افزایش ۶۰ درصدی قیمت کفش در استان همدان

0
487
افزایش ۶۰ درصدی قیمت کفش در استان همدان

رئیس اتحادیه کیف‌و کفش چرم همدان از افزایش ۶۰ درصدی قیمت کفش دراستان خبرداد و گفت: متأسفانه مواد اولیه تولید کفش که بخشی از آن در داخل کشور و برخی دیگر از خارج کشور تأمین می‌شود با افزایش ۱۰۰ در صدی روبه‌رو بوده و براین اساس ‌قیمت کفش نیز باید با افزایش ۱۰۰ در صدی مواجه می‌شد اما تولید کنندگان ‌ما برای حفظ قدرت خرید مردم از بخشی از سود خود صرف‌نظر کرده و قیمت را تا ۶۰ درصد افزایش داده‌اند.

خبر عزل احمد گازرانی از عضویت در هیأت رئیسه اتاق اصناف همدان تکذیب شد

اخبار صنعت چرم و کفش – احمد گازرانی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره بر وضعیت بازار کفش، افزود: وضعیت بازار بسیار آشفته بوده و قدرت خرید مردم به هیچ وجه مورد قبول تولید کنندگان و فروشندگان نیست و در این راستا باید گفت اگر تولیدکنندگان ما در خارج از استان بازار فروش نداشتند به‌طور قطع با ورشکستی صد درصدی تولید کنندگان کفش استان مواجه بودیم.

وی در ادامه با تأکید برسهم کفش‌‎های تولیدی استان در بازار، خاطرنشان کرد: در بازار به‌دلیل افزایش رقابت و همچنین رضایت خریداران باید تنوع وجود داشته باشد و در حال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد کفش‌های موجود در بازار استان، کفش‌های تولید شده در خود استان هستند.

این مقام مسئول با اشاره استقبال مردم از کفش‌های تولیدی در استان، تصریح کرد: کفش‌های تولیدی در استان بیشتر کفش‌های مجلسی زنانه بوده و با توجه کاهش مجالس به‌دلیل شرایط کرونایی و همچنین وجود تورم بالا در جامعه استقبال مردم از این کفش‌ها کاهش پیدا کرده و مردم بیشتر به تعمیر کفش‌ روی آورده‌اند.

گازرانی از تأثیر تعطیلی مدارس بر بازار کیف و کفش خبرداد و گفت: تعطیلی مدارس آسیب جدی به تولیدکنندگان کیف استان وارد کرده و بسیاری از کیف‌های تولید شده در سال‌های قبل در انباره‌های تولیدکنندگان دپو شده است.

وی در پایان با اشاره بر مشکلات تولید کنندگان، اظهار کرد: برای راه‌اندازی هر کدام از تولیدی‌های کیف‌و کفش زحمت بسیاری کشیده شده است و درحال حاضر تولیدکنندگان ما با مشکل جدی مواجه بوده و به حمایت مسئولین نیاز دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید