۲۰ درصد شهرک صنعتی قرچک، متعلق به واحدهای کفش است

0
87
شهرک صنعتی قرچک
شهرک صنعتی قرچک

۲۰ درصد شهرک صنعتی قرچک، متعلق به واحدهای کفش است

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، شهرک صنعتی قرچک واقع در استان تهران شهرستان قرچک، یکی از بزرگترین و مهمترین شهرک‌های صنعتی ایران است که تا مرکز استان حدود 20 کیلومتر و تا مرکز راه آهن حدود 5 کیلومتر فاصله دارد.
این شهرک صنعتی به دلیل توجه به الزامات و زیرساخت‌های زیست محیطی عنوان نخستین شهرک صنعتی قرچک سبز کشور را به خود اختصاص داده است. اجرای شهرک صنعتی قرچک در 3 فاز برنامه‌ریزی شده است. فاز نخست آن با ۸۰۰ واحد در دست راه‌اندازی است که حدود ۲۰ درصد این واحدها به واحدهای کفش اختصاص دارد.
محمد والایی نایب رئیس شرکت شهرک صنعتی قرچک در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: حدود ۷۰ نفر از اعضای اتحادیه کفش در شهرک حضور دارند، اما بین ۱۰ تا ۱۵ واحد فعال هستند، به عبارتی حدود ۲۰ درصد واحدهای کفش حضور فعال دارند. در فاز ۱ شهرک حدود ۸۰۰ واحد حضور خواهند داشت که ۲۰ درصد آنها متعلق به کفشی‌هاست و یک خیابان آن متعلق به واحدهای کفش است.

والایی

فعالیت شهرک قرچک

والایی درباره شهرک قرچک توضیحات بیشتری ارائه داد و گفت: این شهرک از سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرده است و هم‌اکنون نیز ۹۰ درصد شهرک صنعتی قرچک ساخته شده است و از ۸۰۰ واحد حدود ۲۰۰ واحد آن فعال شده است.

برنامه بعدی ما، مربوط به فاز ۲ است که واگذاری‌های آن آغاز شده است و با حضور فعالان حوزه کفش گزینه‌های خوبی برای کفشی‌ها در نظر گرفته شده است. وی همچنین درباره قیمت‌ واحدهای شهرک صنعتی قرچک عنوان کرد: قیمت را دولت تعیین می‌کند، در حقیقت دولت با توجه به هزینه‌هایی که انجام می‌دهد، قیمت اعلام می‌کند.
نایب رئیس شرکت شهرک صنعتی قرچک درباره زیرساخت‌های شهرک اظهار کرد: خیابان‌کشی‌ها انجام شده، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ساخت پل نیز باقی مانده و قرارداد آسفالت نیز منعقد شده است، ایجاد این زیرساخت‌ها با نظارت وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام می‌گیرد. در حقیقت احداث شهرک با وزارتخانه و نگهداری آن با ماست.
والایی در ادامه افزود: ما یک شرکت تاسیس کردیم و ۵ نفر عضو هیات مدیره آن هستیم که بنده در حوزه کفش فعالیت دارم. نگهداری از شهرک، نظافت و آبیاری فضای سبز و آتش‌نشانی آن برعهده ماست. در شرکت خدماتی مرتبط با این شهرک ۳۰ نفر مشغول به کار هستند.
وی درباره امنیت شهرک عنوان کرد: شهرک دیوارکشی ندارد، ولی فضای امنیتی بالایی دارد و تاسیس شرکت خدماتی در حقیقت به خاطر فضای امنیت شهرک بود. در فاز یک هیچگونه دزدی نداریم، فاز 2 نیز به تازگی راه افتاده است و اگر امنیت آنجا را به ما بدهند، دیگر هیچ مشکلی در زمینه امنیت نداریم. همچنین نظافت شهرک را نیز برعهده داریم که با دستگاه‌ها کل شهرک نظافت شده است.

در شهرک همچنین پلیس ساختمان داریم که در زمینه نخاله‌ریزی در شهرک به واحدها تذکر می‌دهد، اگر واحدهای صنعتی نخاله‌های خود را جمع‌آوری نکنند، شرکت شهرک‌ها وارد عمل می‌شود و این نخاله‌ها را جمع‌آوری می‌کند و هزینه آن را برای واحدها می‌فرستد. فضای سبز درختکاری و تابلوهای تبلیغاتی نیز در شهرک صنعتی قرچک انجام و نمای خوبی به شهرک داده است و اقدامات تبلیغاتی هم با درصدهای پایین انجام می‌دهیم.

برای ورودی شرکت نیز در حال هماهنگی هستیم که زیرگذر راه آهن است که در این زمینه با چند ارگان دخیل هستیم که باید شرکت راه آهن، فرمانداری و شرکت شهرک‌ها به یک تعاملی برسند که جلساتی در این راستا برگزار کردیم و در فرمانداری قرچک دستورات آن را گرفته‌ایم تا این کار صورت گیرد و قرار شده است که شرکت شهرک‌ها یک لاین دیگر به آن اضافه کند تا دو لاین شویم، چون تایم ورود ۸ صبح و تایم خروج ۶ بعدازظهر با ترافیک روبرو هستیم.

مشکلات شهرک صنعتی قرچک

نایب رئیس شرکت شهرک صنعتی قرچک در ادامه با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی قرچک عنوان کرد: یکی از مشکلات شهرک در فاز۲ در زمینه افزایش قیمت است که شرایط را سخت کرده است، البته آقایان رسول شجری و کاوه آذری پیگیری‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند و شرایط را برای واحدهای کفش بهتر کرده‌اند، در حقیقت شرایط خوبی را برای صنف کفش در نظر گرفته‌اند. در زمینه ۱۱ هزار متر نیز اقداماتی در حال انجام است و قرار شد شرکت شهرک‌ها آن را احداث کند تا به صنف کفش واگذار شود که نقشه‌های آن به مزایده گذاشته شده و طرح‌های آن ریخته شده تا برای اجرا آماده شود.
والایی ادامه داد: البته مشکل برق نیز داریم که یک موضوع ملی است، البته از ابتدای مهر ماه قطع شدن برق تمام شده است، اما پیگیر موضوع برق هستیم تا یک پست برق کار بگذاریم و دیگر به برق شهرستان نیازی نداشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید