در نمایشگاه کیف و کفش همدان چه گذشت؟

0
247
ششمین نمایشگاه تخصصی صنعت کیف و کفش چرم همدان

استان همدان یکی از استان‌هایی است که در زمینه صنعت کفش فعالیت جدی دارد. ششمین نمایشگاه تخصصی صنعت کیف و کفش چرم همدان ۳۰ دی ماه سال‌جاری با مشارکت تولیدکنندگان کفش، تولیدکنندگان مواد اولیه و ماشین‌آلات وابسته برگزار شد.
احمد گازرانی رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان درباره نمایشگاه برگزار شده در گفت‌وگو با مجله «اخبار صنعت چرم و کفش» عنوان کرد‌: در نمایشگاه کیف و کفش همدان مشارکت و حضور بازدیدکنندگان و مشتریان خوب بود. با وجود هوای سرد، مشتریان اطراف همدان به دیدن نمایشگاه آمدند.

مسابقه ساخت کفش در حاشیه نمایشگاه
گازرانی در ادامه با اشاره به نخستین دوره مسابقاتی که در این دوره برپا شد، عنوان کرد:‌ در نمایشگاه نیز برای نخستین‌بار یک مسابقه برگزار شد. اگر بخواهیم که تولیدات کفش را به مرحله صادرات برسانیم، نیازمند هستیم که یک رقابت بین تولیدکنندگان ایجاد کنیم، از این رو ایده مسابقه را مطرح کردیم و در این مسابقه باید از طریق سامانه فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام انجام شد. از بین افراد ثبت‌نام‌کننده ۱۲ نفر مورد داوری اولیه قرار گرفتند و این ۱۲ نفر در روز اول بهمن ماه شروع به ساخت کفش کردند. مشارکت خوب بود و تولیدات این ۱۲ نفر نیز به نسبت خوب بود، اما به لحاظ کیفیت و زیبایی کار سه نفر برگزیده شدند و جایزه نقدی خود را دریافت کردند. تمامی شرکت‌کنندگان راضی بودند و داوران ما در سطح بین‌المللی و از تهران و از ترکیه حضور داشتند و رای‌ها محرمانه بود. روی کفش‌ها نیز اسم کسی نوشته نشده بود و از روی کدی که روی کفش‌ها خورده شده بود، داورها قضاوت کردند.

افتتاحیه‌ای همراه با پرچم آستان قدس
وی همچنین درباره افتتاحیه این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در افتتاحیه ما از خداوند و امام هشتم مدد گرفتیم و با توجه به اینکه آن روزها، ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) بود، از این رو از خدام امام رضا(ع) دعوت به عمل آوردیم تا افتتاحیه همراه با برکتی باشد و خدام نیز پرچم آستان قدس رضوی را برای افتتاحیه به اینجا آوردند و با توجه به تشریفات و پرچم آستان قدس، افتتاحیه انجام شد، امیدواریم که به برکت نام امام رضا(ع)، همراه با برکتی برای تولیدکنندگان باشد.
رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان همچنین با اشاره به تعداد غرفه‌های نمایشگاه عنوان کرد: ۵۵ غرفه از شهرهای مختلف مانند مشهد، تهران، تبریز، اصفهان، قم، اسلامشهر، هیدج و ۳۵ برند از همدان در نمایشگاه حضور داشتند.
گازرانی در پایان عنوان کرد:‌ از تمام کسانی که در این نمایشگاه ما را یاری رسانیدند، کمال تشکر را دارم، با وجود بارندگی و سردی هوا، اما نهایت تلاش خود را به کار گرفتند و کسانی از اصفهان، هیدج، اسلامشهر، تبریز و آقای اژدرکش از تهران و آقای یاشار از ترکیه تشریف آورده بودند، از تمام آنها کمال تشکر را دارم. از مجله اخبار صنعت چرم و کفش نیز کمال را تشکر دارم که با تمام توان در این صنعت کار می‌کنند.


تمام استان‌های تولیدکننده کفش در نمایشگاه حضور داشتند
شهرام دانشور مدیر نمایشگاه کفش همدان نیز در گفت‌وگو با مجله «اخبار صنعت چرم و کفش» عنوان کرد: در نمایشگاه کفش همدان ۵۲ شرکت از سراسر کشور حضور داشتند که البته خود تولیدکنندگان همدانی حضور پررنگ‌تری داشتند. تولیدکنندگان کفش ایران از جمله استان‌های اصفهان، مشهد، قم، زنجان و … حضور داشتند. باوجود اینکه نمایشگاه صنایع وابسته و ماشین‌آلات بودند، چند برند نیز در حوزه لوازم کفش و ماشین‌آلات نیز حضور داشتند.
دانشور ادامه داد:‌ کل فضای نمایشگاه ۱۵۰۰ متر بود. چه در نمایشگاه شیراز و چه در نمایشگاه همدان با محدودیت فضا روبه‌رو بودیم و برخی تولیدکنندگان به دلیل این محدودیت قادر به حضور در این نمایشگاه‌ها نشدند. از آنجا که پس از شیوع بیماری کرونا، جزو نخستین نمایشگاه‌ها بودند، تولیدکنندگان بسیار رغبت داشتند که در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

برگزاری نمایشگاهی با شور و شوق
وی ادامه داد: نمایشگاه همدان ششمین سال برگزاری آن بود. این نمایشگاه زیر نظر اتحادیه کفش همدان و هیات مدیره آن (آقای گازرانی) برگزار شد و من نیز مدیریت اجرایی این نمایشگاه را برعهده داشتم. در شش سال گذشته این نمایشگاه باعث شور و حال خاصی در بین تولیدکنندگان شده است و در حقیقت کاتالیزوی است که تولیدکنندگان را به جلو می‌برد. همین نمایشگاه سبب شد که تعداد تولیدکنندگان در استان همدان افزایش پیدا کند. در نخستین نمایشگاهی که در سال ۱۳۹۳ برگزار شد، رئیس اتحادیه عنوان می‌کردند که ۲۰۰ تا ۳۰۰ تولیدکننده در همدان مشغول به کار هستند که هم‌اکنون تعداد آنها به ۹۰۰ واحد تولیدی رسیده است. یکی از عوامل رشد این کارگاه‌ها برپایی این نمایشگاه بوده است. در برخی استان‌ها نیز از جمله استان کرمانشاه، کردستان، ایلام، زنجان و قزوین که به عنوان بازدیدکننده حضور داشتند، معمولا شاهد تحولی عظیمی در نمایشگاه همدان بودند.
دانشور اضافه کرد: امسال به علت فضای جوی همدان کار تا حدودی با مشکل روبه‌رو شد، اما در کنار این نمایشگاه مسابقه طراحی و تولید کفش نیز با حضور اتحادیه‌های مختلف کفش برای نخستین‌بار برگزار شد که تنوع خاصی به نمایشگاه بخشیده شده بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید