از کمبود نیروی ماهر تولید کفش تا خودکفایی همدان در تولید زیره‌های پیو

0
202
کفش همدان

مجله اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایسنا رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان اعلام کرد: متأسفانه کمبود نیروی ماهر در زمینه تولیدات کفش برخی از تولیدکنندگان همدان را با مشکل مواجه کرده و بیش از پیش نیاز به نیروی متخصص در این زمینه احساس می شود.

احمد گازرانی یکشنبه ۱۵ مرداد در جمع خبرنگاران، از برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی کیف و کفش و ماشین آلات صنعتی از ۱۷ تا ۲۰ مرداد در شرکت نمایشگاه‌های استان خبر داد و افزود: این نمایشگاه در این مدت در قالب ۶۵ غرفه متفاوت و حضور ۵۰ درصدی شرکت های همدانی و مابقی از تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، قم و زنجان در سالن اصلی نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در نمایشگاه کیف و کفش تخصصی در همدان رقم می خورد، حضور پررنگ تجار بزرگی چون شیخ مصطفی عبدل الرحمن، از اقلیم کردستان عراق است که از نظر جایگاه سیاسی یکی از برجسته ترین افراد آن منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ مرداد همایش ملی صنعت کیف و کفش در تالار انصارالحسین(ع) سپاه همدان برگزار خواهد شد و از مسئولان استانی و نمایندگان برای شرکت در این برنامه دعوت به عمل می آید و میهمان ویژه این برنامه گرجی، مدیرکل نساجی کشور است.

گازرانی تصریح کرد: خوشبختانه استان همدان در تولید کیف و کفش جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و رتبه دوم را در تولید این محصول به خود اختصاص داده به طوریکه پیشرفت در صنعت کیف و کفش در همدان سیر صعودی داشته و این اتفاق خوب در مدت زمان کوتاهی رقم خورده و امروز تولیدکنندگان برای رونق اقتصادی خودشان را فدا می کنند تا در صنعت حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی توضیح داد: در حال حاضر درخواست صادرات کیف و کفش از سوی کشورهای همسایه وجود دارد و همدان به پاکستان، افغانستان و اقلیم کردستان صادرات داشته و باعث ارزآوری برای کشور شده است.

گازرانی ادامه داد: تجار خارجی علاقه زیادی به سرمایه گذاری در استان دارند و بر این باور هستند که همدان برای سرمایه گذاری یک مکان بکر است و ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد، آنها به دنبال سرمایه گذاری در این استان هستند چراکه اطمینان خاطر کافی از کَسَبه این شهر دارند.

وی یادآور شد: خوشبختانه ۱۰ هزار نیروی متخصص به صورت مستقیم در کارخانه ها و کارگاه های کیف و کفش همدان در حال فعالیت هستند که ۹۸ درصد کفش زنانه و تنها دو درصد کفش مردانه و بچگانه تولید می کنند.

گازرانی اضافه کرد: استان آذربایجان شرقی، همدان را رقیب خود نمی داند چراکه ۹۸ درصد تولیدات استان همدان زنانه بوده و این استان به دنبال هم افزایی و همکاری با ماست و این نقطه قوتی است که در جهت پیشرفت و صادرات می شود از آن استفاده کرد.

وی مطرح کرد: متأسفانه کمبود نیروی ماهر در زمینه تولیدات کفش برخی از تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده و بیش از پیش نیاز به نیروی متخصص در این زمینه احساس می شود چراکه پیشرفت ها به شرطی پایدار خواهد بود که در همه زمینه ها به خودکفایی برسیم و ایجاد یک دانشگاهی که بتواند دانشجوی متخصص در زمینه دوخت تا بسته بندی تربیت کند، چاره کار در زمینه تولید کیف و کفش است. 

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه دستگاه های دولتی باید به صنعتگران کمک کنند، اظهار کرد: برای پیشرفت بیشتر نیاز به یاری اداره برق و اداره امور مالیاتی هستیم چراکه با قطع شدن برق کار تولیدکنندگان می خوابد و مشکلاتی را برای آنها ایجاد می کند و اداره امور مالیاتی هم با کاهش مالیات صنعتگران این حوزه می تواند تولید را رونق بخشید و اشتغال را در همدان تقویت کند.

نایب رئیس اتحادیه کیف و کفش چرم همدان نیز با ضروری خواندن حمایت از تولیدات چرم بیان کرد: این صنعت نقش بسزایی در اشتغالزایی دارد که با حمایت از آن می‌توان این صنعت را شکوفا کرد.

محمدجواد بابایی اظهار کرد: شرکت در نمایشگاه توانمندی های ایران در گوانگژو چین که صرفا از صنایع تولیدی کشور به از غیر خشکبار، صنعت چرم استان همدان با چهار غرفه به مدت چهار روز در کنار ۵۵ کشور دیگر شرکت کرد که مورد استقبال تجار و علاقمندان به چرم قرار گرفت.

وی افزود: خوشه چرم همدان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی دوره اپراتوری چرخ های کامپیوتری را در ماه پیش به مدت چهار روز با استاد متبحر شرکت ژوتیه برای علاقمندان برگزار کرد که ۱۸ شرکت کننده هم داشت، یک دوره تخصصی کفش‌دوزی پالودو نیز با همکاری خوشه و اتحادیه از یک تا ۲۰ شهریور برگزار خواهد شد.

بابایی اضافه کرد: دوره‌ تخصصی کار با دستگاه(پیو) برای نخستین بار در همدان با همکاری اتحادیه کیف و کفش و خوشه در شهریورماه برگزار خواهد شد به طوریکه تا سال گذشته همدان واردکننده زیره کفش تزریقی بود اما خوشبختانه امسال با آوردن این دستگاه استان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان زیرهای تزریقی شد و چهار شرکت در حال تولید این زیره های تزریقی هستند.

مسئول برگزاری نمایشگاه کیف، کفش و چرم همدان نیز گفت: نهمین نمایشگاه صنعت کیف و کفش با حضور هفت استان از ۱۷ مرداد در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان دایر است.

شهرام حسین‌نژاد دانشور بیان کرد: خوشبختانه هر سال نسبت به سال گذشته پیشرفت در نمایشگاه کیف و کفش هم به لحاظ تعداد شرکت کنندگان و هم به لحاظ وسعت داریم و این نوید پیشرفت استان همدان است.

وی افزود: ۶۵ برند در نهمین نمایشگاه کیف و کفش حضور دارند و از نقاط قوت نسبت به سالیان گذشته حضور صنایع وابسته در این مجموعه است و خوشبختانه نمایشگاه صنعت کیف و کفش استان همدان رشد بسزایی داشته و در صنعت کفش زنانه با استان خراسان رضوی در حال رقابت است به طوریکه در این راستا رتبه سوم کشور را به خودش اختصاص داده و توانسته صادراتی به کشورهای همسایه داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید