اکسپو ریوا با موفقیت برگزار شد

0
1286

نود و پنجمین نمایشگاه کفش و لوازم جانبی چرم، اکسپو ریواشو، ۱۸ تا ۲۰ جولای ۲۰۲۱ در دهکده دل‌گاردای ایتالیا به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، در این نمایشگاه ۴۰۶ شرکت تولیدکننده کفش و لوازم جانبی چرم، با هدف بهبود وضعیت صنعت کفش، محصولات خود را به نمایش گذاشتند. در جریان برگزاری اکسپو ریوا، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از ۷۹ کشور مختلف از این نمایشگاه بازدید کردند.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه نه تنها از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان، لهستان، اسپانیا، فرانسه و هلند در این نمایشگاه حاضر شدند بلکه همانند سال‌های گذشته از کشورهای روسیه، کانادا، ایالات متحده آمریکا و تایوان نیز بار دیگر به اکسپو ریوا آمدند تا توانمندی‌های خود را در صنعت کفش به نمایش بگذارند.

نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در جریان برگزاری نمایشگاه دل‌گاردا نشان از مشارکت خوب و رضایت شرکت‌های حاضر و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه دارد.

آنچه در طول برگزاری سه روزه اکسپو ریوا حاصل شد، نگاه مثبت فعالان صنعت چرم و کفش به آینده این صنعت بود.

انریکو سیتا، اقتصاددان و رئیس کمیته علمی اکسپو ریوا در این زمینه می‌گوید: در شرایطی که هنوز صادرات به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با چالش مواجه است، شرکت در این نمایشگاه نشان داد که وضعیت این صنعت رو به بهبودی است و به نظر می‌رسد که صنعت کفش و چرم جزو اولین بخش‌هایی است که توانسته از بحران به وجود آمده خارج شود.

به گفته وی با برگزاری اکسپو ریوا بازارهای جدیدی برای این صنعت پیدا شد که می‌‌تواند به طور موقت جایگزین مشتریانی شود که همچنان قادر به سفر و حضور در نمایشگاه‌ها نیستند. لذا می‌توان پیش‌بینی کرد که جریان‌های صادراتی جدیدی در قاره‌های مختلف در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: بخش دیجیتال اکسپو ریوا که از ۱۳ژوئن کار خود را آغاز کرده است، تا ۳۰ سپتامبر ادامه داشته و فعال خواهد بود. نکته قابل توجه این است که در طول سه روز برگزاری نمایشگاه دل‌گاردا، پلتفرم دیجیتال اکسپو ریوا شاهد افزایش چشمگیر تعداد شرکت‌کنندگان بود و از بیش از ۱۲۰ شرکت، برای حضور مجازی، پشتیبانی کرد.

روبرتو پل‌گرینی، رئیس کنگره ریوا دل‌گاردا نیز با اشاره به اهمیت برگزاری اکسپو ریوا گفت: برگزاری این نمایشگاه نقطه عطف بسیار مهمی برای ماست و توانمندی‌، بلوغ و عملکرد حرفه‌ای ما را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: نمایشگاه کفش و لوازم جانبی چرم بار دیگر از ۱۵ تا ۱۸ ژانویه سال ۲۰۲۲برگزار می شود.

رضایت شرکت‌کنندگان در نمایشگاه

ایمانول مارتینز، مدیر بازاریابی و توسعه تجارت بین المللی FICEکه یک انجمن اسپانیایی و یکی از حاضران در اکسپو ریوا است، گفت: ما از همان ابتدای حضور در نمایشگاه از میزان درخواست‌ها و سفارشات انجام شده شگفت زده شدیم. به ویژه درخواست‌هایی که از شرکت‌های اروپایی وجود داشت؛ علاوه بر اینکه ما با خریدارانی از روسیه و ایالات متحده نیز ملاقات کردیم.

این اتفاق، نشانه خوبی است. به نظر من  زمان آن رسیده بود که بار دیگر فعالان صنعت چرم و کفش دور هم جمع شوند و محصولات خود را به نمایش بگذارند. مردم به اهمیت حضور در چنین نمایشگاه‌هایی اعتقاد دارند و به محض این که دولت ایتالیا محدودیت‌های نمایشگاه‌هایی را حذف کرد، استقبال شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه چشمگیر بود. ما در اینجا با ۲۰ شرکت به صورت حضوری و ۷ شرکت به صورت آنلاین حاضر شدیم.

محمد زبیر، مدیر آموزش  و کاشف عباس، مدیر فروش یک انجمن یک پاکستانی نیز معتقدند: ما ۱۳ سال است که در اکسپو ریوا شرکت می کنیم. این نمایشگاه، رویداد بسیار برای ما تلقی می‌شود چرا که ما می‌‌توانیم در جریان آن با بازار ایتالیا و اروپا ارتباط برقرار کنیم. حال که پس از یک سال توقف، بار دیگر این نمایشگاه برگزار، از آن استقبال کردیم. نمایشگاه فرصتی عالی برای تبادل نظر و از سرگیری تجارت است. در این دوره، ما با ۱۰ شرکت که ۷ شرکت از آنها متعلق به انجمن کفش پاکستان بود در این نمایشگاه حاضر شدیم و در طول برگزاری نمایشگاه توانستیم با استفاده از فرصت‌های ارائه شده، با مشتریان جدید ملاقات کنیم و بازدیدهای بیشتری به خصوص از طریق تماس های جدید از اروپا و شرق داشته باشیم.

 هالدون سای، کارشناس بخش صنعتی انجمن صادرکنندگان ترکیه نیز با اشاره به اهمیت برگزاری اکسپو ریوا گفت: با برگزاری نمایشگاه دل‌گاردا، فرصتی به وجود آمد که شرکت‌های ترکیه‌ای نمی‌خواستند این فرصت را از دست بدهند. لذا از برگزاری آن استقبال کردند تا بتوانند بار دیگر ارتباط خود را با بازار اروپا برقرار کنند. در این نمایشگاه یازده شرکت به سرپرستی انجمن صادرکنندگان ترکیه در نمایشگاه حاضر بود و همه شرکت‌کنندگان از نتایج حضور در این نمایشگاه بسیار راضی بودند

آندره کاردن، مدیرعامل یک شرکت ایتالیایی که در این نمایشگاه شرکت کرده است نیز گفت: من از حضور در نمایشگاه بسیار راضی هستم. این اولین بار است که ما اکسپو ریوا شرکت می‌کنیم و باید بگویم که عالی بود. ما بسیاری از ارتباطات جدید را با خریداران لهستانی و فرانسوی برقرار کردیم. همچنین قراردادی را با یکی از برند‌های مهم کفش منعقد کردیم. علیرغم شیوع ویروس کرونا، ما هرگز فعالیت خود را متوقف نکرده‌ایم و خوشحالیم که نتایج مثبتی را از طریق شرکت در این رویداد به دست آوردیم.

منبع: exporivaschuh

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید