جابه‌جایی کفاشان از بازار تهران موثر نیست/ راه حل ایمن سازی است نه حذف و انتقال!

0
471
جابه‌جایی کفاشان از بازار تهران موثر نیست

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر بخواهیم صنفی همچون تولیدکنندگان کفش را از بازار بزرگ تهران حذف کنیم یا جابجایی انجام شود قطعا لطمه‌های فرهنگی در پی خواهد داشت.

اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان– علیرضا نادعلی گفت: متاسفانه آتش سوزی در بازار بزرگ تهران از جمله اتفاقاتی است که هر از گاهی رخ می‌دهد و متاسفانه بحث ایمنی آن به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران،  اینکه ما راسته‌ای را از بازار تهران حذف کنیم تا ایمنی حفظ شود چندان موثر و پسندیده نیست. در طول سالیان گذشته نگاه فرهنگی به اقتصاد نداشته‌ایم و بسیاری از راسته‌هایی که نمایندگان صنوف بودند حذف شدند.

نادعلی گفت: اگر ما بخواهیم یکی از اصناف را از بازار بزرگ تهران حذف یا جابجا کنیم قطعا لطمه‌های فرهنگی در پی خواهد داشت. در کشورهای دیگر برای حفظ بنای تاریخی آن مکان را تخریب نمی‌کنند بلکه کار ایمن سازی را انجام می‌دهند.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، برای ایمن سازی بازار تهران باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و همفکری انجام دهیم، اینکه شهرداری تهران برنامه ای برای ایمن سازی بازار تهران دارد یا خیر هم بنده اطلاعی ندارم و باید سوال کرد. همچنین بازار تهران بحث میراثی هم دارد ما هرکاری را نمی‌توانیم انجام دهیم و تعارض منافع ایجاد می‌کند.

نادعلی گفت: با این بودجه‌ها، به نظرم با مشارکت بازاری‌ها می‌توان کار را پیش برد.

پیشتر مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفته بود که صنف تولیدکنندگان کفش باید از بازار تهران منتقل شوند و کنار هم نباشند زیرا بسیار شغل پرخطری است و کنار هم بودن آن‌ها در زمان امداد رسانی دشوار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید