاه به مد اکنون می‌توانند به دنبال پوشیدن این کفش‌ها باشند زیرا دوران کفش‌های زشت کمرنگ شده و تولید‌کنندگان کفش به ساخت کفش‌های ارتوپدی زیبا می‌پردازند که از نظر ظاهری مدرن‌تر و جذاب تر هستند.

فواید کفش طبی 
اگر در هنگام راه رفتن اغلب احساس درد می‌کنید، ممکن است بخواهید در مورد کفش‌های ارتوپدی اطلاعات کافی کسب کنید و دریابید که چگونه تهیه آن می‌تواند مزایایی برای سلامتی و زندگی شما به طور کلی فراهم کند.

پشتیبانی بی نظیر 
اگر از پاهای خود حمایت مناسب نکنید، پاهای شما در برابر بسیاری از بیماری‌های دردناک طولانی مدت مانند ورم کف پا و صافی کف پا آسیب پذیر است. شرایطی از این دست می‌تواند شما را دچار درد قابل پیشگیری کند و بی تحرکی قابل توجهی در شما ایجاد کند. بدتر از همه، مشکلات از این قبیل تا زمانی که آن‌ها را حل نکرده باشید، فقط بدتر می‌شود. خوشبختانه کفش‌های طبی برای پاهای صاف در حال حاضر به طور گسترده در دسترس هستند.
ارائه پشتیبانی عالی کار اصلی کفش ارتوپدی است. این موارد چیزی فراتر از پشتیبانی قوس پا است. یک کفش ارتوپدیک خوب، پشتیبانی کافی از انگشت پا و ضربه گیری و پشتیبانی قوس پا در وسط پا را ارائه می‌دهد. کفش‌های ارتوپدی می‌توانند به تدریج مشکلات تراز بندی در پاها را اصلاح کنند. این امر می‌تواند مشکلات قدیمی را برطرف کرده و از بروز مشکلات جدید به شرط پوشیدن جلوگیری کند.
کاهش درد پا 
یک فرد به طور متوسط ​​روزانه حدود 10000 قدم برمی دارد. این عددی است که فکر کردن در مورد آن آسان نیست، مگر اینکه فعالانه قدم ها را بشمارید یا اگر درد پا یا کفش نامناسب دارید متوجه آن می‌شوید. در آن شرایط، هر مرحله یک چالش و آزمایش است. کفش‌های ارتوپدی با فراهم کردن شرایط مناسب راهی موثر برای غلبه بر این چالش است.
کفش‌های ارتوپدی مدرن همان گزینه‌های دیگر کفش‌ها را پوشش می‌دهد که راحتی بیشتری را به پاهای شما می‌دهد. کفش‌های ارتوپدی حتی در اندازه‌ها، طول‌ها و عرض‌های وسیع تری نسبت به کفش‌های معمولی فروخته می‌شوند، و برای افرادی که ممکن است مجبور شوند به یک کفش ضعیف بسنده کنند، تناسب مناسبی دارد.
به طور کلی، کفش‌های ارتوپدی با ایجاد فضای بیشتر برای انگشتان پا، عرض بیشتر برای جلوگیری از تحریک و پاشنه‌های ایمن تر که مانع از لغزش ناخوشایند پاهای شما به سمت جلوی کفش می‌شوند، با کفش‌های معمولی متفاوت هستند.
هرچه کفش ارتوپدی بیشتر بپوشید، بهتر از کفش‌های ارزان و معمولی شما است. آن‌ها نه تنها آسیب‌های قبلی پا را برطرف می‌کنند، بلکه از شما در برابر آسیب‌های جدید، عدم تغییر تنظیمات و ناراحتی نیز محافظت می‌کنند.

بهبود گردش خون 
افرادی که تجربه ابتلا به دیابت را دارند، گاهی اوقات نگران سلامت پای خود هستند. برای آن‌ها، این مراقبت فقط به احساس درد مربوط نیست، بلکه به خطرات ناشی از بی‌حسی مربوط می‌شود. اگر به نوروپاتی دیابتی مبتلا هستید آسیب عصبی ناشی از مشکلات گردش خون در افراد دیابتی، ممکن است پاهای شما آن‌قدر بی‌حس شود که از پیشرفت مشکلات مزمن سلامتی چشم پوشی کنید. هر چه این مشکلات کشف نشده و درمان نشده باقی بمانند، جدی تر و اصلاح آن‌ها دشوارتر می‌شود.
کفش‌های ارتوپدی برای پیاده روی معجزه می‌کنند. فضای اضافی که آن‌ها برای حرکت پا در هر جهت ارائه می‌دهند گردش خون کلی در پا را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به آرامی مشکلات موجود جریان خون را برطرف کند. یک جفت کفش ارتوپدی راحت ممکن است برای کسانی که از نوروپاتی دیابتی یا درد عصبی رنج می‌برند نه تنها یک نعمت بلکه یک ضرورت مطلق باشد.

عدم انطباق صحیح 
در اکثر مشکلات مزمن پا، درد و سایر علائم در نهایت به دلیل عدم تغییر جهت و قوس پا است. آسیب به قوس پا، صافی کف پا و سایر موارد ترازبندی بدون توجه به سن، وزن و سطح تناسب فرد می‌تواند باعث درد شود. عدم انطباق پا فقط با گذشت زمان بدتر می‌شود و اگر آن‌ها را به اندازه کافی نادیده بگیرید، ممکن است تنها گزینه اصلاحی شما در نهایت جراحی دردناک و تهاجمی پا شود.
کفش‌های ارتوپدی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تشویق دوباره پاها به موقعیت‌های سالم و موثر، مشکلات عدم انطباق موجود را به تدریج ترمیم کنند. هر بار که با کفش‌های ارتز حرکت می‌کنید، فقط خود را برای یک روز پیاده‌روی راحت‌تر آماده نمی‌کنید. شما همچنین کمی قدم به سمت رفع مشکلات پا که قبلاً داشته‌اید برداشته‌اید. کفش‌های ارتوتیک را می‌توان “نگهدارنده و پیشگیری کننده” برای پاهای شما دانست، استفاده از این کفش‌ها باعث می‌شود که در آینده در پاها خود مشکل فلج کننده‌ای نداشته باشید.

تحرک بهتر
بیشتر مشکلات جدی پا دردناک است. اگرچه خود درد کافی نمی‌باشد، اما این شرایط توانایی شما را محدود می‌کند و محدودیت های ناعادلانه‌ای در نحوه حرکت و زندگی شما ایجاد می‌کند. با یک بیماری مزمن پا که درد قابل توجهی را تحمیل می‌کند، ممکن است چالش نداشته باشید که به جایی که می‌خواهید بروید و آنچه می‌خواهید انجام دهید.
کفش‌های ارتوپدی می‌توانند کمک زیادی به بازیابی تحرک از دست رفته شما کنند. خاصیت ضربه‌گیری متناسب، جادار بودن متناسب و طراحی آن‌ها برای جبران آسیب می‌تواند به شما در آزادی که می‌خواهید کمک کند. برای کسانی که با محدودیت‌های ناشی از مشکلات پا دست و پنجه نرم می‌کنند، کفش‌های ارتوپدی کمک بسیار بیشتری می‌کنند و نسبت به کفش‌های معمولی بسیار آزادتر هستند.


ویژگی‌های کفش‌های ارتوپدی بسیار زیاد است
کفش‌های ارتوپدی با کفش‌های معمولی تفاوت زیادی دارند. کفش‌های معمول بدیهی است که شیک‌تر و زیبا هستند اما وقتی صحبت از کارایی و راحتی می‌شود، زیاد نمی‌توان در مورد همین کفش‌های معمول صحبت و دفاع کرد.
کفش‌های ارتوپدی دارای ویژگی‌های عملکردی یا ارگونومیک هستند که آن‌ها را مناسب پا می‌کنند و گزینه ای بهتر به عنوان پوشیدن منظم کفش است. هنگام خرید کفش ارتوپدی اطمینان حاصل کنید که از ویژگی‌های خاص بودن آن آگاه هستید.
در زیر چهار ویژگی اصلی آورده شده است که باید به خوبی با آن‌ها آشنا باشید:
پاشنه‌های محکم: یک جفت کفش ارتوپدی پشتیبانی کافی از قسمت پاشنه را فراهم می‌کند. باعث ایجاد تعادل و کمک به حفظ وضعیت صحیح بدن می‌شود. پاشنه‌های خیلی بلند یا تیز معمولاً عدم تعادل ایجاد می‌کنند و فرصت بیشتری برای لغزش و افتادن باز می‌کنند.
انگشتان پهن: یکی از دلایلی که بسیاری از خانم‌ها و برخی از مردان استفاده از کفش‌های ارتوپدی را در نظر می‌گیرند، عامل گسترده بودن قسمت انگشتان پا در کفش‌های طبی است. کفش‌های باریک پیچیده‌تر و پر زرق و برق تر به نظر می‌رسند در حالی که کفش‌های پهن ارزان‌تر و جالب‌تر به نظر می‌رسند. با این حال، ویژگی خوب کفش‌های انگشت پهن این است که به پا اجازه می‌دهد نفس بکشد و اجازه حرکت می‌دهد. کفش‌های نوک تیز فقط از بیرون خنک به نظر می‌رسند اما پاها در اثر فشار محکمی که از لبه‌های باریک جلو وارد می‌شود، بی صدا رنج می‌برند.
زیره های داخلی متحرک: بیشتر کفش‌های ارتوپدی برای تعویض و تنظیم آسان، کف داخلی متحرک دارند. در برخی حتی می‌توان کفی‌های دوتایی قرار داد. هنگام انتخاب کفش، حتماً آن را با دقت نصب کنید تا ببینید مناسب آن است یا نه.
ساق‌های زبر: ساق‌های سخت و غیر قابل انعطاف مشخصه کفش‌های ارتوپدی با کیفیت است. ساق‌ها قوس‌ها را پشتیبانی می‌کنند، پاشنه را به زیره متصل می‌کنند و به هر کفشی ساختار می‌دهند. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه پایه کفش ثابت تر باشد، پشتیبانی از پا بیشتر
می‌شود.
منبع: مرکز جامع توانبخشی امید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید