نوسان قیمت دلار روی قیمت دستگاه‌ ها تاثیرگذار است

0
366
تمام ماشین‌ آلات صنعت کفش را می‌ توانیم بسازیم

شرکت ماشین‌سازی ام‌گروپ یکی از شرکت‌های جوان در زمینه ساخت ماشین‌آلات کفش و تجهیزات آن به‌شمار می‌رود. این شرکت در هر شرایط کاری به تعهدات خود به مشتریان پایبند است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا نیاز بازار صنعت کفش به ماشین‌آلات را پاسخگو باشد. درباره فعالیت‌‌های ام‌گروپ در این روزهای سخت، با بهروز فرزام مدیر شرکت به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

سفارش‌های خود را تا بهمن ماه تحویل می‌دهیم
بهروز فرزام مدیر شرکت ام‌گروپ در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره سفارش‌های این شرکت عنوان کرد:‌ ما تا بهمن ماه سفارش‌های سال‌جاری را در دست اقدام داریم که باید آنها را آماده کرده و تحویل دهیم. روال کار ما ساخت ۶ دستگاه در ماه است، بنابراین بر سر تعهدی که با مشتریان خود داریم، باید دستگاه‌های آنها را تحویل دهیم. تا کنون نیز بر همین روال پیش رفته‌ایم؛ هرچند این روزها سفارش‌ها بسیار کند شده است و مشتری‌ها نیز تحویل دستگاه خود را به تاخیر می‌اندازند. البته ما نیز به دلیل اینکه قیمت‌ دستگاه‌ها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد تغییر می‌کند و افزایش می‌یابد، تمایل چندانی به نوشتن قرارداد نداریم.
فرزام در پاسخ به این پرسش که نوسان قیمت دلار روی تولید و قیمت محصول شما تاثیرگذار بوده است، بیان کرد: قیمت تمام لوازم مورد نیاز ما تحت تاثیر قیمت دلار قرار دارد، چراکه بیشتر این لوازم مورد نیاز، خارجی هستند، برخی مواد داخلی مورد نیاز مانند آهن‌آلات و آلومینیوم هستند که از قیمت دلار تاثیر می‌پذیرند.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به افزایش قیمت دلار در قبال قراردادهای خود چه می‌کنید، گفت: ما قراردادهایی که منعقد کرده‌ایم را تحویل می‌دهیم و برای سفارش‌های خود از قبل کالاهای مورد نیاز را خریداری می‌کنیم و دستگاه‌ها را هم تحویل می‌دهیم و زمان تحویل قیمتی اضافه دریافت نمی‌کنیم و مبلغ قرارداد، هر چه باشد، همان مبلغ را دریافت می‌کنیم. این در حالی است که برخی بارهای وارداتی ما تاخیر پیدا کرده و حدود ۵ تا ۱۰ روز تاخیر در تحویل بار داریم، زیرا مسائل گمرک از دست ما خارج است.

خدمات ام‌گروپ به مشتریان
مدیر شرکت ام‌گروپ در پاسخ به این پرسش که درخصوص خدمات پس از فروش ماشین‌آلات چه برنامه‌ای داشته‌ و دارید، گفت: ما خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌دهیم و هم‌اکنون نیز به‌گونه‌ای کار می‌کنیم که مشتری‌ای که از ما دستگاه خریداری می‌کند باید اپراتور آن کار کردن با دستگاه را بلد باشد، از این‌رو زمان تحویل دستگاه از اپراتور می‌خواهیم که حضور داشته باشد تا کار کردن با دستگاه را به او بیاموزیم. در غیر این صورت ما دستگاه را راه‌اندازی نمی‌کنیم. بسیار اتفاق افتاده که مشتریان یک دستگاه را خریداری کرده باشند، اما هنوز قادر نشده‌اند اپراتور خوب روی آن بگذارند، درحالی‌که پیشنهاد ما این است که حتما روی دستگاه اپراتور بگذارند. وی در ادامه توضیح داد: دستگاه‌های ما معمولا خرابی ندارد و تنها نیاز به سرویس دارند و این امر نیز نیازمند آن است که کسی بتواند با دستگاه کار کند. ما کار کردن با دستگاه را اطلاع‌رسانی کرده و بسیاری از اطلاعات را در صفحه اینستاگرام خود می‌گذاشتیم که این امر بسیار به ما کمک می‌کرد. البته هم‌اکنون با توجه به محدودیت اینترنت و فیلتر شدن اینستاگرام در این زمینه فعالیت نداریم. ما در اینستاگرام آموزش می‌دادیم و سوال مطرح می‌کردیم که چنین فعالیت‌هایی برای کاربران بسیار مفید بود.
بسیاری از اپراتورهای حرفه‌ای به سوالاتی که ما مطرح می‌کردیم، پاسخ می‌دادند و این پرسش و پاسخ‌های متعدد را استوری می‌کردیم که این امر سبب بالا رفتن اطلاعات عمومی کاربران ما می‌شد؛ چنانکه هم‌اکنون مشتری‌های ما اذعان می‌کنند که آن شرایط برایشان بسیار مفید بوده است.
فرزام در پاسخ به این پرسش که در دورانی که فضای مجازی کمرنگ شده، چه می‌کنید، تصریح کرد: در شرایط پیش آمده، تمایلی به فعالیت نداریم، هم‌اکنون نیز می‌توانیم اطلاعات، مسابقات و استوری‌ها را روی صفحه اینستاگرام بگذاریم، ولی شرایط این روزها به گونه‌ای شده که مناسب چنین کارهایی نیست، ما نیز ترجیح می‌دهیم این کار را انجام ندهیم.

حضور در نمایشگاه آری یا خیر؟
مدیر شرکت ام‌گروپ در پاسخ به این پرسش که آیا در نمایشگاه حضور خواهید داشت، گفت: یکی از دلایل عدم تمایل حضور ما در نمایشگاه به‌دلیل شرایط به‌وجود آمده در کشور است، چراکه احساس می‌کنیم، در کل شرایط برای حضور در نمایشگاه مساعد و مناسب نیست. دلیل دیگر، موضوع تغییر قیمتی است که به دلیل تغییر قیمت دلار روی دستگاه شکل گرفته است. البته می‌دانیم که ماه‌های ابتدایی سال آینده قیمت‌ها تغییر پیدا خواهد کرد. پیش‌بینی ما دلار ۴۵ هزار تومانی است، به همین خاطر روی قیمت دستگاه تاثیرگذار خواهد بود و توجیه ندارد که دستگاه‌های خود را با چنین شرایطی به فروش برسانیم. البته سعی می‌کنیم در نمایشگاه‌های قم، تهران و هیدج حضور داشته باشیم، البته شرایط را در نظر می‌گیریم البته یا در کل در نمایشگاه شرکت نمی‌کنیم یا اگر بخواهیم حضور داشته باشیم در یکی از این سه نمایشگاه حضور خواهیم داشت.
فرزام در ادامه توضیح داد: کار ما با تولیدکنندگان زیره و کفش فرق می‌کند، بسیاری از تولیدکنندگان یا نقدی یا با چک‌های یک تا سه ماهه کالای خود را می‌فروشند که طی دو تا سه ماه پول آنها برمی‌گردد، ولی چون شرایط ما یک ساله است، این موضوع به ما ضرر می‌رساند، از این‌رو باید با احتیاط عمل کنیم.
وی در پایان با اشاره به متعهد بودن قراردادهای ام‌گروپ عنوان کرد: تا آنجا که در توان ما است و به قراردادهایی که با مشتریان خود بسته‌ایم، متعهد هستیم و محصول سفارشی خود را به‌موقع به آنها تحویل می‌دهیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید