“گـامـی در تـاریـخ”

0
32
اکسپو ریوا شو و کیف گاردا
اکسپو ریوا شو و کیف گاردا

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، یکی از نمایشگاه‌های فیلم و عکس کوتاه، مسیری را که توسط اکسپو ریوا شو و کیف گاردا در تاریخ صنعت کفش شکل گرفته بود را نشان داد و بر ظرفیت این نمایشگاه برای همگام شدن با تغییرات جهانی، تکامل به سوی آینده‌ای بیش از پیش بین‌المللی و غلبه بر چالش‌های امروز تاکید کرد و جایگاه کنونی آن را به عنوان یک معیار سنجش در بازار کفش، کیف و لوازم جانبی مورد تایید قرار داد.
صد دوره و تاریخ 50 ساله: یک نوع ماجراجویی باورنکردنی که شایستگی کانون توجه بودن در شب جشن را داشت تا با تصاویری سرشار از خاطرات، آموزه‌ها، افتخار و چشم‌اندازی برای آینده تجلیل شود.
تجلیل زمان گذشته مانند گذاشتن عینکی است که احساسات مرتبط با بسیاری از خاطرات را پنهان می‌کند اگر چه زمان حال را با تمرکز بسیار واضح‌تر نشان می‌دهد. از طریق روزنه گذشته، اینک نگاه ما با تمرکز بیشتر به آینده و نقاط عطف جدیدی که باید به دست آوریم، دوخته شده است.
چراغ‌ها خاموش می‌شوند، کیک در میان افراد گردانده می‌شود و همگان آماده می‌شوند تا شمع‌ها را فوت کنند. به‌طور معمول، جشن‌های تولد بدین‌گونه برگزار می‌شود. نمایشگاه اکسپو ریوا شو و کیف گاردا تصمیم گرفت گامی فراتر از این بردارد و در شب جشن به‌یاد‌ماندنی خود از همه کسانی که سهمی بسزا در موفقیت این رویداد چشمگیر داشته و دارند، دعوت کند تا حضور یابند. روبرتو پلگرینی، رئیس ریوا دل گاردا در صحنه شب جشن گفت: «بسیار تاثیرگذار است که افراد زیادی را در بین مخاطبان ببینیم و بسیاری از آنها دوستانی هستند که این مسیر طولانی و پربار را طی کرده‌اند تا در کنار ما باشند.»
الساندرا آلبارلی، مدیر ریوا دل گاردا، خاطرنشان کرد: «امروز، با شادی بی‌نظیری، گذشته‌ای باشکوه را تجلیل می‌کنیم اما این کار را با آینده‌نگری انجام می‌دهیم. آینده این رویداد و توانایی آن برای ارائه شماری فزاینده از خدمات با هدف حمایت از رشد صنعت کفش و لوازم جانبی هم از نظر اندازه و هم ظرفیت نوآوری است.»
در صدمین دوره، اکسپو ریوا شو به درستی آرزو داشت از آن افرادی یاد کند که در تبدیل کردن این رویداد به شکل امروزی و در موفقیت آن سهمی بسزا داشتند و در رشد چشمگیر آن و نیز در چالش‌برانگیزترین لحظات به آن باور داشتند.
در طول شب جشن یکشنبه، 14 ژانویه 2024 در مرکز کنوانسیون ریوا دل گاردا، فیلمی کوتاه و نمایشگاهی از عکس نیز نشان داده شد. این فیلم برای تکریم تاریخ باورنکردنی نمایشگاه توسط کل جامعه که نقش‌آفرینان اصلی آن نهادها، انجمن‌ها، غرفه‌داران، خریداران و امکانات اقامتی از سراسر جهان آمده بودندبه نمایش درآمد.


چهره‌های اصلی این تاریخ 50 ساله به صحنه آمدند تا پذیرای به رسمیت شناخته شدن نمایشگاه باشند. مجموعه‌ای از نام‌ها، چهره‌ها و داستان‌ها؛ افرادی که درطول این سال‌ها با حرفه‌ای بودن و دوستی‌شان این رویداد را تقویت کرده‌اند.
جهان از سال 1974 چقدر تغییر کرده است؟ گفتن «خیلی» کمی ساده‌انگارانه خواهد بود. صحبت از انقلاب‌ها شاید دست کم گرفته شود. به‌خصوص امروزه در عصری که هوش مصنوعی می‌تواند کاری را انجام دهد که تنها تخیلی‌ترین نویسندگان علمی تخیلی می‌توانستند به‌طور مبهم تصور کنند.
فیلم کوتاه و نمایشگاه «گامی در تاریخ» به سرپرستی روبرتا بونازا و لوسیانو استوفلا کوششی بود برای تاکید بر ظرفیت رویداد در پرداختن به تغییرات متعددی که بازار در 50 سال تاریخ بشری و سیاسی داشته است. 50 سالی که توازن‌های سنتی و کل قاره ها را دگرگون کرده است.
این فیلم کوتاه، تاریخ نمایشگاه را در چارچوب گسترده‌تر تحولات بین‌المللی بزرگ رخ داده، مهم‌ترین لحظات تاریخ، ورزش، مد و جامعه به تصویر می‌کشد. تاریخ بشری بیش از پیش، گسترده و جهانی شده، همراه با رشد بین‌المللی این رویداد است.
این نمایشگاه عکس به سبک فیلمهای قدیمی، نقاط عطف اصلی را در مسیر سفری دائماً پویا که هرگز راکد نیست، بازبینی کرد. این کار با قاب نهایی و با رنگ و حرکت پویا، نمادی از امروز، زمان حال و حرکت پیشگیرانه به سوی آینده بود.


تئاتر رقص ورزشی کاتاکلو میلانو با اجرای رقص-تئاتر فوق‌العاده، پرانرژی و رسا که مخصوص شب طراحی شده بود، برای تماشاگران به نمایش در آمد و بدن رقصندگان کیف، لوازم جانبی و کفش‌ها را روی صحنه زنده کردند و عدد 100 را به تصویر می‌کشیدند.
دی جی ست در پایان بود که غرفه‌داران، خریداران، مطبوعات و برگزارکنندگان را در لحظه زیبایی از جشن گرد هم آورد که شب را با اتاقی پر از لبخند به پایان رساند که شایسته نقطه عطفی مهم به اندازه صدمین دوره این رویداد بود.


ریوا دل گاردا، 14 ژانویه 2023

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید