اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کارها

0
333
اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کارها

جهان امروز با نام دنیای دیجیتال یا فضای مجازی آمیخته شده است. امروزه برای همه ما استفاده از اینترنت آنقدر رایج شده است که دیگر حتی به سختی متوجه می‌‎شویم چه زمان زیادی از روز را مشغول استفاده از آن بوده‌ایم.
همین فضای جذاب باعث شده بسیاری از کسب و کارها برای پیشرفت و توسعه کارشان و همچنین عبور از شکل سنتی کار و تجارت خود به فکر راهکارها و ابزارهای مدرن امروزی باشند.
برخی از کسب و کارها برای ورود به دنیای دیجیتال با راه‌اندازی سایت یا ایجاد کانال و پیج در شبکه‌های اجتماعی گام‌هایی برداشته‌اند.
از بین دو راهکار راه‌اندازی سایت و ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی قصد داریم در این مطلب خوانندگان عزیز را از اهمیت داشتن یک سایت برای کسب و کارشان آگاه کنیم.
یکی از مهمترین مسائلی که در اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار ضرورت دارد فراگیر بودن اینترنت است. در دنیای امروز بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای اینکه بخواهند زمان خود را در ترافیک‌های خیابان هدر دهند در منزل یا محل کارشان بمانند و نیازهای خود را از طریق خریدهای اینترنتی انجام دهند.
این دسته از افراد اولین جایی که برای رفع نیاز خود به دنبال آن می‌گردند وب‌سایت‌هایی است که می‌توانند با سرچ در گوگل به آنها دسترسی پیدا کنند. بنابراین اگر وب سایتی دارید که جایگاه مناسبی در صفحات اولیه گوگل دارد بدون شک می‌توانید این دسته از افراد را جذب و برخی از آنها را به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل کنید.
با راه‌اندازی سایت می‌توانید فروشگاه خود را بدون نیاز به مکان فیزیکی و یا حتی شعبه دوم فروشگاه فعلی خود را به صورت اینترنتی تاسیس کنید.
یکی از مهمترین دلایل داشتن وب سایت این است که شما را از محدودیت فیزیکی شهر و فروشگاه‌تان خارج کرده و برای همه مشتریانی که به محصول یا خدمتتان نیاز دارند، قابل دسترس می‌کند. حتی اگر به کسب و کار خود دسترسی نداشته باشید، وب سایت شما ۳۶۵ روز سال، ۷روز هفته و ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی در دسترس است.

افزایش اعتبار  کسب و کار با داشتن سایت
اعتبار یک کسب و کار برای مشتریان مهم است تا برای خرید تضمین شده کالا اقدام کنند. یکی از راه‌های جلب اعتماد مشتریان، داشتن وب سایت و شفاف بودن است.
درحقیقت، ۵۶% مردم نظر داده‌اند که به یک تجارت بدون وب سایت اعتماد نمی‎کنند. داشتن یک وب سایت خوب، اعتبار شما را به عنوان یک کسب و کار قانونی و به روز افزایش می‌دهد.
داشتن وب سایت می‌تواند یک ابزار درجه یک برای دیده شدن در بین تعداد زیادی از رقیبان باشد.

داشتن وب سایت کاری سخت یا گران نیست
برای داشتن وب سایت نیازی به فناوری اطلاعات ندارید. کافی است به یکی از شرکت‌هایی که کار طراحی سایت انجام می‌دهند اعتماد کنید. بیشتر این شرکت‌ها مشاوره لازم را به شما ارائه می‌دهند که جای هیچ گونه نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارد. وجود این همه وب سایت متنوع در اینترنت گواه است که داشتن وب سایت نه تنها کار پیچیده‌ای نیست بلکه بسیار هم تصمیم درستی است.

با وب سایت ها بازگشت سرمایه بیشتری دارید
چون هزینه وب سایت‌ها نسبت به هر نوع تبلیغات سنتی دیگر پایین‌تر و نتیجه‌اش به مراتب بیشتر است بنابراین وب سایت داشتن می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. اگر قصد دارید کسب و کارتان بیشتر دیده شود، وب سایت باید اولویت اول شما باشد.

وب سایت باعث صرفه جویی در زمان شما می‌شود
حتی اگر شما با ایمیل، تماس گرفتن، یا فرستادن پیام ارتباط‌های کسب و کار خود را انجام می دهید، برقراری ارتباط با مشتریان زمان زیادی از شما می‌گیرد. وب سایت شما می تواند با ارائه پاسخ به سوالات متداول مشتریان و اتوماتیک کردن خیلی چیزهای دیگر، در زمان شما صرفه جویی کند.

با سایت برندسازی کنید
وب سایت جایی برای معرفی و برندینگ شماست. اعتبار آنلاینی از کسب و کار شما را شکل می دهد. چیزی که کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما قادر به ارائه آن نیستند. وب سایت به شما این امکان را می‌دهد موقعیت خود را در بازار مشخص کنید تا مشتریِ دقیقی را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.
داشتن وب سایت باعث می‌شود تا مشتریان شما به صورت آنلاین (گاه مثبت و گاه منفی) نظر دهند. این نظرها چگونه بر کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد؟ ۷۰%کاربران نظرات مشتریان دیگر را باور می‌کنند .با استفاده از نظرات، نقاط ضعف کسب و کار خود را شناخته و در صدد رفع آن‌ها برآیید.
 به قول بیل گیتس: “اگر کسب و کار شما بر روی اینترنت وجود ندارد، در حقیقت کسب و کار شما اصلا وجود ندارد!”
اگر به دنبال رشد کسب و کارتان هستید و نمی‌خواهید از پیشرفت جهان جا بمانید، داشتن وب‌سایت یک امر ضروری برای شماست. از فرصتی که زندگی در عصر حاضر و دنیای تکنولوژی در اختیارتان گذاشته به نحو احسن استفاده کنید.

خبرنگار: ایمان شادی مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید